Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co tedy natankovat pro lepší emise?

Od: tyler odpovědí: 39 změna:
Čau chlapi, nevím si rady.. Má Felinka (1.3mpi) půjde brzy na stk, mám z toho trochu obavy jak se teď všude všechno zpřísňuje. Co natankovat a s čím to tedy pak projet?
Řešilo se to tu mnohokrát, pokaždé je x různých verzí a rad...
Někdo radí e85, já tomu nevěřím, bojím se, že tím to auto popravím ještě před tou stk. Nemám s tím vůbec dobré zkušenosti.
Teď jsem tankoval na Shellce, mají nějakou akci a v letáku píšou, jak jsou nejlepší. Chápu, kampaň.
Co mám natankovat? Mám tam dát ty jejich premiovky? Není to jen jejich reklamní žvást?
Pocítil někdo s jejich premiovkou nějaké pozdější zlepšení jízd.vl. u staršího auta?
Kdysi dávno jsem natankovat u noname benzinky 100oktan a světě div se, poznal jsem rozdíl i u Feldy 1.3bmm - v nižších otáčkách lehce pod 2k otáček měla prostě větší zátah, nebylo třeba tolik šlapat po plynu, opravdu nárust toč. momentu (ono u těch 50kw člověk pozná i jakým směrem fouká vítr, já jen chtěl vyvrátit názor, že u takového auta nelze rozdíl poznat. Podle mě lze.) Nebo vzít 100oktan u ONO? Nebo s čím máte dobré zkušenosti (krom toho e85, to fakt ne).
Taky jsem postřehl radu ohledně VIF, může být pokud to opravdu pomáhá.
Jak dlouho mám potom vyhánět ty "pavučiny"? Kolik km?
Díky za případné rady, budu Vám vděčný.

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
Tankujte u běžných pump a Vif benzin aditiv tam dávejte pořád! Ne jenom před emisemi. Opravdu to funguje. Motor po ohřátí točit a né to šolíchat..Kolik km? Těžko říct. Týden před emisemi jezděte delší trasy a motor prohánějte..Těsně před ME samozřejmě taky..Pokud je katalyzátor ok, tak by neměl být problém projít.
tyler
hodnocení

To VIFko tedy zkusím, pokud opravdu funguje, děkuji!
Felda občas "dostane kotel", ale dál než 4k otáček ji moc pouštět nechci (opět špatná zkušenost se starou 1.3bmm, kdy takovouto jízdou trvající zhruba 7 minut nechtěla pořádně mazat, po několika zatáčkách pod plynem mě strach z rozsvícené kontrolky oleje pěkně vyděsil a s odstupem času soudím, že jsem ji nejspíš ten den lehce přidřel a na ten e85 to jen svádím.. kdo ví, sešlo se toho víc).

to že jste ji nejspíš "lehce přidřel" není palivem-tedy pokud ho pak není v oleji víc než oleje-ale spíše díky vyššímu opotřebení auta=motoru,olejového čerpadla a možná díky špatnému oleji=souhra víc věcí.Palivo za to ale menůže!

tyler
hodnocení

Ta jednobodová byla stoprocentně stočená.. z uvedených možných příčin můžu vyloučit jedině ten olej s filtrem, ty jsem měnil pravidelně. Konkrétně (tehdy ještě dostupný) Mogul Felicia a Filtron (na doporučení otce, dnes věřím spíše značce MANN, Ikdyž ty Filtrony nebyly kvalitou vůbec zlé). Kontrolka oleje zhasínala při nastartování okamžitě - takto se prý pozná funkčnost filtru, resp. blížící se doba výměny, když kontrolka nechce zhasnout ani za x vteřin (prosím kdyžtak vyvraťte, není-li to pravda)
asd1
Pomalý zhasnutí = netesni zpětný ventil filtru, nic jiného... o zanesení filtru to neříká nic.

 

hodnocení

3x
avatar diesel

Do ropy dávám dle období zimní-letní VIF, do benálu i když zbytečně (jezdím víc na LPG)taky VIF. VIF jsou údajně nelepší aditiva do paliva v česku.

Jinak před tk jedu důkladně "provětrat"auta a s tím i "vyhnat pavouky" z výfuku - zahřeji na provozní a pak mu naložím. a na samotnou emisní pak jedu s projetým autem s motorem na provozní a není problém. Takto jsem postupoval u všech aut-jak u naftových předlkomůrkových tak i i přímovstřikových přeplňovaných CR motorech, tak i benzínových. Toto Vám zde možná doporučí vícero rádců!

