Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Limity celorocni pneu

Od: pavelpaska odpovědí: 53 změna:

Zvazuji porizeni celorocnich pneu, protoze ve strednich Cechach moc snehu nemame, ale zakon rika, pro useky oznacene modrou znackou s bilou vlockou musi byt pouzite zimni pneu s hloubkou 4mm a to plati v obdobi listopad - brezen.

Plati tedy dve podminky - usek oznaceny znackou A zimni obdobi.

Kdyz sjedu celorocky na 3mm, tak mohu jezdit v lete v pohode (jsem nad 1.6mm), ale v zimnim obdobi nesmim na velkou cast D1 a do horskych useku se znackou, protoze tam jednoduse 4mm nejsou.

Prijde mi neefektivni vyhazovat pneu, kdyz maji jeste 4mm.

Jak se k celorocnim pneu postavit?

 

 

53 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Tato značka pouze ruší omezení na listopad-březen. To je celý její význam.

Pouze když je na zemi sníh, led, nebo ho můžete očekávat (v podstatě pouze eliminace výmluvy, že když tam vjel, tak nesněžilo), musíte mít zimáky se 4 mm vzorku. Je li sucho/mokro, platí pro jakýkoli vzorek 1,6 mm (vše osobní auto).


doplněno 30.10.23 20:05:

mdcr.cz/...

Máte nějaký zdroj vašeho tvrzení? Všude vidím napsáno, že za touto značkou musím mít zimní pneumatiky bez ohledu na roční dobu nebo počasí.

Že by zde bylo něco napsáno?

policie.cz/...

Za zimní pneumatiku je považována pneumatika na jejíž bočnici je vyznačeno označení M+S (M-S, M/S, M&S, MS). V praxi se ale o zimní pneumatiku jednat nemusí, toto označení totiž nesou i některé letní pneumatiky, zejména pak pro vozy 4x4. Z tohoto důvodu někteří výrobci pneumatik zavedli alternativní označení pro zimní pneumatiky, kterým je symbol horského štítu a sněhové vločky na bočnici pneumatiky. Hloubka vzorku hlavních dezénových drážek nebo zářezů pneumatiky musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3 500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Po doplnění, čtu, čtu a nenalézám...1,6mm za značkou zimní výbava.

Že bych špatně četl?

pavelpaska
Ta značka má zásadní význam. Říká, že pro daný úsek silnice platí povinnost zimní pneu se 4+mm od 1.listopadu do 31.brezna, at se děje cokoliv. Např.100km na D1 tak bylo značeno a pochopitelně některé horské úseky (Špindl, Mísečky).

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Chápete to správně, celoročky za tou značkou musí mít 4mm a více.

Neefektivní? Jak komu, proto většina lidí přezouvá, aby to bylo pro ně ekonomické

 

spu
hodnocení

0x

Postavte se čelem a celoroční kupte, je to správná volba. Sám je mám pátým rokem a mají 5,5mm.

k2

Jakou ma vliv stari pneumatik na hloubku dezenu?

pavelpaska
hodnocení

Kolik mm mely na zacatku? 5-6 let zivotnosti pneu mi prijde jako maximum.

spu

Obávám se, že žádnou. Máte jinou zkušenost?

spu

Nevím, neměřil jsem je. A ono "stárnutí" pneumatik je jen další z řady mýtú co se gum týče. Na druhou stranu já být výrobcem, tak doporučím výměnu po dvou letech. Samozřejmě kvůli bezpečnosti jelikož zisk je až na druhém místě.

re4zon
Starnuti pneumatik samozrejme neni mytus, ale nastava o dost pozdeji, nez se driv tvrdilo. Ostatne vyrobci pneumatik museli sami otocit, kdyz nikdo nechtel dva roky stare ze skladu. Za 5-6 let uz starnout zacinaji, po 10 uz jsou vetsinou pekne ztvrdle. Mam takove na tretim aute a za mokra je to jak na ledu, i kdyz vzorek porad maji 5mm a nove drzely jak pribite.
asd1
Dokud mají konzervacni vrstvu tak moc nestarnou,takže funglovky 3 roky ve skladu jsou porad ok. Po jejím ojeti stárnou, přijde mi že moderní eko směsi stárnou mnohem rychleji než ty dřívější. Už po roce to je znát a ca po 5 letech už je ten rozdíl hodně velký, hlavně na vlhkým asfaltu. Na druhou stranu nová moderní směs drží víc než nová dřívější. A některý gumy klouzou už jako nový.
Celorocka do 4mm i na zimu pak dojet jako letní,na tom není co vymyslet.. a pod 3mm to už na dálnici na hlubší vodě dost omezuje tychlost a je třeba dávat na to pozor a nevalit to v dešti 150+

Můžu s zeptat jaké celoročky vydrží 5 let a při jakém ročním nájezdu km?

asd1

Gumid když nejezdíš tak všechny ;)

k2

@gumidek: Bingo! Jako jediny jste pochopil moji narazku, protoze informace ze pneumatika ma po 5letech 5,5mm je stejna, jako ze po mesici jezdeni autem mam stale 1/2 nadrze nafty...

