Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak brzdit v křižovatce

Od: simona odpovědí: 16 změna:

Dobrý den, poprosím Vás o radu. Když jedu do křižovatky, nevím přesně, jak zabrzdit. Momentálně jsem v autoškole. Takže dotaz: blíží se křižovatka, kde možná budu muset pustit nějaká auta. Začínám teda brzdit, poté sešlápnu spojku a dobrzdím. Mám tedy sešláplou spojku a brzdu. Když už potřebuji vyjet, pustím brzdu, pomalu pouštím spojku a přidám plyn. Je to tak správně? Nejsem si jistá u zastavení v křizovatce, kdy přesně sešlápnout tu spojku, jestli mám první začít brzdit a potom sešlápnout spojku a úplně zastavit nebo spojku sešlápnu jako první a poté až začnu brzdit?

Snad můj dotaz bude srozumitelný. Děkuji za rady. Simona

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x

Jak kdy. Už se to tu řešilo tak hledej. Obecně nečekaný brzdění = vždycky šlapat nejdřív na brzdu a až pak řešit spojku a řazení.

Kžižovatka bez stopky nebo kruháč, kde možná budeš dávat přednost a možná ne = najíždět se zařazeným kvaltem (podle rychlosti, obvykle 2 někdy 3), být připravený buď bude volno a jet (= jen šlápneš na plyn a jedeš) nebo dávat přednost a brzdit (začít brzdit, vyšlápnout spojku a řadit, podle situace neutrál nebo jedničku - 1 když nebudeš čekat dýl ale za okamžik pojedeš)

Učitele autoškoly si platíš aby ti to vysvětlil a naučil.

simona
hodnocení

Děkuji. Já se ucitele ptala, ale on mi to řekl hned asi první nebo druhou hodinu, informací bylo moc a teď mi řekl, že mám sama dělat kroky, neptat se, udělat radši chybu a on mi řekne, co jsem udělala špatně..

Instruktor vás zřejmě zaplavil hromadou informací, které si logicky nemůžete zapamatovat, natož to pak dělat správně. Obecně platí nejdřív brzdit, koukat a teprve pak podle potřeby řadit.

simona
hodnocení

Děkuji. Informací bylo právě moc a ještě si to všechno nespojím. Ještě se chci zeptat, jestli mužu na krizovatce stát na spojce, když budu pouštět třeba jen dvě auta? Nebo mám taky radši dát neutrál? Děkuji

Vždy podle situace, většinou máte sešláplou spojku...

Obecně stát na spojce co nejméně, jako začátečník si s tím ale nedělejte starost. V dřívějších generacích to bylo důležitější kvůli životnosti spojkového ložiska, v současnosti je to bezvýznamné.

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Zpomalovat bez spojky, tu zmáčknout až budete úplně zastavovat (nebo podřazovat), přesněji až budou při zpomalování otáčky blízko volnoběhu (cca pod 1000).
zam

A když šlápnout na spojku tak vyřadit.Nestát při stání na spojce.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Paní Simono, za pár roků se Vám budou zdát odpovědi směšné, páč zjistíte, že co křižovatka, to jiná situace, jiný postup.

Vedle sedí instrutor, který vidí přesnou situaci, ten poradí nejlépe. Nevím, kolik jste měla již jízd, ale určitě jste projela několik křižovatek, vždy určitě jinak.

simona
hodnocení

Mám za sebou 3 jízdy. První hodinu jsem se učila rozjezdy a brzdění. Druhou hodinu jsme projeli už nějaké křižovatky, ale vždy mi ucitel řekl, co přesně mám dělat (na co stoupnout, co zmacknout) a třetí hodinu mi to taky říkal a chtěl, abych si hlídala rychlost, značky atd a abych dělala to, co mi říká a teď doma mi došlo, že si vlastně přesně nevybavuji, jak se v krizovatce chovám- kdy používám brzdu, kdy spojku. Jak píšete, pokaždé to bylo jinak a já v tom mám teď zmatek, proto jsem se tady zeptala.

Až bude jízda číslo 4, bude tto lepší. Ale až přijde jízda číslo 10, to bude fofr...

:)

simona
hodnocení

Máte pravdu. Na začátek toho je moc, určitě budou další jízdy lepší.

Pomalu a držím Vám palce, bude to OK.

 

jaj*
hodnocení

0x
Jak kdy a jak vám vyhovuje a jak to chce autoškola. Když jsem dělala autoškolu tak to bylo jedno a do křižovatky přijíždím buďto s neutrálem a sešláplou spojkou a nachystaná že zařadím jedna a pojedu, nebo s vyřazeným když vím že budu čekat déle. Po příteli chtěli aby při příjezdu do křižovatky podřazoval a brzdil motorem.

 

hodnocení

0x

Já jsem dělal autoškolu už před nějakou dobou a neskutečně mě iritovalo, že mě instruktor nutil řadit před křižovatkou stupeň 2 a takto se k ní přibližovat, což mě nutilo zbytečně brzo snižovat rychlost, brzdit tak i ostatní za mnou, a plazit se na dvojku až do křižovatky. Pak jsem si to začal dělat po svém, řadil jsem později, v křižovatce většinou na neutrál a následně hned rychlostní stupeň a rychle pryč. Ale záleží na okolnostech. Po čtyřicítce věku, kvanta času stráveného popojížděním v kolonách při cestě do práce a zpět a následných opravách spojky, jsem si pořídil automat a už u něj zůstanu.

 

makk
hodnocení

0x

V podstatě to je dobře, ale pokud už dáváte přednost (zastavíte), tak není dobré stát na spojce i brzdě, to už chce vyřadit. Spojka nemá být sešlápnutá zbytečně dlouho, pak odchází ložisko.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]