Ještě postřeh klidně dát napoprvé celou plechovku cvifu na nádrž. Nic se tím nepokazí mimo navýšení ceny za palivo!

asd1

Celá piksla vif má smysl u nafty a vstřiků, u benzínu to jsou vyhozený prachy. Tam má větší význam dlouhodobý používání a stačí malá dávka.

Líh nechce, ovšem je vyzkoušený že s lihobenzínem Felda projde i s vykuchaným katem. Záleží jestli chce projít emisema nebo aby šla líp za plynem a míň žrala ;)

Italská údržba neuškodí. Prohřát komplet blok motoru a prohnat to.

Nízký tlak oleje v otáčkách - nejspíš ucpaný filtr nebo sací koš.

100 oktany jsou perly sviním, stačí 95 s ViF a jestli nechce biosložky tak čepro to má často i u obyč 95.

tyler
hodnocení

Rovněž děkuji za potvrzení ohledně toho VIFu. Já nevím proč, nikdy jsem to nebral tak vážně a přišlo mi to jen jako další způsob, jak dostat z řidičů prachy. Něco jako obarvená voda v záchodě..

 

k2
hodnocení

2x

A mel jste nekdy s emisema u tohoto auta problem? Pokud ma Felicie funkci lambdu, nema uplne mrtvy KAT, nezere extremne olej a vodu a termostat neni KO, tak si troufnu tvrdit, ze emise nebudou problem. Pokud mate nejaky z vyse popsanych problemu, tak to nevyresi zadne palivo na svete.

Nevytvarite si tak trochu problem tam, kde neni?

 

paveldostal
hodnocení

2x
Koupil bych nějaký lepší svíčky, natankoval nejlépe Efectu, nebo jiný prémiový natural 95. Pokud je ale katalyzátor po smrti, nepomůže ani svěcená voda.
Natankováním viceoktanového benzínu nevidím jako úplně adekvátní, protože motor bude několik desítek až stovek kilometrů nastavovat nový předstih a adaptační hodnoty, takže efekt tak prakticky nebude. Možná že to bude jinak smrdět za studena.

 

 

olinl
hodnocení

0x
Kolik má Felda najeto? Pokud víc než 100 ooo km a je před výměnou oleje, nalil bych od Miller Oils motorový olej s nanočásticemi(z hlavy si nevzpomenu přesný název, dám odkaz). Jinak brát palivo bez biosraček..
tyler
hodnocení

Z hlavy vám nepovím, ale je lehce za stovkou. A tahle snad opravdu byla po důchodci, kilometrům věřím. Soudím dle "koníků, co ještě neutekli".
olinl

Nafotil jsem co používám do motoru dýzlový Feldy a použil i do Favorita(u vyčachtanějšího motoru je to znát na zvýšení výkonu tak o 5%, ale po výměně to začne mít účinky tak po 50 najetých kilometrech, ne hned). Už do motoru nic jiného neleju..

Co tedy natankovat pro lepší emise?
olinl

Jo a je to dražší záležitost..

k2

@olinl: Zvyseni vykonu o 3,2HP je nejak zmerene, nebo se jedna o kvalifikovany odhad, nebo snad o Vase zbozne prani?

tyler
hodnocení

Děkuji za tip na olej. Samozřejmě, udávaná procenta budou hádám prostě "pocitofka". Taky mám po čerstvé výměně oleje pocit, že se motor prostě lépe chová. Aby taky ne, když ten původní neměl již tak dobré mazací schopnosti jako nový. Tak, jako s tím noname 100 oktanem tehda, může to být vždy jen subjektivní dojem/pocit. Ale ty máme každý své vlastní a z těch je dobré vycházet. Svět nefunguje jen proto, že "studie dokázala". Když máte dostatek peněz, studie dokážou i nemožné. Howgh *jasne*
olinl

k2, tyler: jen doporučuji vyzkoušené a používané a samozřejmě to do svého auta lít nemusíte..

tyler
hodnocení

Já hlavně reagoval na k2, který rád rype. Tak ať jde rýpat jinam, vláken tu má dost. *slunce*
Za doporučení děkuji.
k2

@olinl: Dle vytacek a chybejicich argumentu tedy predpokladam to zbozne prani...

