Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak vyměnit termostat

Od: anonym1* odpovědí: 19 změna:

takže mam škodu felici 1.6MPi a nejspíš mi odešel termostat nebo jak jedu tak se mi rychle zahřeje motor a ručička na teploměru vyletí rychle na červené. Tak by se chtěl zeptat co bych měl udělat a jestli to je lehké a nebo bude lepší zajet do servisu? diiky za rady

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

0x

Výměna termostatu není nikterak náročná a nejspíš by jste ji i zvládl. Otázkou je jestli to je opravdu termostatem. Nejprve je potřeba zkontrolovat jestli je dost kapaliny v chladící soustavě, jstli spíná ventilátor sahary a pokud ručička na teploměru vylítla až do červené a jel jste dál klidně mohlo "vychouknout" těsnení pod hlavou. Tak že mrknout jestli nejde voda do oleje (bílá emulze na víčku na dolívání oleje) případně tlaky do chladící soustavy ( bubliny v expančce při běžícím motoru)

Pokud toto všechno bude OK výměna term. je hračka , samotný termostat stojí zhruba 500Kč

anonym1*
hodnocení

no poprvé sem takhle jel a ja myslel že to je jenom ta ručička pokažená tak sem zastavil na nejbližším parkoviští a začlo se mi kouřit s motoru tak sem ho otevřel a žadnou bílou emulzi sem neviděl a jinak jak skusím ten ventilator jestlí spíná? vody je dost tu sem dolíval se omlouvám ale v autech se moc nevyznám :(

ar*

Tan ventilátor odzkoušíš tak, že nastartuješ motor a když se ohřeje na 90 tak by se pak měla roztočit vrtule u sahary Zchladí vodu v chladiči a pochvilce vypnout. Teplota zase stoupne a vrtule se musí zase roztočit. Pokud toto dělat nebude tak bude problém v čidlu na chladiči, který má sepnout saharu.

anonym1*
hodnocení

ok díky

a jeste na ověření u felicie ta nadobá na vodu je v pravo nad nadobou kde je pak směs do odstřikovaču tedy vpravo nahoře ano ne? doufám že jo ja to zkoušel a připadalo mi to i jako voda ale radši se zeptám díky

ar*

No aby jsme si dobře rozumněli. Když otevřeš kapotu tak je to na pravé straně, ale jinak u auta se to vševno bere z pohledu řidiče takže je to na levém podběhu u "klobouku" tlumiče.

ar*
18.07.10 16:48

Tady

Jak vyměnit termostat

 

hodnocení

0x

Trochu technických informací. Termostat v chladicím systému motoru je právě kvůli tomu , aby se motor co nejrychleji zahřál na provozní teplotu . Po zahřátí se otevře a chladicí kapalina počne proudit přes chladič , čímž se stoupání teploty zastaví (ukazatel teploty přestane ukazovat další zvyšování teploty) a provozní teplota se má udržovat pomocí chladiče a ventilátoru , případně různých clon chladiče.Pokud ve Vašem případě nedochází ke zvýšení teploty nad bod varu , teplota je udržována na hodnotách provozní teploty , může být příčinou , jiná závada než termostatu. miro

anonym1*
hodnocení

pravě že dochází až na bod varů a jak sem zastavil tak ve spod mi něco vyteklo pravě ale zítra zkusim ješte jestli se sepne ten ventilator

 

pavka76*
hodnocení

0x
Jelikož jsem Feldu 1.6MPi-ičko pár let měl,tak si dovolím tvrdit,že to bude špatnej spínač ventilátoru. Novej cca do 100,- . Dobře si vybavuju letní poskakvání v koloně při 30C s topením na plnej výkon Ta teplota šla hodně rychle nahoru.
anonym1*
hodnocení

a kde najdu ten spínáč? a dokázal bych to vyměnit a nebo lepši do servisu? upozornuju sem v tomdle začatečník v autach se moc nevýznam no

ar*

Ten spínač je na chladiči, je to taková "velká matka" a vedou k ní dráty. Pokud bude vadný a vrtule nebude spínat tak to zvládneš vymněnit i sám. Je to jen na závit. Odpojíš ty kabely a vašroubuješ vadný a pak našroubuješ nový . Jediné co potřebuješ je 30tka klíč.

anonym1*
hodnocení

takže chtěl sem to zkusit akorat jak nastartuju motor tak se to vubec nezahřívá ten motor tak jak bych to mohl ješte odzkoušet?

