Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký ojetý elektromobil na denní použití

Od: ilnur odpovědí: 31 změna:

Dobrý den,

zvažuji pořízení ojetého elektromobilu na dojíždění především do práce. Denně cca 60-100km. Cenově to vidím tak do 450 max 500 tisíc Kč.

Můžete mi doporučit typ, pokud s tím máte někdo zkušenosti? Nechtěl bych jít uplně do malého vozu jako je např. Škoda Citigo, Renault Zoe.

Co jsem zatím procházel asi mě nejvíce zaujal Nissan Leaf 2. generace.

Vzhledově se mi líbí i eGolf, ovšem Nissan bude asi lepší co se týče technických vlastností.

Zajímavé je i BMW i3.

V této cenové relaci jsem našel automobily s nájezdem do cca 50000 km, které by ještě měli mít záruku na baterii (dává se myslím 8 let nebo 160 tis. km).

Myslíte, že hledám v dobrých vodách, nebo byste doporučili ještě jiné modely?

Děkuji za odpovědi.

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6
hodnocení

9x

žádný...protože jako laik nemáš žádnou šanci zjistit v jakém stavu baterky ti to ten dotyčný prodává...a ani těch odborníků není tolik

 

paveldvorak
hodnocení

1x

záleží na stavu baterie, ojetá postupně ztrácí kapacitu takže se zkracuje dojezd...denně 100 km v zimě nemusíte dát ani s jendím , s výjimkou malé tesly

kolik elektromobilů už jste vlastnil že podáváte tak fundamenátlní odpovědi?

 

hugh
hodnocení

1x
Koupit si jetý elektro, to je výborný způsob, abyste tu zanedlouho pokládal dotaz ve stylu "Koupil jsem si ojeté elektroauto, chcípla mi baterka, prodejce to nechce zpět, nejezdí to. Nemám ani prachy, ani auto, jsem zoufalý. Co se s tím dá dělat?". Jetý elektro auto nikdy.

 

hodnocení

1x
avatar stir
Jak už zaznělo, Hyundai lonig je skutečně úsporný a spolehlivý vůz. Osobně bych nezatracoval Zoe,zas tak malý není a na denní dojíždění do práce ideální. Když pohledate variantu R135 52kwh tak s přehledem dáte 400km a plus mínus 500tis se dá sehnat. Nissan jelikož byl průkopníkem, má větší degradaci baterie, tehdá nic lepšího nebylo,jen nejhorší bylo, že se nepoučili pokrokem a tuto techniku dali i do druhé generace. BMW i3 zábavný a hravý vůz, na svoji hmotnost výkonný, já osobně bych volil 120ah variantu. On se zdá zvenku malý, ale uvnitř je hodně prostorný, jen někomu nemusí vyhovovat zadní dveře. Taky bych priplatil za tepelné čerpadlo pokud s tím daný model disponuje.

 

 

hodnocení

0x
Šel bych do Hyundai Ioniq. Ze všech elektro má asi nejnižší spotřebu, je opravdu hodně úsporný..
asd1

Vtipný řešit spotřebu, když ojetá kára stojí půl mega a za tři roky tomu chcípne baterka... I kdyby to jezdilo zcela zdarma tak ekonomicky to je nesmysl.

Vtipná je i kombinace že rozumný nabíjení je doma v garáži a že to při nabíjení občas zahoří a nejde to uhasit = shoří všechno okolo, tj. obvykle garáž + barák.

Dobrej podpalovač jsou poslední dobou i koloběžky, ty bývaj i přímo v bytě na chodbě *ua*