@tyler: A co tedy chcete? Povidat si o pocitech a dojmech, nebo resit neco, co se exaktne zjistuje na emisich? Oboji totiz dohromady moc nejde.

olinl

k2: rád zkouším nové věci a tohle prostě na starší vyběhané motory funguje, ověřeno na třech starších autech s atmosférickým motorem(také jsem byl skeptický). Na měření "na brzdu" s tím s Feldou nepůjdu, na emisích to prochází bez problémů(olej na emise nemá podle "emisního technika" vliv. Auto s tímto olejem jde rychleji do záběru, má klidnější chod a jako olej má lepší "utěsňovací" vlastnosti. Na to konto to hůř na zahřáté Feldě v dýzlu hůře startuje, pere se to s větší kompresí pístů. Pokud člověk jezdí jen na Mogul a naliješ tam ten MillerOils, tak po těch odjetých 40, 50 km to lze pocítit při rozjezdu. Lil jsem tam potom i Shell Helix, ale nebylo to ono. Ozkoušej na nějakém starším vyběhaném motoru sám(nebo pokud máš známého, který má auto před výměnou oleje v motoru a má najeto v benzínu přes 100 000 a u nafty alespoň 150 000 km, kup mu to a ať ti dá po padesáti najetých kilometrech vědět co se změnilo. Ideálně jestli znáš někoho s Felicií..

 

acidburn*
hodnocení

0x

Bohužel E85 ne. Odejde palivové čerpadlo.

 

hodnocení

0x

Trochu teorie:

Měřeno je množství oxidu uhelnatého (CO), oxidu uhličitého (C02), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx), metanu (CH4), počet pevných částic (PN) a hmotnost pevných částic (PM). Většina těchto emisí vzniká z paliva, jen málo z jeho příměsí (VIF apod.) a také málo těch příměsí patrně napomáhá k redukci emisí. Od toho je tam katalyzátor a lambdy.

Takže považuji za vhodné především netrápit motor nevhodnými pracovními režimy a nějaký čas před TK a ME mu dopřát častěji režim "vyhánění pavouků". Ovšem toto nedoporučuji řidičům bez citu pro chod motoru (především zapojit sluch!), protože pak může dojít k opaku, a to poškození až zničení motoru!

k2

Jak konkretne muze u Felicie pri "vyhaneni pavouku" dojit k poskozeni az zniceni motoru?

@k2: Vy jste (nebo jste byl) určitě zaměstnanec Novy TV. Tento typ otázky (Jak konkrétně...) je totiž jejich specialita. Mezi normálními lidmi se takto může zeptat jen trouba *haha*

k2

@satam: Dosly argumenty, tak napadame? Tak mne poucte.

@k2: Zbytečné ...

k2

@satam: Proc? Nedokazete si obhajit svuj vyrok jednim jednoduchym prikladem moznosti zniceni motoru?

Moudřejší ustoupí. Nebudu protahovat debilní diskuzi.

tyler
hodnocení

I kdyby vám Satam ten jednoduchý důvod/příklad dal, já si dokážu představit, co by následovalo...
,,a máte pro toto tvrzení nějaký důkaz?"
,,a máte odkaz na studii která by toto potvrzovala?"
Nedejbože by odkázal na svou vlastní zkušenost třeba se zadřeným motorem - to by se vám zase krásně naskytla příležitost ho "setřít" ,,takže soudíte na základě jedné jediné zkušenosti s nějakým starým pekáčem? Tomu říkáte důkaz?"
S tím moderátorem novy to bylo trefný *smich*
k2

@satam: Vy ale nediskutujete. Vam chybi jakekoliv argumenty, tak pouze napadate, zesmesnujete, na konkretni otazky ci vyzvy neodpovidate a snazite se vse nechat "vysumet do ztracena"...

k2

@tyler: Diskuze o technickych vecech (coz poskozeni ci zniceni spalovaciho motoru je) neni sbirka subjektivnich dojmu ci pocitu. Technicky to mozne je, tak nemam problem diskutovat o okolnostech/duvodech/pricinach.

