Nejste přihlášen/a.
Dej tam rovnou EFB. Plášť bude mít stejnej jako ta černá dole a bude mít zesílené desky. Pořád to bude zaplavená bezúdržbová klasika (ve smysl odparu), akorát odolná hlubšímu vybíjení a vibracím.
EFB je totiž takové minimum pro start stopy. Ale v klasickém autě je to takový držák kvality.
Baterce je fuk, jestli jezdí v Karose, Trabantu nebo Alfě.
Jde o technologii.
Jenom AGM potřebuje vyžší napětí, jak má ty elektrody ve skelném rounu. Nebo GEL potřebuje taky jinou charakteristiku nabíjení.
EFB = WET
Tedy pokud kupuješ obyč baterky, tak EFB je to samé. Jen dalším benefitem je výrobní technologie silných desek proti otřesům a odolnosti cyklickému vybíjení. Díky těm zesíleným deskám se jich tam vejde méně a proto ta obyč WETka má 64Ah a ta zesílená má jen 60Ah při stejném rozměru.
EFB je levnou náhradou AGM do startstopů. WET obyč zaplavená by s těma ošizenýma deskama do roka chcípla ve startstopu a inteligentním dobíjení. Tak se Vzala obyčejná WET baterka a udělala se pořádně kvalitně. Kdy má silnější olověné desky, silnější plastový obal, lepší a přesné kotvení desek v článcích a další.
Princip je pořád stejný. Desky jsou ponořené v elektrolytu a šplochá tam kolem nich ve vaničkách nádoby obalu.
Krátké nebo delší trasy je baterka stejně choulostivá nebo spíše méně než ty klasické WETky.
Bude ti blbě dobíjet altík a odejde i EFB. Pokud to zjistíš včas a včas nabiješ nabíječkou a pak altík opravíš, tak EFB tuhle závadu přežije lépe nežli obyčejná WETka, která bude spíše na vyhození.
AGM tam nestrkej. Altík by ji efektivně nedobíjel.
GEL by zase byl přebíjenej tím obyč altíkem. Ten tam taky nedávej.
...
Spousta lidí neví, co je AGM, GEL, WET, EFB a většinou koupí to samé co tam měli.
Taky spousta lidí neví, co je bezúdržbová a myslí si, že je to Gelovka. Ale jedná se jen o nízký odpar vody z elektrolytu a bezúdržbová je vpodstatě baterka, která se neotevírá a nedolévá.
Neznamená to, že se nenabíjí nbaíječkou.
Nabíjení nabíječkou právě spíše pomáhá a prodlužuje životnost u lidí co jezdí krátké trasy a mají málo výkonej altík. Typicky v malejch autech ty 70A altíky.
Na to dobíjení je nejlepší CTEK.
Ale nemusíš to řešit a EFB oproti WET může u daily ježdění vydržet o rok či dva déle a u krátkých tras a neúdržby zdechne úplně stejně jako WET.
Každé auto vydrží dle opečovávání originálními díly a stylem jízdy řidiče a chování v interiéru (co vozíš, jíš a pravidelně uklízíš).
Když vynecháš zimní období se solí na silnici, tak dá i 10 let .
Nejlepší je na denní ježdění do príce nějakou paštiku. Jezdit a zahodit.
Alfu na radost na výlety.
Neni zadny rozdil. Ekologicka = dela se z recyklatu ;-/
tahle 72 se ti tam nevejde? Je i levnejsi kupoleje.cz/...
Vydrzzela jen 5 let? To nic moc. Obcas ji dobij a necerpej energii pokud neni nastartovano.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.