Osobní zkušenost anebo omílání hospodských řečí? Ale chápu, většina lidí je těžce proti elektru už jen z principu. Vidím to okolo sebe denně...
Hyundai má 8 let záruku na baterii, takže toho bych se nebál. Pokud by auto bylo už po záruce, tak tam bych byl už opatrný s nákupem.
Ekonomický nesmysl jsou za mě jiná auta, většinou luxusní. Třeba Audi A6 mě v opravách vyšla za 2 roky dost přes 200k a naposledy BMW 5 přes dalších 100k za rok. Ale přitom tyto auta lidi kupujou o stošest..
asd1
Hezký auto aby vydrželo tři roky seženeš za 100k, takže jen při nákupu máš 400k na vše ostatní. To je jednoduchá matematika..
Ohledně stavu baterky,tipuju že stačí vytáhnout to na dálnici a za 10 minut rychlejší jízdy bude jasno.. I když tam je asi jas o i u baterky v top stavu..
Hezké auto za 100k? To je spíš začínající vrak..
Když porovnám, tak např. oblíbená Octavia r.v. 2018 s nájezdem okolo 100k km vyjde okolo 400k. Ioniq electric se stejným datem výroby a nájezdem do 100k se pohybuje 450-500k. Takže rozdíl 100ka žádných 400k...

Co se vám na té audi a bmw vysralo za takový peníze? Já teda nevím v rodině mám Opel agila před nějakýma 4 rokama kupovanou za 35 a sotva je v ní proinvestována těch 35 co stála navíc se opravovali jen ty klasický věci jako brzdy a podvozek což vás čeká i u elektra... Bratr lagunu 2010 v benzínu za 120tisíc přes 3 roky jedinný věci co se dělali byli brzdy a pružiny s uložením což tyhle věci má opět i elektro..

Ono je to trochu o tom koupit spolehlivý vůz, jedinný rozdíl je potom měnit filtry a oleje a to je dost podstatné. Ale já si třeba nepamatuju že by u nás v širší rodině někdo měl takto drahé opravy na autě. Prostě je to o autech, už je to hodně let zpět kdy otcovi bouchl motor v escortu to je tak jedinný. Tenkrát by to byla investice 10-20tisíc za jiný motor a výměnu. Jelikož už to stjeně bylo starší tak se nechal sešrotovat a v kolem 30tisíc koupil jiný který jezdilo s ním nějakých 8let a pak ještě semnou.. Možná je spíš lepší koupit kvalitní vůz kde se neserou věci jak elektriku.

Navíc je pak otázka ušetření s elektrikou, pokud nemáte fotovoltaiku tak se to moc nevyplatí.

@dexolus: ono to už je prakticky 17 let (kupováno 2006, tehdy 4-letá A6 Q 2,5TDI combi), ale co si pamatuji tak výměna tiptronicu, výměna turba, větrák sahary se za jízdy rozletěl trosky větráku s sebou vzaly různé gumové hadice v motoru, 2x pokus o krádež (ale to mě stálo jen nějakých 15k za novou spínačku), různé pravidelné servisy atd. U BMW (F11, 525D) to byly různé problémy - např. výměna sání, zadní vzduchové měchy, zadřená vodní pumpa, pravidelný servis, olej v automatu atd. Ale to je jedno, ze všech aut (nových i ojetých) byly snad jen 2 auta, která fungovala víceméně jak píšete (olej/filtry, pneu a palivo) - stařičký Peugeot 106 a novější Mercedes V-class...

Ohledně elektriky - i s nabíjením s normálním tarifem na veřejných nabíječkách jsem s tím Ioniqem měl náklad na km okolo 0,8-0,9Kč/km (tzn. doma na soláru se člověk dostane ještě níž). Když to porovnám se spalovákem, tak např. u Octavie 1,6TDI jsem na dlouhodobé průměrné 7,42l/100km (tzn. 3,-Kč/km). I kdybych počítal jen delší cesty, kde se dostanu odhadem okolo 6l/100km průměr (tzn. 2,4Kč/km), tak ta úspora je tam značná...

Nevím no já jsem zastánce klasických aut, elektrika má výhody také no. V případě klasického auta bych šel do nějaký toyoty či hondy které jsou víceméně kvalitní a takovýhle rapidní problémy jsem u nich neslyšel.. ale stejně je to kus od kusu. Přeji hodně štěstí ve výběru :)

asd1

Cena paliva je jen jedna položka, pokud jde o ekonomiku tak je třeba brát celkové náklady.. Reálná životnost baterky aby to bylo použitelné aspoň kolem komína je 8-10 let, strach v zimě odjet 20 km abych se dokázal vrátit bez dobíjení asi neni to pravé.. Ojetý el. 5 let starý za půl mega - musí se počítat že vydrží ty 3-5 let a pak nová baterka. Podvozkový díly, brzdy, elektroniku - to má jako klasický auto. Auto je těžší takže podvozkový díly jsou masivnější a tím i dražší = ušetří se za olej a rozvody, ale čepy ložiska atd. vyjdou dráž. Brzdy jsou používané minimálně = rez a nutnost častěji měnit kotouče.