Nemam potrebu nekoho "stirat", jen upozornuji na ocividne ptakoviny. Treba ohledne oleje, co prida 5% vykonu. Bohuzel nekteri (a je jich tu vice) si nejsou schopne nektere sve "teorie" obhajit. Mozna proto, ze jsou technicky neobhajitelne.

tyler
hodnocení

K2 - ano, rozumím. Pokud však někdo tvrdí, že jiný olej mu přidal asi 5% výkonu, jak mu dokážete opak, pokud on nemá k dispozici záznam "z brzdy" před a po, ideálně i s notářským razítkem, aby i toto nešlo napadnout? Pokud chceme tedy technicky spekulovat, já tvrdím, že každý (nepančovaný, vhodný a ne moc starý) olej vlastně zvedne výkon, protože bude lépe mazat, než ten původní, který výkon naopak horším mazáním ubíral. Jednoduše dojde k menšímu tření.
A dokud nemáme lejstra a záznamy, zůstáváme právě u těch finálních pocitů/konečných dojmů. Byl jste někdy na nějakém auto-fóru? Víte, kolikrát se tam právě ty dojmy a pocity probírají?
k2

@tyler: Ja nic nikomu dokazovat nepotrebuji. Dukaz je na strane toho, ktery neco takoveho tvrdi. A netreba to hnat do absurdna, postaci mereni z brzdy bez toho razitka.

Jinak ne, zadny novy olej vykon nezvedne, stejne tak jako novy olej lepe nemaze (pokud se odprostime od extremu typu u osobniho auta na 1 olejovou napln 100tis km).

tyler
hodnocení

K2: a tady právě narážíme! On to je totiž hlavně váš problém, že potřebujete po někom, kdo něco tvrdí, důkaz.
Dokud mi ho p. Olinl nehodlá prodávat se zaručeným zvýšením výkonu o 5%, co vlastně řešíme?
Chcete se bavit o technických věcech a následně z vás vypadne, že nový vs starý olej má stejné vlastnosti, dokud nemá ten starý olej za sebou (třeba) 100k km?
Takže vlastně popíráte degradaci oleje jeho samotným stářím?
Je tedy jedno, jestli je těch (pro vás) kritických 100k km naježděno ve městě nebo na dálnici?
Vždyť to nedává vůbec žádný smysl.
A pokud vám dám ochutnat vaši vlastní medicínu: Máte pro to tvrzení se starým olejem nějaké důkazy a studie?
Začínám se oprávněně domnívat, že si z nás děláte "dobrý den" a jediné, čím se dokážete ohánět je ,,a máte důkaz?"
Chci vidět ten váš, nevěřím, že je technicky možné, aby olej, jež má za sebou 99k km mazal stejně, jako nový, čerstvý.
Nový olej výkon nezvedne, ale sníží ztráty výkonu při tření v motoru.

Tylere, nechte ho plavat nebo se ho nezbavíte. To, co se mu snažíte vysvětlit, stejně nikdy nepochopí.

k2

@tyler: Tedy kdyz budu tvrdit, ze Zeme je placata, protoze je to muj dojem ci pocit, tak je to OK? Dukazu netreba?

Nikde jsem nepsal, ze novy vs stary olej ma stejne vlastnosti, to je Vas vyplod. Pouze ze jeho "mazaci schpnost" je stale zachovana. Stejne tak jsem nikde nepsal o degradaci.

100tkm je voleno naschval prave proto, aby nezalezelo na tom, kde to motor najede. Stejne tak je tam zdurazneno to osobni auto, protoze u pomalobeznych motoru (lokomotiva), nebo motoru s "velkou naplni" bych si temi 100tis nebyl jisty. Ano, pokud se bavime o beznem motoru osobniho auta, tak pri takovemto najezdu je to, zda to bylo mesto nebo dalnice skutecne jedno. Stejne tak 100tkm neni zadna "kriticka hranice", nejaky vysokootackovy benzin s malou olejovou naplni bude tu hranici mit mnohem nize.

Nový olej výkon nezvedne, ale sníží ztráty výkonu při tření v motoru.
Vidite, to je zajimave tvrzeni. Ale: je tento jev nejak meritelny, tedy nad hranici chyby mereni/statisticke chyby?

@k2: Název otázky: Co tedy natankovat pro lepší emise?

k2

@satam: A co? Diskutuji s autorem dotazu v jeho dotazu, nebo mu otazku snad mate potrebu moderovat pro nejake vyssi dobro a tridni poradek?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jak natankovat
Otázky na téma jak tankovat
Otázky na téma termostat felicia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]