Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velké množství sazí v oleji

Od: paveloltec® odpovědí: 21 změna:

nechal jsem vyměnit olej po 21.000 km v (prodloužený interval Long Life) 2,0 TDI PD 103kw a nový olej Mobil 1 okamžitě zčernal. Ani prsty nešly pořádně od sazí umýt.Saze mají údajně ostré hrany a motor mohou výrazně poškodit.

Dotaz:

1. Nechat motor chemikálií dekarbonizovat - 15 minut běžet na zvýšený volnoběh za použití dekar. přípravku a pak dáít nový olej,

2. anebo několikrát propláchnout novým a novým olejem, olej stojí 150Kč litr a filtr 100? a mezi výměnami ujet alespoň 1.000km vyměnit a dát zase nový a čekat, že se saze vypláchnou,

Co mi poradíte, nebo jak byste špinavý olej plný sazí řešili VY?

Pavel

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

spu
hodnocení

7x

3. neřešit, jezdit.

 

007cz
hodnocení

4x
V naftě budeš mít vždy olej jako boty, dnes i u benzínových primovstřiků. Nic nepropachuj je to zbytečné. Zkrať interval na 15 000km.

 

hodnocení

1x
Taky jsem pred mnoha lety koukal,jak to,ze je skoro novej(1000km) olej v motoru 1.9 tdi hned cernej.

 

hodnocení

1x

U ojetého nafťáku nový olej černá velmi rychle. Ovšem také je otázka, co znamenalo to "nechal vyměnit". Jsou servisy, kde vám naúčtují, ale nevyměni olejový filtr.. Už tím tam zůstane půl litru černého oleje. Nebo olej nevypustí šroubem, ale vysají. I v tomto případě tam může zůstat dost starého oleje. Nebo ho vypustí zastudena, i pak ho zůstane dost uvnitř.

 

trtr
hodnocení

0x
Zdravím, ono ty longlife oleje je sr..ka automobilek. Olej se mění po 10-15t km, u nové káry třeba i po 5t km. Pravda servis se bude cukat a jen proto, protože v budoucnu budete mít minimum problémů a nebudou na vás vydělávat.
Koupil bych proplachový olej, nechal chvíli a pak vypustil a dal klasiku.
123987

Občas to není uplně reálné měnit olej tak často. Na firmě máme spoustu aut, co najíždí 8-10tis km měsíčně, tak přece nebudou každý 1-2 měsíce v servisu na výměně. Olej měníme zhruba každých 60tis km, tedy co půl roku a s žádným autem problém ještě nebyl.

Výrobci doporučují měnit olej po 30 tisících kilometrů, tak proč za.íráš diskuzi svýma nesmyslnýma radama. Máte-li režim jiný, budiž, ty ale asi tazateli případně nový motor nekoupíš. Snad to dalším uživatelům - kupcům vašich ojetých aut říkáte.

trtr

60t km je maso. Známý tahá auta z ciziny a mění každý měsíc, jelikož jej auto živí a měsíčně to 10-15 t km najede.

Nedokážu si představit to co vyteče po 60t km, už ten long life interval 30t km od automobilek (ano, tlak EU, ale tam je banda " odborníků" co motor neviděla ani z vlaku a u jejich každoročně nové limuzíny s ridičem je jim to jedno).

Není tajemstvím, že největší ekologové mají klidně V8 5.0 se spotřebou přes 20l/100 km a emise úplně v pr...li, ani euro 5 to nemá a to chcou po ostatních euro 7. Ano, máme tu přece hojně propagované elektromobily, to je úplně cesta mimo a uvidíte že se to nezavede, nebo zavede, ale pak se budeme vracet zpět, pokud bude k čemu. Elektromobilita ve velkém je světový průšvih - třeba na ČVUT a VUT se to ví, ale nikoho to nezajímá. To je ale již hodně mimo téma.

cfi

Treba myslel kamiony :)

Jinak je rozdil jestli auto poskakuje po 10 km mezi studenymi starty anebo jede na jeden zatah 200 km, od toho tam zavedli nekdy v roce 2000 promenlive servisni intervaly u dieslu az 50.000 km, ale nejak se to neosvedcilo, pak to stahli...

Ono to totiz asi neumi uhlidat, kdyz nekdo jede se studenym motorem plny kotel, i kdyz to by melo registrovat, ale takove nedochlazovani, to uz je vypnuty motor a RJ...

 

hodnocení

0x

nalít Metabond CL, nechat na volnoběh půl hoďky, vypustit s olejem a pak jezdit na ten mobil max 1 rok nebo 10 000km.

Cokoliv nad poškozuje motor, pokud to není dodávka a nejezdí se v kuse dlouhé trasy třeba do zahraničí.

