Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozměr pneu a druh dezénu a aditivum

Od: ludvicek odpovědí: 15 změna:

Dobrý den dostal jsem od tety Škodu 105s rok výroby 1983 v zimě nejetá v garáži na špalkách najeto cca 38000km. Je v původním stavu, ale jsou tam jakési sjete pneumatiky zn.Debica na původních discích 13. Chtěl bych poradit co tam bylo původně za rozměr a dezén a asi jsou to pneu s duší ne bezdušovky že?A jaký je jejich označení rozměru těch duši a dají se pneu a duše na toto auto ještě někde koupit? Ještě jedna otázka benzín samozřejmě 95 dobová 90 se už nedělá, ale prý musím přidat aditvum olovo máte nějaké doporučení ověřené které děkuji za rady .

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x
avatar mikihans
Pneu na 13"byly originálně rozměr 165/80. Dezén v té době už mohl být OR 34. Vraník je asi pořád jako protektory dělá, ale skladem nedrží, takže spíš na dotaz. A nebo koupit normální moderní pneu v daném rozměru. Normálně s těmi disky můžete použít bezdušové pneumatiky, což jsou ostatně i ty nové Vraníky se starým dezénem.
Jako aditivum s tankováním Naturalu jsem používal Sheron Pb aditiv - autodily-pema.cz/...

 

hodnocení

5x
Aditiva do benzínu určitě! Vif ale nestačí! Jmenuje se to Benadit a je na tom namalovaný ventil.Na pumpách to běžně vídám a není to drahé. Bez toho nejezděte. Gumy 165r13 respektive 165/80r13 ..Duše tam být nemusí, ale ráfek zevnitř musí být hladký a čistý bez rzi..Stačí dát bezdušový ventil jako na alu kolo a pokud je ráfek v místě patky čistý a hladký, tak to neuchází. Mnohé pneuservisy vám budou povídat různé pohádky, ale je to jak píšu..Sám mám pár socialistických vozů a řešil jsem to x krát;)

 

hodnocení

3x

O gumách si něco počtete třeba tady. K benzinu - koukněte kolem, občas na benzinkách special ještě mají, já mám to štěstí, že mám jednu deset km od baráku. Postřeh k tomu olovu do benzínu - já to chtěl na benzince jednou. Prodali mi lahvičku, až doma jsem zjistil, že to je něco, co čistí vstřiky benzínových motorů...*zed*. Do brouka mi to je celkem na ho..., hm, na nic.


doplněno 05.11.23 18:43:

k2, mám tři možnosti. Koupit natural a lahvičku sračky, která z toho udělá "olovnatý"benzin. Anebo zajedu na benzinku a na stojanu "special"koupím natural, do kterého někdo namíchal sračku, která z toho udělala olovnatý benzín. Chápete to anebo to chcete nafotit? Benzinka Golem ve Vepřově... Další možnost, kterou byste asi zvolil Vy, je - odstavit auto a lomit rukama, že special už není ten special, jako před padesáti lety. To byste udělal?

k2

Jste si jist, ze to co dnes nekde maji na benzince pod nazvem "Special", je olovnaty benzin, o ktery tazateli jde?

Zda ma S105 tvrzene sedla ventilu, nebo ne vsak netusim...

Tvrzená sedla měl až Favorit, žádný škodovácký motor s litinovou hlavou je neměl a byly na olovnatý benzín. Každopádně ano ten Special 91 už není nebo brzo nebude nikdy, rafinerie ho přestaly vyrábět, nebyl o něj zájem. A i tak v něm už není olovo, ale náhrada, protože olovo je zakázané.
Speciál už jsem neviděl ani nepamatuji..ještě před pár lety byl sem tam vidět. Škoda 105 nemá od výroby tvrzená sedla ventilů..V dobách, kdy ještě jezdily a to i na LPG ,si někdo nechával sedla měnit za tvrzená..

@berger... moc pěkný retro ta benzína. Další retro znám Jagr Oil, ale zda tam mají olovnatý netuším

mapy.cz/...

 

hodnocení

0x

Hlavně si neplést klasické aditivum a " olovo" do benzínu .naštěstí jezdím 2takty tak přidávám jen olej, ale jeden "odborník" mě přesvědčoval, že bych měl dávat i olovo

 

hodnocení

0x
avatar jinx
Mali sme Škodu 120 r.v. 1982. V tých dobách sa bežne dávali OR6. Až oveľa neskôr cca.84 alebo 85 keď už prišlo M-ko sa dávali OR34. Strýko mal 120LX raritku r.v.1986. A už tam boli OR34. Mali krásny zvonivý zvuk. Časom sa však ukázalo čo sú zač. Praskajúce kordy,chyby v konštrukcii. Pravdou však je že auto na nich vyzeralo tak dospelšie oproti OR6.Rozmer bol 165/70 R13, resp. 165SR R13. Videl som ich v predaji ešte v roku 2004.
165/70 je rozměr na Favorita. 165 SR = 165/80

 

hodnocení

0x

Original 1983 s nájezdem 38.000km a sjeté gumy Debica? U auta které jezdilo běžně i 80km/hod a někdy i 100km/hod?

Nebude to o 100.000 km víc?

Olovnaté benzíny v České republice byly podle normy ČSN 65 6505 prodávány pod označením Super (oktanové číslo 96) a Special (oktanové číslo 91), jejich prodej byl od 1. ledna 2001 ukončen a byly nahrazeny palivem Special s přísadou draselných solí, který byl zrušen bez náhrady v květnu 2010.

Special měl oktanové číslo 90. 91 měl Natural.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Pamatuji ještě předchůdce speciálu.Normal 63 oktanů

91oktanový Speciál.

Speciál měl v roce 1959 jen 84 oktanů.

V sedumdesátých letech měl Speciál 91 a Super 96 oktanů.Öd roku 1988 začal bezolovnatý benzin Natural B95.

Oktanové číslo se časem měnilo, stejně jako cena. Pamatuji i cenu 2,10 Kčs za Normal.

Nepamatuji dobu, kdy se benzin prodával na kila. To bylo hodně dávno.

Normal se pak zvýšil na 72 oktanů, ale Speciál měl 90.

Rozměr pneu a druh dezénu a aditivum

Speciál měl různá oktanová čísla, nejčastěji se uvádí Speciál 91.

s náhradou olova (draslík), dříve s oktanovým číslem 90

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]