Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneumatiky

Od: sapka odpovědí: 24 změna:
Dobrý den, můžete mi poradit, kolik let můžu jezdit se zimni pneumatikou,vzorek mám naprosto v pořádku,jen ji mám už několik let, jestli se mění hustota nebo to je pak už nebezpečné, děkuji

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

7x
avatar martincakl

Hustota pneumatiky se nemění, mění se možná hustota vzduchu v pneumatice a zcela jistě hustota vzduchu kolem pneumatiky. Mění se také pochopitelně vlastosti běhounu pneumatiky a tím pádem ve větší či menší míře i vlastnosti pneumatiky k horšímu).

Pokud je vzorek pneumatiky (a pneumatika obecně) v pořádku a jezdíte rozumně, pak klidně jezděte dál.

 

hodnocení

5x

Podle stylu tvojí jízdy, tvých řidičských zkušeností, předvídavosti a opatrnosti s pneumatikami můžeš jezdit, dokud budou mít vzorek.

Problém nastane v okamžiku, kdy někdo jiný prudce zabrzdí a ty na starých pneumatikách zabrzdíš taky, ale auto nebude brzdit tak dobře jako na nových. Pak je to buď a nebo.

Obecné doporučení je používat zimní pneumatiky 4roky a pak koupit nové. Po těch 4letech guma pneumatiky ztrácí pružnost a to má vliv na všechny ostatní parametry.

 

hodnocení

4x
Moje zkušenost mi říká, že gumy starší víc než šest sedm let, jsou mnohem horší než nové či zánovní. Nedokážu už ale rozlišit jak velkou roli v tom hraje ojetý (byť ještě povolený) vzorek. Mám na mysli ale zimní provoz, tj mráz, sníh, břečka atd.

 

hodnocení

3x
avatar milancukrar

Tolika roků, nežli je sjedete na zákonem povolený limit.

Není to dané věkem, i na veteránech se jezdí na starých pláštích, dokonce i závody...


doplněno 17.10.23 12:31:

Za 50 let a přes milion km jsem nikdy neřešil stáří pneumatik.

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Kolik chceš. "odborníci doporučují max4 roky a pak i když je hloubka dezénu OK vyhodit a nové.Ona totiž trochu ztvrdne ale je stále o něco měkší než letní v zimě.

Osobní zkušenost z minulosti-drapaky - rv protektoru cca 1975 tudíž asi25 let staré na zadku na F125p a neměl jsem s nima problém jak na čerstvém sněhu, tak na ujetém zledovatělém ani na mokru. O nekolik let později jsem běžně dojížděl zimni (už na přdohrabu) v létě a dokonce i v parných tropických dnech mpřišli jako podstatně lepší než letní-troufnul jsem si na nich jet rychleji než na letních! !Byť tomu zase spousta odborníků a lidí odporuje.

 

el
hodnocení

2x
Jezdím dokud to jezdí obstojně na sněhu a auto se chová bezpečné. Tedy cca 2-6 let nebo dokud je vzorek 4mm+.
Taky záleží kde člověk jezdí a kolik bývá sněhu u vás.
Nemám problém se zbavit gumy s 6 mm nebo ji dojet v létě když už v zimě stojí za ...

 

mathew
hodnocení

2x

Ono je dost možné, že ty vaše staré jeté jsou bezpečnější než některé nové;) To musíte ovšem vědět vy jestli to na cestě drží a nebo ne.

 

asd1
hodnocení

1x
Moderni eko směsi dost rychle stárnou,už druha zima je oproti novy dost rozdíl. Jezdi co ti gumy dovolí, pokud máš starsi ztvrdly brusle tak počítej že ten před tebou může mít nový kvalitní a zabrzdi na 2/3 vzdálenosti než ty, ať se mu nepodivas do kufru.

...už druha zima...mít nový kvalitní a zabrzdi na 2/3 vzdálenosti než ty..,.,,.

vlastní zkušenost, nebo je to někde testováno? Moc děkuji.

asd1
Si to vyzkoušej.
asd1
A nepredelavej smysl mých příspěvků, nic o tom že rok stará guma zabrzdi o třetinu dal než nová jsem nepsal, jen že i po roce uz je znat rozdil.
A něco 5 let staryho se vzorkem 5mm, tam ta třetina už je, z kopce na sněhu spíš ještě víc. Tvoje teorie že je jedno na čem jedeš a stačí jízdu přizpůsobit má jeden háček- na silnici nejedeš sám, ten před tebou pokud má lepší gumy tak prostě nedobrzdis. Pochybuju že si nechavas odstup minimálně 50m. Jakmile se něco semele tak nedobrzdis a nezatocis,prostě to sankuje kam chce. Rozdíly v gumach jsou velký a dobrý gumy nejsou na to abys jezdil rychleji,ale abys měl rezervu když se něco semele. Pak se hodí každý metr o který zastavis dřív, pokud ti do kufru nevleze nějaký Milan na starých barumkach :D
Hluk,komfort,spotřeba a životnost jsou další rozdíly mezi dobrou a špatnou gumou...

asd1, tak jsem Vás asi opět špatně pochopil,

tak počítej že ten před tebou může mít nový kvalitní a zabrzdi na 2/3 vzdálenosti než ty

nevleze nějaký Milan na starých barumkach
Klídek, nevleze, páč se mi to za 50 let a miliónu kilometrů ještě nestalo.

asd1

Jo nepochopil, jsou to dvě samostatný věci...