Hezký auto který vydrží aspoň tři roky bez zásadních investic seženeš za 100k naprosto bez problému, na to vůbec nemusíš pořizovat 5 let starou ovci (která už je taky plná kokotin). Ojetý el. za půl mega má hned na začátku 400k zářez. Prostě rozmar milionáře a jediný plus je samotná jízda kdy nemusíš řadit, největší zátah to má z nuly, nesmrdí to na v místě atd. Ovšem baterka tvrdě omezuje použití a prodražuje to, je to použitelný jen kolem komína, výlet na den jet 150 km lyžovat už to nedá, to ti auto neslouží ale ty skáčeš kolem auta..

A ekologie - místo jednoho kalsickýho 1200 kg auta se vyrobí minimálně dvě dvoutunový auta, jen na surovinách to je 2,8 tuny rozdíl, elektrika taky neroste na stromě, musí se vyrobit infrastruktura pro dobíjení... Řekl bych že celkově i Trabant bude menší ekologická zátěž než elektromobil...

Co je sutečně ekologický, je auto vůbec nepotřebovat = nebydlet 20 km od práce, školy, obchodu, ale v dosahu chůze. Jabka nevozit z Austrálie ale ze sadu za vesnicí, rohlíky nevozit z Brna do Plzně ale upeče to pekař v místě atd.

jojo -doma nabíjet na soláru-to se pak jezdí-to je úspora...jenže ono to soláro nespadne z nebe a představte si i něco stojí...takže já bych nebyl zas tak nadšený...*zed*

Jak jsem psal výše, nabíjel jsem ho na veřejných nabíječkách. Nikdy doma a už vůbec ne přes solar...

 

vikos*
hodnocení

0x

Auto sice neporadím ale určitě si před koupí zkontrolujte záruční podmínky a zda probíhaly např. potřebné pravidelné kontroly. Pokud ne, tak vám následně záruku nemusí uznat kvůli nedodržení podmínek.

Sám jsem na to u svého auta kdysi doplatil, tak to pro mně byla relativně drahá škola života.

Tak ať nedopadnete podobně :)

makk

První záruční podmínkou je, že záruku poskytuje prodávající kupujícímu, s nikým jiným právní vztah prodávající nemá. Takže koupením ojetého auta automaticky ztrácíte záruku. Ono když jim dáte papíry, tak asi pochodíte, ale když se budou chtít kroutit, tak můžou.

 

hodnocení

0x

Leaf je dobrá volba protože to jsou velmi spolehlivá vozidla. Jejich nejslabším místem je právě baterie a tak je nutno s tím počítat. U první generace byla ta baterie adekvátní protože tehdy prostě jiné a lepší nebyly. U druhé generace ale bohužel neudělali žádný pokrok a tím to vozidlo zbytečně zazdili. Na druhou stranu lze tak baterie z Leafa2 použít i do Leafa1.

Osobně mám doma Leafa 1gen, který má již 11 let. Tento rok jsem mu dával novou baterii 40kWh z bouraného Leafa2. Byla to jediná větší investice za dobu života vozidla. Jinak jen běžné věci jako zadní brzdy, čepy, a kost stabilizátoru plus letos umřela i original Pb 12V baterie. Jinak vůbec žádná další porucha. Nyní mám dojezd v létě 250km. Zimu ještě uvidím.

Každopádně pokud se rozhodnete pro Leafa tak si vemte sebou pro diagnostiku baterie, OBD diagnostiku a aplikaci Leaf spy Lite. Zde zkontrolujte SOH a Hx. Procentuálně vám to zobrazuje zdravotní stav batere. Hx bude vždy menší ale nemělo by být moc razantně. Jen v řádu jednotek procent.

