Nejste přihlášen/a.
Hustota pneumatiky se nemění, mění se možná hustota vzduchu v pneumatice a zcela jistě hustota vzduchu kolem pneumatiky. Mění se také pochopitelně vlastosti běhounu pneumatiky a tím pádem ve větší či menší míře i vlastnosti pneumatiky k horšímu).
Pokud je vzorek pneumatiky (a pneumatika obecně) v pořádku a jezdíte rozumně, pak klidně jezděte dál.
Podle stylu tvojí jízdy, tvých řidičských zkušeností, předvídavosti a opatrnosti s pneumatikami můžeš jezdit, dokud budou mít vzorek.
Problém nastane v okamžiku, kdy někdo jiný prudce zabrzdí a ty na starých pneumatikách zabrzdíš taky, ale auto nebude brzdit tak dobře jako na nových. Pak je to buď a nebo.
Obecné doporučení je používat zimní pneumatiky 4roky a pak koupit nové. Po těch 4letech guma pneumatiky ztrácí pružnost a to má vliv na všechny ostatní parametry.
Kolik chceš. "odborníci doporučují max4 roky a pak i když je hloubka dezénu OK vyhodit a nové.Ona totiž trochu ztvrdne ale je stále o něco měkší než letní v zimě.
Osobní zkušenost z minulosti-drapaky - rv protektoru cca 1975 tudíž asi25 let staré na zadku na F125p a neměl jsem s nima problém jak na čerstvém sněhu, tak na ujetém zledovatělém ani na mokru. O nekolik let později jsem běžně dojížděl zimni (už na přdohrabu) v létě a dokonce i v parných tropických dnech mpřišli jako podstatně lepší než letní-troufnul jsem si na nich jet rychleji než na letních! !Byť tomu zase spousta odborníků a lidí odporuje.
...už druha zima...mít nový kvalitní a zabrzdi na 2/3 vzdálenosti než ty..,.,,.
vlastní zkušenost, nebo je to někde testováno? Moc děkuji.
asd1, tak jsem Vás asi opět špatně pochopil,
tak počítej že ten před tebou může mít nový kvalitní a zabrzdi na 2/3 vzdálenosti než ty
nevleze nějaký Milan na starých barumkach
Klídek, nevleze, páč se mi to za 50 let a miliónu kilometrů ještě nestalo.
Jo nepochopil, jsou to dvě samostatný věci...
A) Moderní eko směsi dost rychle stárnou, už druhá zima je oproti nový dost rozdíl.
B) Jezdi co ti gumy dovolí, pokud máš starší ztvrdlý brusle, tak počítej že ten před tebou může mít nový kvalitní a zabrzdí na 2/3 vzdálenosti než ty, ať se mu nepodíváš do kufru. (brzdnou dráhu má o třetinu kratší, v přímým směru, z kopce nebo i v mírný zatášce spíš o polovinu - auto je nestabilní a nemůžeš brzdit naplno jako v přímým směru, tám se ten rozdíl v gumách násobí..
Najezdi se třeba nějaký kruháč, postupně zrychluj kdy se to utrhne, vyzkoušej to se starýma gumama ze stlačený tmy a pak s novýma "prémiovkama", ten rozdíl je opravdu obrovský, hlavně za mokra..
Když auto brzdí / zatáčí tak se krizovky řeší mnohem snadněji než když to zatáčí jak parník a místo brzdění se to furt sune dál a dál..
Není třeba mi něco vysvětlovat, co jsem nepochopil z textu a nechápu stále..
Moderni eko směsi dost rychle stárnou,už druha zima je oproti novy dost rozdíl.
Je poznat, že rok stará guma klouže víc než nová (stejná guma, stejně vysoký vzorek.. Stárnutí prakticky začíná od ojetí konzervační vrstvy)
Starší gumy tvrdly mnohem pomaleji, pořád to bylo "gumový", ty dnešní jsou po pár letech spíš jako plast, tvrdnou rychle a pak kloužou. Stará dobrá UG7+ i po deseti letech pořád držela, ty novější "eko" se silikou atd. po pěti letech kloužou už hodně (ale TS 860 i po pěti letech pořád míň než nová Barumka a podobný "etalony klouzavosti ze stlačený tmy")
Guma ztvrdne. Někdo si i libuje, že díky tomu méně ubývá.
Ale díky tomu má i menší adhezi.
Měkká guma nová má daleko větší přilnavost k asfaltu než ztvrdlá guma.
Poznáš hlavně na mokrém asfaltu v dešti nebo na sněhu (břečce).
Můžeš jezdit pomalu a opatrně, ale jak ti spadne něco před auto nebo vběhne, tak nedobrzdíš a ušetřené peníze za gumu dáš za opravu čumáku auta a to vyjde na několik sad gum .
Pane Martine, zdravím Vás.
na kole to určitě nepoznám, páč skoro nejezdím. Za poslední rok jsem ujel asi 500 metrů. Ale autem jsem toho najezdil daleko více. Páč jsem se živil jako řidič "C". Ale jak správně píšete, při normální rozumné jízdě to laik nepozná. Samozřejmě, že F1 nebudou jezdit na starých gumách.
A to je ten rozdíl stylu jízdy, kdy každý potřebujeme pneušky jinak a jiné.
Já to zas nepoznám na kole, páč na kole nejezdím, ale na autě to poznám vždy.
Jezdím i lesní cesty k chalupě, bahýnko, mokrej asfalt ve městě, dlažební kostky a dám ruku do ohně, že rozdíl je. Člověk nemusí jet rychle, ale rychle zadupnout v nouzi už jsem zažil a vždy jsem ťuknul do 50km/h.
Auto jsem nezrušil, ale lakovat nárazník nebo měnit mlhovku nejsou cenově ve stejném poměru jako sada gum.
A to se nebavím o možnosti vyjetí do prudkého kopce se zámkovou dlažbou. To je paráda s novou gumou proti staré, když je popršeno. Stejně tak se psy vyjetí 4x4 na mokrou louku.
Pneu jsem nikdy neměl problém s ještě dobrým vzorkem prodat dál nebo svépomocně sjet na minimum dané vyhláškou.
Pokud zimní pneumatiky používáte jen v zimě, tak osobně bych nedoporučil používat je déle jak zmíněné 4 sezóny. Jakákoli guma směrem od povrchu dovnitř eroduje - tvrdne a mění svoje vlastnosti (a to i když ji máte uskladněnou v garáži, jen pomaleji). Pokud byste pneu používal celoročně, tak si myslím, že vrchní erodovaná vrstva se stíhá obrušovat a člověk pak jezdí na relativně OK gumě, pak asi lze pneu sjet do limitu vzorku (za předpokladu, že to člověk stihne do nějakého rozumného času).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.