A) Moderní eko směsi dost rychle stárnou, už druhá zima je oproti nový dost rozdíl.

B) Jezdi co ti gumy dovolí, pokud máš starší ztvrdlý brusle, tak počítej že ten před tebou může mít nový kvalitní a zabrzdí na 2/3 vzdálenosti než ty, ať se mu nepodíváš do kufru. (brzdnou dráhu má o třetinu kratší, v přímým směru, z kopce nebo i v mírný zatášce spíš o polovinu - auto je nestabilní a nemůžeš brzdit naplno jako v přímým směru, tám se ten rozdíl v gumách násobí..

Najezdi se třeba nějaký kruháč, postupně zrychluj kdy se to utrhne, vyzkoušej to se starýma gumama ze stlačený tmy a pak s novýma "prémiovkama", ten rozdíl je opravdu obrovský, hlavně za mokra..

Když auto brzdí / zatáčí tak se krizovky řeší mnohem snadněji než když to zatáčí jak parník a místo brzdění se to furt sune dál a dál..

Není třeba mi něco vysvětlovat, co jsem nepochopil z textu a nechápu stále..

Moderni eko směsi dost rychle stárnou,už druha zima je oproti novy dost rozdíl.

asd1

Je poznat, že rok stará guma klouže víc než nová (stejná guma, stejně vysoký vzorek.. Stárnutí prakticky začíná od ojetí konzervační vrstvy)

Starší gumy tvrdly mnohem pomaleji, pořád to bylo "gumový", ty dnešní jsou po pár letech spíš jako plast, tvrdnou rychle a pak kloužou. Stará dobrá UG7+ i po deseti letech pořád držela, ty novější "eko" se silikou atd. po pěti letech kloužou už hodně (ale TS 860 i po pěti letech pořád míň než nová Barumka a podobný "etalony klouzavosti ze stlačený tmy")

 

hodnocení

1x

Guma ztvrdne. Někdo si i libuje, že díky tomu méně ubývá.

Ale díky tomu má i menší adhezi.

Měkká guma nová má daleko větší přilnavost k asfaltu než ztvrdlá guma.

Poznáš hlavně na mokrém asfaltu v dešti nebo na sněhu (břečce).

Můžeš jezdit pomalu a opatrně, ale jak ti spadne něco před auto nebo vběhne, tak nedobrzdíš a ušetřené peníze za gumu dáš za opravu čumáku auta a to vyjde na několik sad gum ;).

Takže radíte častěji měnit pláště? Tak jak doporučují někteří, po čtyřech letech?

Milane já osobně na kole poznám rozdíl mezi pláštěm novým a rok starým.
Na autě to v žádném případě nepoznám, asi nejezdím tak na hraně jako na kole:)

Pane Martine, zdravím Vás.

na kole to určitě nepoznám, páč skoro nejezdím. Za poslední rok jsem ujel asi 500 metrů. Ale autem jsem toho najezdil daleko více. Páč jsem se živil jako řidič "C". Ale jak správně píšete, při normální rozumné jízdě to laik nepozná. Samozřejmě, že F1 nebudou jezdit na starých gumách.

A to je ten rozdíl stylu jízdy, kdy každý potřebujeme pneušky jinak a jiné.

 

Já to zas nepoznám na kole, páč na kole nejezdím, ale na autě to poznám vždy.

Jezdím i lesní cesty k chalupě, bahýnko, mokrej asfalt ve městě, dlažební kostky a dám ruku do ohně, že rozdíl je. Člověk nemusí jet rychle, ale rychle zadupnout v nouzi už jsem zažil a vždy jsem ťuknul do 50km/h.

Auto jsem nezrušil, ale lakovat nárazník nebo měnit mlhovku nejsou cenově ve stejném poměru jako sada gum.

A to se nebavím o možnosti vyjetí do prudkého kopce se zámkovou dlažbou. To je paráda s novou gumou proti staré, když je popršeno. Stejně tak se psy vyjetí 4x4 na mokrou louku.

Pneu jsem nikdy neměl problém s ještě dobrým vzorkem prodat dál nebo svépomocně sjet na minimum dané vyhláškou.

 

hodnocení

1x

Pokud zimní pneumatiky používáte jen v zimě, tak osobně bych nedoporučil používat je déle jak zmíněné 4 sezóny. Jakákoli guma směrem od povrchu dovnitř eroduje - tvrdne a mění svoje vlastnosti (a to i když ji máte uskladněnou v garáži, jen pomaleji). Pokud byste pneu používal celoročně, tak si myslím, že vrchní erodovaná vrstva se stíhá obrušovat a člověk pak jezdí na relativně OK gumě, pak asi lze pneu sjet do limitu vzorku (za předpokladu, že to člověk stihne do nějakého rozumného času).

 

hodnocení

0x
avatar arba
Já na Vranících sedm zim a jedno léto na dojetí. A žiju. Jezdím denně.
asd1

Jezdim denně a vydržely 7zim + jedno léto se navzájem vylučuje. Pokud to denní ježdění neni dva kilometry...

Vraníky - super guma na hrabačky kolem vesnice, na cokoliv jinýho zoufalost a na dálnici vyloženě o hubu..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]