Jako že spu Vám odpoví?

spu

Mám celoroční Barumky a ročně najedu cca 5000 km.

A je to vyřešené, osvědčené Barumky.

No je a není. Já mám celoroční Hankooky a chrochtám si, jak drží na dešti na mokrém asfaltu. Ale něco za něco. Měkká směs gumy = malá životnost = pro mě 4-5let.

Barumka tvrdší směs = delší život, ale blbá přilnavost (mnou 2x odzkoušená při nedobrždění - vběh srny jízda 60km/h) a nedání přednosti uprostřed světelné křižovatky (oba najíždíme ke středu, ale protijedoucího mě nepouští i když přibrzdil, tak se zas rozjel).

To už člověk brzdí očima, ušima, vším... jen né Barumkou...

asd1

Osvědčená Barumka je asi jako 1,2 HTP 40 kW osvědčený motor *smich*

A ani ta tvrdost = životnost nesedí, jen klouzavost. Ale je fakt, že při 5kkm ročně se to tváří jako držáky.

Možná ještě ta stará česká, ale dnes je to Barom :)

Ještě, že ty Barumky nejsou tak špatné, páč by firma již zkrachovala.

Tak když je tolik svátečních řidičů co jdou po ceně ;)

...

Jen špičkování *vtip*;)

Jen špičkování *vtip*;)

a nebo kvalitní řidiči, co umějí bez problémů a nehody jezdit na zimních barumkách?

31.10.23 19:44

*mir*

asd1

Českej Pepík jezdí celej život Barumky, nic jinýho nezná. Vhospodě to ostatní Pepíci chválí, takže příště vezme zase Barumky a tak pořád dokola.

Zimních Polarisek mám ojetých tři sady, bez nehody, ale k chválení na nich neni nic, ani ta cena. Ani nejsou český, Rumunsko to jistí..

Pak jsem vlezl na GY UG7 a nestačil se divil jaký to je rozdíl...

31.10.23 19:51

gumidku, *pivo*

spu

Těm, co nedokáží dobrzdit doporučuji intenzivní kurz defenzivní jízdy. Pokud si z něj odnesete správné návyky, bude vám jedno, že máte místo kol dubový špalky.

asd1

spu fyziku neokecáš. Z pravěku - mezi Polaris 2 a GY UG7 byl rozdíl v brzdný dráze z 60 kmh na sněhu z mírnýho kopce 50 metrů (testovací místo kde jsem se učil brzdit na sněhu - denní ježdění takže desítky cvičení). Stejný auto, stejný místo jen jiný gumy.

Takže pokud máš jezdit bezpečně, tak za mnou musíš při těch 60 kmh mít odstup minimálně 70 metrů, jinak nemáš šanci dobrzdit a skončíš mi v kufru (50m + 20m reakční doba vteřina, to ujedeš 16m než začneš brzdit)

A co jsem bruslil na ledovce 30 kmh s vytřeštěnýma očima, tak aktuálně s TS870 jedu 50 kmh a auto je jistý.. Pak jsem vystoupil a odjel po botách vedle auta do plotu, takže to fakt asi klouzalo *smich*

asd1,

1600Kčx 4ks 6400

2600x4=10400

mám ojetých tři sady, bez nehody, ale k chválení na nich neni nic, ani ta cena
takže jste si najezdil na Barumkách a levných...

asd1

Jo najezdil a nikdy víc. Občas se svezu i na aktuáních nejnovějších a pořád stejná bída.

Připočti spotřebu a životnost, pak ten rozdíl v ceně vypadá jinak.. + šetřit na gumách nepovažuju za šetření na správným místě. Mmch. za prakticky stejnou cenu jdou koupit řádově lepší gumy, takže o penězích to neni... Hankook, Sava, Debica, Fulda.. To všechno je lepší o dost a cenově se to moc neliší..

Pneuboss.cz

Pneuboss.cz

Tohle zas tak cenový rozdíl neni, ale kvalita je úplně jinde, dovolim si tvrdit že díky valivýmu odporu ve výsledku vyjdou dokonce levněji.

Ještě, že každý něčemu věříme...

asd1
Jako mladej a blbej jsem taky věřil že Barum je kvalita za dobrou cenu a že je to Česká značka.. az kdyz jsem měl srovnání s jinýma tak jsem zjistil jaká to je s...tlacena tma.
Vyzkoušej a uvidíš..
Ohledně celorocek, ty nevozim je to kockopes, nikdy nebudou výborný v létě a současně výborný v zimě to není technický možný.
k2

@asd1: Proc by Barum nebyla ceska znacka?

 

olinl
hodnocení

0x
Celoročky nejsou zimní pneumatiky, pokud se něco stane a máš havarijko, pojišťovna ti v případě např. nedobrždění, střetu se zvěří, jiným vozidlem atd. V zimním období(listopad-březen) nic nedá-zavolej si případně do nějaké pojišťovny, tam ti to potvrdí. Že nebyl sníh je nezajímá..
pavelpaska
Přijde mi toto tvrzení za hranou, protože výrobci pneu investují dost do vývoje celoročních pneu a nedokážu si představit, že by vyráběli pneu, které pojišťovna neuzná.
Jak říkám, přijde mi to divné.