erikch*

jenom doplním kolegu shora-ventilátor zkus spojením "napřímo"-krátkým,na koncích oholeným,drátkem právě ve spojení konektoru od tepl.čidla(ta "matice"na chladiči),než budeš vyndavat tepl.čidlo(ta velká matice,jak psal ar)a vypouštět,a pak nutně odvzdušňovat,kapalinu-pokud se ti ventilátor roztočí,tak je jasný,že v něm problém není-pak tedy to čidlo-to bohužel nejde vyzkoušet(nebo jde,ale zbytečně složitě-třeba přes ponorný vařič,ale stejně bys ho musel vyndat a vypustit kapalinu z oběhu) A s termostatem,i ten jde zkusit bez demontáže,jeden musí hlídat ručičku teploměru na budíku,při stojícím nastart.motoru a druhý hmatem sahat na hadici-tu velkou a poměrně tlustou,co jde přímo od motoru(termostatu)k chladiči-termostat,je-li funkční,tak po zahřátí motorového okruhu(krátkého)pustí kapalinu přes chladič-tzn,že stoupne-li ručička na téměř provoz.teplotu(jak u kterého auta a jak který typ termostatu-ale zhruba v kostce),začne rychlý nárůst tepl. a tlaku na té zmiňované hadici-okruh se otevřel-pokud ne-je jasná výměna termostatu...snad je to takhle v kostce srozumitelnější a pomůže to...

anonym1*
hodnocení

takže vyzkoušel sem to ale nemužu pravě najit ten termostat jako tušim ale nejsem si jisty tak kdybyste mi mohl někdo řict kde to tak je diky

sry nejsem odborník přes auta

erikch*

kousek od druhé strany šipky na obr.od ara,pod rozdělovačem,v místě těsně před začátkem té nejsilnější hadice,co jde do chladiče-tam je na šroubkách(nevím přesně jak u Feldy)taková jakoby "ulita" z hliníku-no a uvnitř je ten termostat- řádně utěsněnit při zpětné montáži...

 

 

tadeas*
hodnocení

0x

Můžu se prosím zeptat jak se odvzdušní topení ve felicii? Měnili mi termostat za nový a zdá se mi že to teď stejně dlouho začíná topit - třeba až po 4km a rafička na přístrojovce se pohne ze dna až klidně po osmi kilometrech. Tak sem si říkal jestli to nebude zavzdušněný. Nikde jsem ale nenašel žádnej šroubek. Topení je tam tak napresovaný že prd vidím... Díky za radu!

 

hodnocení

0x

Podle mých zkušeností to vada termostatu nebude, protože ten obvykle při poruše zůstává otevřený , a proto dlouho trvá zahřátí motoru na provozní teplotu a pak také nefunguje topení. Chce to skutečně zahřát motor až bude ručička třeploměru v červeném poli a pak se podívat, zdali se točí ventilátor u chladiče (má svůj elektromotor). Pokud se netočí, tak je závada v teplotním čidle na chladiči nebo v tom motorku nebo také přepálená pojistka!

 

bretix
hodnocení

0x

Když nefunguje termostat tak nefunguje topení? Aha, takže jsem do feldy dneska strkal nové zbytečně? Já zase mám takový problém že topení jede, ale zdá se mi žě to nějak dlouho trvá než se to zahřeje na provozní teplotu... Ale taky nevím jestli jem ho tam nevrazil nějak blbě třeba. Protože se mi zdálo že je to nějaké divné že by tam byl jen tak vložený a to je vše... Koupím ještě čidlo a uvidím... Každopádně každá rada dobrá tak prosím pište...

erikch*

jednak termostatů je vícero typů-otvírají od nějakých 60st.C až po 90st.C-záleží který jste pořídil...A obecně,princip je u všech aut stejný,termostat otvírá tzv.malý-motorový,okruh po dosažení určité teploty,na níž je stavěn do tzv.velkého okruhu-což je jednak topení a zepředu chladič...Takže po výměně čehokoliv v okruhu a dolití chlad.kapaliny auto postavte čumáčkem na nějaký kopec,aby odvzdušňovací bod byl opravdu nejvyšším boden okruhu,nastartujte-vodní pumpa vám bude kapalinu postupně tlakovat,motor kapalinu ohřívat a okamžik otevření velkého okruhu poznáte jednoduše pohmatem horní přívodní hadice k chladiči,kdy začne proudit ohřátá kapalina do chladiče(a topení zároveň)-v tento okamžik začnete odvzdušňovat-celou proceduru absolovujte dostatečně dlouho-než se uvolní veškeré vzduch.bubliny třeba z topení chvíli trvá...Nenechte se uspokojit ,že třeba minutu žádná bublinka z odvzdušnováku nejde..Hlídejte si zároveň teplotu na budíkách,tím i funkci vrtule ventilátoru,respektive tepl.čidla(vrtuli ventilátoru si můžete zkusit propojením v konektoru od čidla na přímo,čidlo už jen tak nikoli-viz shora)...Pak se jděte projet a zase raději znovu odvzdušnit-od toho odvisí správné chlazení i topení...Tak ať se zadaří...!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]