Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, poprosím Vás o radu. Když jedu do křižovatky, nevím přesně, jak zabrzdit. Momentálně jsem v autoškole. Takže dotaz: blíží se křižovatka, kde možná budu muset pustit nějaká auta. Začínám teda brzdit, poté sešlápnu spojku a dobrzdím. Mám tedy sešláplou spojku a brzdu. Když už potřebuji vyjet, pustím brzdu, pomalu pouštím spojku a přidám plyn. Je to tak správně? Nejsem si jistá u zastavení v křizovatce, kdy přesně sešlápnout tu spojku, jestli mám první začít brzdit a potom sešlápnout spojku a úplně zastavit nebo spojku sešlápnu jako první a poté až začnu brzdit?
Snad můj dotaz bude srozumitelný. Děkuji za rady. Simona
Jak kdy. Už se to tu řešilo tak hledej. Obecně nečekaný brzdění = vždycky šlapat nejdřív na brzdu a až pak řešit spojku a řazení.
Kžižovatka bez stopky nebo kruháč, kde možná budeš dávat přednost a možná ne = najíždět se zařazeným kvaltem (podle rychlosti, obvykle 2 někdy 3), být připravený buď bude volno a jet (= jen šlápneš na plyn a jedeš) nebo dávat přednost a brzdit (začít brzdit, vyšlápnout spojku a řadit, podle situace neutrál nebo jedničku - 1 když nebudeš čekat dýl ale za okamžik pojedeš)
Učitele autoškoly si platíš aby ti to vysvětlil a naučil.
Instruktor vás zřejmě zaplavil hromadou informací, které si logicky nemůžete zapamatovat, natož to pak dělat správně. Obecně platí nejdřív brzdit, koukat a teprve pak podle potřeby řadit.
Obecně stát na spojce co nejméně, jako začátečník si s tím ale nedělejte starost. V dřívějších generacích to bylo důležitější kvůli životnosti spojkového ložiska, v současnosti je to bezvýznamné.
Paní Simono, za pár roků se Vám budou zdát odpovědi směšné, páč zjistíte, že co křižovatka, to jiná situace, jiný postup.
Vedle sedí instrutor, který vidí přesnou situaci, ten poradí nejlépe. Nevím, kolik jste měla již jízd, ale určitě jste projela několik křižovatek, vždy určitě jinak.
Já jsem dělal autoškolu už před nějakou dobou a neskutečně mě iritovalo, že mě instruktor nutil řadit před křižovatkou stupeň 2 a takto se k ní přibližovat, což mě nutilo zbytečně brzo snižovat rychlost, brzdit tak i ostatní za mnou, a plazit se na dvojku až do křižovatky. Pak jsem si to začal dělat po svém, řadil jsem později, v křižovatce většinou na neutrál a následně hned rychlostní stupeň a rychle pryč. Ale záleží na okolnostech. Po čtyřicítce věku, kvanta času stráveného popojížděním v kolonách při cestě do práce a zpět a následných opravách spojky, jsem si pořídil automat a už u něj zůstanu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.