Jednou už jsem to v jednom vláknu četl nevím jestli jste to byl vy. Můžete udat nějaký zdroj nebo důkaz? Protože všude se člověk dočte že je to bez problému.

Jestli pneu splňují nebo nesplňují specifikaci pro zimní pneumatiky je dáno pouze znakem na pneumatice - 3PMSF (Three Peak Mountain Snowflake), které se často přezdívá „alpský symbol“ anebo mohou být označeny jako M+S.
Tzn. pokud je na pneumatice tento znak, tak dle zákona je považována za zimní pneu. Celoroční pneumatiky tento znak na sobě mají (resp. jsem zatím neměl žádnou celoročku, která by tento znak neměla).
Takže tvrzení, že v případě nehody při použití celoročních pneu nebude pojišťovna automaticky plnit, je od základu špatně.

olinl, máte nějaký zdroj Vaší informace, nebo je to jen Váš názor?

Páč buďto Vy, nebo Váš zroj se velice mýlí. Tak to určitě není.

asd1
Proč tak květinové? Celorocky splňují předpis pro zimní pneu,takže jsou zimní. Olin píše nesmysly. Jestli z neznalosti, uveril hospodskym kecum nebo je blbej ať si posoudí sám.
U nás stačí M+S a vzorek min.4mm, v cizině někde musí být i vločka. Mmch Němci mají i pro zimní min.vzorek jen 1,6mm, a oproti nám na sněhu povinne bez ohledu na datum, když nasnezi v červenci tak na letních nesmíš jet.

Když má někdo jiný názor, tak je ...

asd1
Jiný názor a neznalost platné legislativy jsou dvě různé věci.

Jasně, neznalost platné legislativy, tak je taky...

olinl

viz. odstavec Pojistná událost a celoroční pneumatiky(všichni znáte jak to v pojišťovnách chodí) Celoroční pneumat/...

Vendule Flassig Vrablové hrabe. Z uvedených citací žádné krácení v případě "celoročních" gum nevyplývá, je to zcela mylný, neřkuli lživý závěr. Vyjádření Uniqy je vytržené z kontextu a jsem 100% přesvědčen, že mluvil o pneumatikách, které nemají M+S.

Jedná se o PR článek bez jakékoli relevance.

Z hlediska legislativy žádné celoroční pneumatiky neexistují, pokud má guma M+S, je z hlediska naší legislativy zimní, doporučení takové gumy výrobcem i pro letní období rozhodně žádné krácení podnítit nemůže.

olinl

Jinak souhlas s limitací na ty, které mají označení M+S, vločka apod.(zkrátka zimní). genehawkins-ano jde o letní, uznávám..

asd1
Tak hlavně celorocka bez označení m+s nebo vločky není celorocka ale jen letní.
paveldvorak

značení pneumatik upavuje starší přdpis EKH-OSN číslo 92/23...tam se mlžete dočíst definioc zimní pneumastiky a její označení...kdo má staré neu bude tm mít starté značky

někdy po roce 2020 platí EU 2020/740 který řeší značení pneumatik i z hlediska palivové ekonomie ( rozuměj úzké pneu s malým valivým odporem s cílen dosažení menší spotřeby a produkce CO)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jinak platí paragraf §40a zákona 361/2000 Sb. podle kterého mají řidiči:

povinnost použít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud: Je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zimní pneumatiky logicky musí být označeny jako zimní pnumatiky, jinak by nikdo nepoznal že jde o zimní pneumatiky...jejich označení je přímo nařízeno EU legislativou. Takže pokud mají celoroční pneumatiky označneí zimních péneumatik, lze je použít podle §40 zákona, pokud toto označení nemají ,nelze je použít bez porušení zákona

 

Olinli, takže nemáte relevantní info. o textu "...nic nedá-"

asd1

Milane pojišťvny zkouší všelicos, např. prokazování změny vlastníka zápisem v techničáku (a tvrzení že kupní smlouva nestačí)

 

pavelpaska
hodnocení

Debata je vasniva, jak vidim.

Inu moje zakladni otazka znela, jak se postavit k celorocnim pneu.
Odpoved je: maji-li alespon 4mm vzorek, tak jsou ok kdekoliv a kdykoliv. Pokud budou 4 mm na hrane, tak idealne dojezdit v lete a dalsi zimu vzit nove.

Otazka do pranice: ma nekdo posobni zkusenost, ze by organ kontroloval hloubku vzorku na pneu?

Organ nebude kontrolovat 5mm nebo 4mm.

Spíš u 3mm v zimně už je to dost vidět i bez kontroly pouhým okem, že to není vpořádku.

A kdo po tom půjde na 100% je při nehodě pojišťovna.

Celoročka M+S pod 4mm je jen pouze v létě a v zimě, kdy není souvislá vrstva sněhu či ledu a nepředpokládá se v brzké době zhoršení počasí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]