Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Počítání zubů (nedořazen první stupeň)

Od: jabouk odpovědí: 8 změna:
Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, zda by bylo vhodné navštívit servis po tzv. počítání zubů. Jel jsem s novým autem po polní cestě a když jsem stál v mírném kopci a zařadil první rychlostní stupeň, neměl jsem jej zcela správně zařazený, ale protože kolem jezdily motorky a neslyšel jsem, že “dřou” ozubené kola o sebe, myslel jsem si, že prokluzuju a stál jsem asi 3 vteřiny na plynu. Poté jsem zařadil správně a jel. Byla trochu cítit spálenina. Nicméně nepozoruji zhoršené řazení nyní, jedná se v podstatě o nové auto, ale i proto mám obavy, že se mohlo něco poškodit (ozubené kola jsou údajně z kalené oceli a měly by něco vydržet) a taky mě vylekal ten zápach spáleniny. Myslíte, že je dobré pro jistotu navštívit servis? Jak jsem již psal, řadit jde normálně, necítím nějakou změnu k horšímu. Moc děkuji za jakýkoliv podnět. Jakub.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet
hodnocení

1x

Ozubená kola skutečně něco vydrží, toho bych se nebál. Celkově není čeho se bát, cítit sice bývá spojka, ale pokud vše funguje, není co řešit, maximálně se to časem ozve

jabouk
hodnocení

Díky :) taky si myslím, že bych v servise zbytečně zaplatil v podstatě za nic, jen s ohledem na to, že jak píšete, se to může v budoucnu ozvat, ale neděje se mi to naštěstí pravidelně… díky :)
vernon
Nejedná se o chrastění ozubených kol, ale o chrastění zubů jejich synchronizačních spojek. A ano, ničí je to. Ale jsou kaleny a často i chromovány, pokud se to neděje každou chvíli, zase to tolik nevadí. Ale je potřeba si na to dávat pozor, protože to při opotřebování zhoršuje řazení, až by nešlo nakonec zařadit skoro vůbec...

 

hodnocení

0x
V servisu nezjistí vůbec nic! Museli by to totiž celé rozebrat..Vyndat převodovku a kompletně ji rozebrat..Pokud vše funguje, tak by to stejně neudělali,ale zaplatil byste za to..A né málo..

 

hodnocení

0x

Jak píše vernon. Ozubená kola jsou ve spojení neustále. Jen se přepínají na hřídeli takovým převlečným kroužkem přes synchrony do záběrů. Jsou tam náběžné zuby viz. video.

Tlakem při posunu pákou při dořazení se synchron na kuželu zabrzdí, získá stejnou rychlost jako kolo na kterém leží ten synchron a převod se dořazením zamkne. Zařadí.

Úlomky kovu ze zubů v převodovce končí na magnetu uvnitř převodovky. Nijak nevadí dalšímu používání. Akorát se snížila životnost.


jabouk
hodnocení

Děkuji všem za vysvětlení a odpovědi. Ještě možná jeden dotaz - co si lze obecně představit pod pojmem snížení životnosti? Dejmetomu, že se mi tohle fakt nestává pravidelně, ale výjimečně a jedná se o nového Karoqa (r.v. 2023) - jsou u nových aut převodovky spíše odolnější, nebo naopak více vydržely u starších aut? Jestli se to teda dá vůbec takhle říct… díky ještě jednou…

Na tom zlatém synchronu jsou ostré vodicí zoubky, aby se zakryly se zoubky kola rychlosti, která synchron an sobě nese.

Může se při velkém opotřebení stávat, že nepůjde jakoby dořadit. Zuby si na finál posunovací segment nevystředí, aby se přes ně přetáhl (ten válcový prsten co je jakoby oblíkne :) ). Proto mají zuby takovou jakoby stříšku či šipku. Když se omelou, tak mají čtvercovou hranu (příjdou o tu vodící špičku).

To je jediné snížení životnosti při takovém nedořazení a roztočení zubů a hoblování špiček.

Jako na tom videu viz princip synchronizace.

Ale jsou to odolné materiály a za jedno zahrčení se vpostatě nic neděje.

Nauč se cítit v ruce, že rychlost nezapadla zcela. Pak nebudeš mít tendenci do toho ještě pustit spojkou pohon motoru a počítat zuby.

jabouk
hodnocení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]