Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie vadná nebo ne?

Od: jiricek® odpovědí: 13 změna:

Dobrý den,

dal jsem do auta plně nabitou baterii (45 Ah, rok stará, městský provoz, Toyota Yaris) a po třech dnech jsem nenastartoval a i palubní deska byla mrtvá. Dal jsem baterii na nabíječku, po pouhých dvou hodinách se tvářila jako nabitá a už týden drží (odpojená) napětí 12,8V. Měřák Konwei ukazuje, že je dobrá. Žeby byla kaput a nesnesla vybíjení po zapojení do auta? Auto je asi v pořádku, nová baterie EFB 55 Ah ztratila po měsíci a půl provozu jen asi 3 Ah...

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

0x

Tak ji dejte do auta a až za 3 dny zase nenastartujete tak ji můžete odvést do sběrného dvora, když nová funguje tak problém v autě totiž nebude.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Změř jestli ti dobíji alternátor a zda klidovy odpor neni vetsi jak 30mA
k2

Celkem zbytecne, kdyz auto na jinou baterku funguje...

zam

Dovolím si opravit skromě,ďábel,ne odpor ale odběr :)

 

hodnocení

0x

Ta 45Ah je jaká značka?

12,8V bude držet baterka s 2Ah nebo i s 200Ah kapacitou. Jestli je KO na deskách, tak napětí má velmi malou výpovědní hodnotu.

Proto byla i tak rychle nabitá, protože je pravděpodobně velmi malá kapacita. Velká kapacita se dobíjí déle.

Konwei je bezzátěžový tester a počítá kapacitu na základě vnitřního odporu a napětí.

 

hodnocení

0x

Já bych tu baterii hezky pohladil a poděkoval jí, a odnesl do sběrných surovin. Prostě dlouho byla vybitá a tím se pokazila.

Tam vám dají 2-3 stovky jako útěchu a vy máte jistotu, že ji ekologicky zlikvidují.

 

asd1
hodnocení

0x

Musíš měřit pokles napětí v zátěži, stačí odběr startéru při startu, nesmí padat pod ca 9,5V

Nabitá za dvě hodiny z vybitý na plnou = nemá kapacitu, a vsadim se že v zátěži napětí padne skoro na nulu.. Běžná nabíječka dává ca 3 - 5A, tj. má kapacitu max. 10Ah, takže je úplně hyn.

 

jm
hodnocení

0x
Vloni zůstala tchýně na parkovišti s vybitou baterií. Nebylo divu, měla auto od ESA a ti tam dali čerstvě nabitý k.o. kousek. Koupila novou Vartu a tato ji dvakrát během několika dnů nechala viset s 11v. Prý musí mít problém v autě, tvrdil prodejce .. další nová baterie už přes rok funguje bez jediného dobití na jedničku.
Prostě i nový kus může být vadný...
bapp

Zalezi kde ji koupila a jak ji tam udrzovali nabitou. navic olovena varta je poslednich 7 let trash, prokazatelne byla osizena vyroba a je to preprodana znacka. Vyrobce a vlastnik olovenych a malych baterek je nekdo uplne jiny:(

 

bapp
hodnocení

0x

Lidi kupte si do zapalovace USB + voltmetr, vyjde to tak do 40,- i s postou

Pokud prijdete do auta a napeti uvidite pod 12,5V tak je neco spatne (kratke trasy, caste starty).

Pod 12,1 V bych rovnou dobil a nestartoval.

Nejhorsi co je nastartovat na kabely a alternatorem prebijet akumulator = znicit ho velkym proudem do prazdny baterie. Horsi uz je jen nechat baterii vybitou (sulfatace) nekolik hodin nedejBuh dnu

bapp..Ty budeš odborník na slovo vzatej*smich* Ten měřák do zapalovače mám a představ si, že otočím klíčem a ukazuje jen přes 11V..Podle tebe bych neměl ani startovat..Já ale nastartuju a jedu..po startu ukazuje asi 14,5V Určitě mi vysvětlíš,jak je možný, že to ukazuje 11V a navíc to normálně nastartuju;)
asd1

Těch 12,5 platí bez odběru. Už jen odemknutím/ otevřením dveří se aktivuje jednotka a po otočení klíče jede čerpadlo, žhavení atd. takže odběr rozhodně neni nula a kolem 11V je normál (obzvlášť pokud je v zásuvce zapalovače opálenej kontakt a je tam přechoďák kterej napětí sundá)

Na autě (nafta) mám v klidu 12,5, po otočení klíčku 11,5, jak nažhaví tak vyleze na 12,1, při startu padá na 10,5 a po startu vyleze na 14,3.. Benzín nežhaví tam je pokles po klíčku na 12,1

Zásadní je pokles napětí při startu (akorát spousta aut zásuvku zapalovače při startu odpojuje, takže voltmetr zhasne a rozsvítí se až po startu kdy najede altík. Ale zase je slyšet jak rychle startér točí motorem a zkušený ucho nižší otáčky spolehlivě pozná. Měřit se to na zapalovači nedá, musí se nejlíp na baterce. Po startu by napětí při běžícím motoru mělo být mezi 14 - 14,5V (pokud neni chytrý dobíjení).

asd1..Popsal si to dobře, ale já čekal, že nám to "vysvětlí" znalec bapp ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma voltmetr do auta

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]