Nejste přihlášen/a.
Dobrý den Jak se brzdi motorem auto sem neměl dlouho tak už sem zapomněl. Jako jak mam brzdit co mam udělat atd.. díky odpověd napište bud tady a nebo na email diky
Brždění motorem zde bylo v podstatě popsáno. Je využito odporu motoru proti otáčení , když nejsou válce plněny palivovou směsí a tak neproběhne pracovní fáze pístu- ů.Já bych jen dodal, že to je ten nejvhodnější způsob brždění při kluzké vozovce.Je plynulý a kdykoliv ,při smyku kol , můžeme reagovat přiměřeným sešlápnutím plynu , tak aby obvodová rychlost kol odpovídal momentální rychlosti vozidla a smyk byl zlikvidován . Intenzita tohoto brždění je závislá na zařazeném rychlostním stupni. Při přeřazení na nižší stupeň za jízdy , pozor na přetočení motoru. Čtyřdobé motory brzdí motorem větší intenzitou než dvoudobé. Některé auta mají také tzv. Motorovou brzdu. Výhodou brždění motorem , vyjma předností jak výše uvedeno , je i úspora paliva. miro
doplněno 18.07.10 17:26:Jsem nepřítelem oněch uštěpačných , arogantních a zhola nic neobjasňujících odpovědí a vyjádření. Mnohdy svědčí o úrovni znalostí v problematice kladené otázky. Předpokládám , že ve většině případů jsou otázky kladeny upřimně se snahou získat , nebo si ověřit svoje poznatky.
Myslím, že Miro fundovaně shrnul rozumné názory z této debaty a vynechal zbytečné kecy. Za to dávám
Na tom vůbec nic není, normálně při jízdě necháte zařazaný rychlostní stupeň a uberete a nebo úplně přestanete šlapat na plynový pedál.
takže mam 3 a dojiždím ke křižovatce tak přestanu šlapat na plyn a pak vyřadím a znova 1 teda?
Jedničku zařadit za jízdy bych moc nedoporučoval, ale když dojedete ke křižovatce na 2, tak už hravě dobrzdíte klasickou brzdou do zastavení, případně můžete plynule pokračovat dál, pokud se křižovatka uvolní.
ty si teda talent!Jestli máš otáčkoměr,tak se brzdí asi tak do 1500otáček,pak motor začne cukat a ničí se.Při normální jízdě,když se šlape na plyn při zařazeném stupni a chce se,aby auto jelo pod plynem,tak by měl mít motor nejméně 2000 otáček,to už je ale dost málo a je tohranice,kdy se má zařadit nižší stupeň.Pod 2000 otáček jezdí hlavně ženský a připosraní dědkové a neuvědomí si,že si jen ničí motor.:D
Pokud chceš někoho napadat že je talent , tak alespoň nepiš takové ptákoviny. Až si jednou pořídíš motor jehož výkon se nechá převést i na HP (koně) a ne jen vysokootáčkového oslíka uvidíš jakou blbost jsi napasal.
Spíš člověk který dokáže u svého motoru využívat 185 hříbat a 385 Nm/2000 ot. A při 1900ot ve 120Km sleduji v pangejtech křížky namachrovanejch magorů kteří si pletou motor v autu s motorovou pilou. V Německu nemám problém jet po dálnici 240. Ty dědečku.
Prostě brzdit asi do 1500 otáček a když to začne klesat pod 1500 otáček tak přeřadit na nižší stupeň.:D
Bych nebyl tak přísný. 2000 otáček je možná doporučení pro motory s turbem a povinností pro motory HTP. Já se svým 2.3 benzínovým motorem bez turba nemám při 1500 otáčkách žádný problém, a to i v záběru, nic neškube, nesvítí kontrolky oleje ani dobíjení.
Pro motor je mnohem důležitější včasná výměna oleje, filtrů a svíček, než jeho točení na více jak 2000 otáček.
To jsou prispevky...
Tak samozrejme zalezi na motoru, muj 3litr s automatem si klidne bubla pri 1500 otackach i do mirneho kopce a predpokladam, ze je v pohode. Kazdopadne to chce cit, z mirneho kopce klidne za 4 pri nizkych otackech, z vetsiho kopce preradit a otacky klidne muzou ke 3000, brzdi to mnohem intenzivneji.
Ale krome zvlastnich situaci (kluzky povrch, dlouhe klesani, uspora paliva z kopce) to nema valny vyznam.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.