 

trtr
hodnocení

0x
Souhlas, olej ale v pohodě vydrží i 2 roky, ten rok bych radil zejména při velmi krátkých jízdách.

 

hodnocení

0x
U nafťáku je normální že pár dní po výměně je černej jak před ní. Pokud je to vaše auto tak měnťe olej do 15000km. Tuto náplň můžete považovat za proplachovací, můžete vyměnit za oněch 1000km, ale důležité je vyměnit i filtr.

 

asd1
hodnocení

0x
21kkm je moc,to už je černý bláto a motor plny karbonu. Nový olej usazeniny rozpustil proto hned zcernal. Můžeš ho použít jako proplach,po 1kkm vyměnit,jen vypustit a nový olej + filtr,nic vic,chemie nebo nekolik proplachu jsou zbytecnost.
Na nafte měním po 10kkm nebo 1 rok. Po výměně po 500km je olej pořád světle hnedej,zadny okamzity zcernani se nekona (1,9 JTD,nafta+ vif panák na nadrz)
007cz
Pokud máš na ojetém dieselu po 500km olej stále "světle hnědej" tak je olej nekvalitní, neplní svoji funkci.
asd1
Spíš motor nemám zasr.usazeninama a olej nechávám aspoň hodinu vykapat,takze tam nezbyde pul litrů staryho blata ktery novej olej hned zasviní. Nekvalitní olej to asi nebude,když motor jede hezky,žere 5L a olej nezere ;) A že by Shell vyráběl smejdy si nemyslím :P
cti

Tak si nekdy po tvym odkapani zkus jeste vysat a hlavne z filtru, zalezi jak mas tvarovanej filter a jak se kam dostanes...

Ale taky se mi to nezda ze by nekdo po tisici km mel olej cistej, to neni na dislu asi mozny :))

007cz
Vykapat můžeš nechat ale je to celkem zbytečné, rozdíl u nového (suchého) motoru a již jednou naplněného může být dle typu třeba 1L oleje, ten nikdy nevypustiš. Usazeniny v bloku je mýtus, pokud motor není velice hrubě zanedbán, žádné nejsou. Proto píšu o nevhodném oleji, pokud je tedy opravdu čistý po x km.

 

asd1
Vykape ještě tak půl deci.. prostě vypustim vanu a jdu pryc dělat něco jiného,zavřu za půl dne.
Olej černá ale postupně,rozhodne nezcerna jak bota po prvním protoceni motoru. Cernej hned po vymene byval po vymenach v autorizaku - buď to ojebali nebo? 1,9 JTD a Shell Helix, sračka není ani jedno, to se doufám shodneme..
007cz
Nepíšu nikde o sračce. Pokud si dobře vzpomínám tak do starších diezlu nás výrobce doporučoval Shell Helix 5w30 AM-L.

 

ladis01
hodnocení

0x

Já čistil, dekarbonizoval Dimexitem. Dva motory, Renault 1,6 16v (300 000 km) i přesto, že před výměnou oleje (po 10 000 km) podávám výplachovoý čistič, tak z motoru hromada karbonu a kalu. Oleje většinou Elf, kterým naměřili velmi nízkou hladinu kalu.
Druhý motor Toyota 1,8 (2ZR) v cca 100 000. Tam bylo černoty o trochu více, dvě vyplachovací kůry a výplach. Toyota byla náchylnější na zakarbonování pod pístními kroužky, což bylo hlavním cílem tomuto předejít.
Oba motory ke spokojenosti fungují dál, nic se nepokazilo, nezničilo. Hlavně u Toyoty, kde jsou plastová kluzná vodítka řatězu. Řídil jsem se doporučením, provádět s olejem 20W-50, poměr Dimexitu s olejem 1/10. A je vidět, že to rozpustilo hromadu karbonu do oleje.

 

hodnocení

0x

Pavle.

pokud kupujete Mobil 1 za 150Kč, tak mi poradte kde, já si ho tam půjudu koupit také. Baňok 4l takového oleje Mobil 1stojí na internetu 1000Kč, U domu máme prodejnu, kde ho mají za 1200.

Na Youtube mají zajímnavé video, kde jeden Rus radí měnit olej ještě když je olej v plné síle a ne když už je po něm. Jak zde píší jiní max 10.000km.

Na youtube jsou vidět 2 výměny oleje na autě s nájezdem asi (moc)?00000km. Nový olej začne ihned mýt vnitřek motoru a je velmi černý, Pak po ujetí X tis km náseduje další výměna za nový olej, který ovšem po dalších X tis km, vyplavuje i takové "objemové shluky" starého oleje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]