Bobinko, měnil jsi na tom jen jednu kost stabilizátoru? Ne všechny, jen tu jednu?

jedna to potřebovala. Jestli v servise měnili i na druhé straně nevím a není to podstatné ve výčtu závad za jedenáct let provozu vozidla.

 

hodnocení

0x
avatar rumicek

Mám Hyundai Ioniq 88 kW, 5 let starý a naprostá spokojenost. Záruka na baterku je ještě 3 roky. Dojezd záleží na tom, jestli jedu sám nebo s manželkou - sám dojedu 250 km, s ženou 180 km. Koupil jsem jej 2 roky starý v Německu

V plně naloženém autě (2 dospělí + 2 děti) jsme měli u Ioniqa dojezd okolo 280km (při cestě z Jihlavy do ZOO Dvůr Králové, což je 150km, jsme byli lehce za půlkou kapacity - v létě s klimou)...

paveldvorak

ještě dojezd v zimě, kdy je tma a zima:-P

V mém případě nezáleží na zátěži, ale na nastavení klimatizace:)

asd1

Takže u tý ZOO musíš najít dobíjení jinak se nevrátíš *smich*

Super auto za mega (sorry "jen" 900k) a dojezd jak pravěký auta na dřevoplyn... No nevim jak moc je tohle výhodný, že bych to vyměnil za svojí starou káru tak to bych se musel hodně vožrat...

Úplně v pohodě, u ZOO jsou nabíječky, kde se auto při prohlídce v pohodě nabije. A to se ještě bavím o starém Ioniqu, který nemá rychlonabíjení. Jinak novější auta s rychlonabíjením (kde je auto nabité za 15-20min.) úplně bez problémů.

Osobně kdybych bydlel v domě a měl tím pádem možnost nabíjení doma, tak do toho auta jdu hned a prodám tu Octu 1,6TDI. Za mě naprosto ideální kára do města a dojíždění do práce. Na delší štreky mám mnohem prostornější V-class.

Elektroauto je prostě o jiném způsobu přemýšlení, což zatím většina lidí absolutně nechce a odmítá. Nikomu to nevnucuji, jen dávám holá data/fakta. Povídky o jízdě okolo komína opravdu data/fakta nejsou... ;)

asd1

= holý fakt je, že na běžný používání potřebuješ auta dvě. Jedno kolem komína a druhý který dojede i někam dál.

Dovedeš si představit na tom parkovišti u ZOO, že tam nebude 100 spalováků na jeden elektoromobil ale naopak? Pak místo očumování vopic budeš čekat na volnou nabíječku abys dojel domu. Jiný způsob uvažování = dobrovolně platit dvojnásobek ceny za to že jsem otrokem auta... Tohle moc nepobírám Obzvlášť když elektormobil s ekologií moc společnýho nemá.

asd1: Přesně to stejné řílkám já. "Teď" je to v pohodě (už také zdaleka ne vždy). Ale když jezdím v zimě na lyže, je tam parkoviště pro cca 300 aut a jedna nabíječka 22kW. Ne že si nedokážu představit, že tam bude 300EV aut. Reálně si nedokážu představit ani že jich tam bude jen 5. To takhle po celodenním lyžování přijdete k autu a "někam" kousek popojedete (stejně jako dalších "X" aut, pokud někde najdete další nabíječku) a budete tam trávit "příjemný" podvečer, abyste vůbec dojel domů.

Taky jsem se naučil, že se zarytým odpůrcem elektro je zbytečné o tom jakkoliv diskutovat.;) Znám jedno krásné přísloví - "Kdo chce hledá možnosti, kdo nechce hledá výmluvy."

Jinak všimli jste si vůbec původní otázky, na co tazatel to auto hledá? "...zvažuji pořízení ojetého elektromobilu na dojíždění především do práce. Denně cca 60-100km." Za mě je na toto použití elektroauto naprosto ideální...

 

paveldvorak
hodnocení

0x

Jeden Leaf někdy stojí poblíž strakonické výpadovky na příbramsku, majitelem je prý herec pavel nový

Leaf má tak malý dojezd že není jisté, zda se tím dá dojet do Prahy - do divadla a a zpět...tipuji to kolem 140 km..právě proto herec jezdí autobusem a LEAF nechá poblíž autobusové zastávky

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]