Nejste přihlášen/a.
to že jste ji nejspíš "lehce přidřel" není palivem-tedy pokud ho pak není v oleji víc než oleje-ale spíše díky vyššímu opotřebení auta=motoru,olejového čerpadla a možná díky špatnému oleji=souhra víc věcí.Palivo za to ale menůže!
Do ropy dávám dle období zimní-letní VIF, do benálu i když zbytečně (jezdím víc na LPG)taky VIF. VIF jsou údajně nelepší aditiva do paliva v česku.
Jinak před tk jedu důkladně "provětrat"auta a s tím i "vyhnat pavouky" z výfuku - zahřeji na provozní a pak mu naložím. a na samotnou emisní pak jedu s projetým autem s motorem na provozní a není problém. Takto jsem postupoval u všech aut-jak u naftových předlkomůrkových tak i i přímovstřikových přeplňovaných CR motorech, tak i benzínových. Toto Vám zde možná doporučí vícero rádců!
Ještě postřeh klidně dát napoprvé celou plechovku cvifu na nádrž. Nic se tím nepokazí mimo navýšení ceny za palivo!
Celá piksla vif má smysl u nafty a vstřiků, u benzínu to jsou vyhozený prachy. Tam má větší význam dlouhodobý používání a stačí malá dávka.
Líh nechce, ovšem je vyzkoušený že s lihobenzínem Felda projde i s vykuchaným katem. Záleží jestli chce projít emisema nebo aby šla líp za plynem a míň žrala
Italská údržba neuškodí. Prohřát komplet blok motoru a prohnat to.
Nízký tlak oleje v otáčkách - nejspíš ucpaný filtr nebo sací koš.
100 oktany jsou perly sviním, stačí 95 s ViF a jestli nechce biosložky tak čepro to má často i u obyč 95.
A mel jste nekdy s emisema u tohoto auta problem? Pokud ma Felicie funkci lambdu, nema uplne mrtvy KAT, nezere extremne olej a vodu a termostat neni KO, tak si troufnu tvrdit, ze emise nebudou problem. Pokud mate nejaky z vyse popsanych problemu, tak to nevyresi zadne palivo na svete.
Nevytvarite si tak trochu problem tam, kde neni?
Nafotil jsem co používám do motoru dýzlový Feldy a použil i do Favorita(u vyčachtanějšího motoru je to znát na zvýšení výkonu tak o 5%, ale po výměně to začne mít účinky tak po 50 najetých kilometrech, ne hned). Už do motoru nic jiného neleju..
k2: rád zkouším nové věci a tohle prostě na starší vyběhané motory funguje, ověřeno na třech starších autech s atmosférickým motorem(také jsem byl skeptický). Na měření "na brzdu" s tím s Feldou nepůjdu, na emisích to prochází bez problémů(olej na emise nemá podle "emisního technika" vliv. Auto s tímto olejem jde rychleji do záběru, má klidnější chod a jako olej má lepší "utěsňovací" vlastnosti. Na to konto to hůř na zahřáté Feldě v dýzlu hůře startuje, pere se to s větší kompresí pístů. Pokud člověk jezdí jen na Mogul a naliješ tam ten MillerOils, tak po těch odjetých 40, 50 km to lze pocítit při rozjezdu. Lil jsem tam potom i Shell Helix, ale nebylo to ono. Ozkoušej na nějakém starším vyběhaném motoru sám(nebo pokud máš známého, který má auto před výměnou oleje v motoru a má najeto v benzínu přes 100 000 a u nafty alespoň 150 000 km, kup mu to a ať ti dá po padesáti najetých kilometrech vědět co se změnilo. Ideálně jestli znáš někoho s Felicií..
Trochu teorie:
Měřeno je množství oxidu uhelnatého (CO), oxidu uhličitého (C02), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx), metanu (CH4), počet pevných částic (PN) a hmotnost pevných částic (PM). Většina těchto emisí vzniká z paliva, jen málo z jeho příměsí (VIF apod.) a také málo těch příměsí patrně napomáhá k redukci emisí. Od toho je tam katalyzátor a lambdy.
Takže považuji za vhodné především netrápit motor nevhodnými pracovními režimy a nějaký čas před TK a ME mu dopřát častěji režim "vyhánění pavouků". Ovšem toto nedoporučuji řidičům bez citu pro chod motoru (především zapojit sluch!), protože pak může dojít k opaku, a to poškození až zničení motoru!
@tyler: Diskuze o technickych vecech (coz poskozeni ci zniceni spalovaciho motoru je) neni sbirka subjektivnich dojmu ci pocitu. Technicky to mozne je, tak nemam problem diskutovat o okolnostech/duvodech/pricinach.
Nemam potrebu nekoho "stirat", jen upozornuji na ocividne ptakoviny. Treba ohledne oleje, co prida 5% vykonu. Bohuzel nekteri (a je jich tu vice) si nejsou schopne nektere sve "teorie" obhajit. Mozna proto, ze jsou technicky neobhajitelne.
@tyler: Ja nic nikomu dokazovat nepotrebuji. Dukaz je na strane toho, ktery neco takoveho tvrdi. A netreba to hnat do absurdna, postaci mereni z brzdy bez toho razitka.
Jinak ne, zadny novy olej vykon nezvedne, stejne tak jako novy olej lepe nemaze (pokud se odprostime od extremu typu u osobniho auta na 1 olejovou napln 100tis km).
Tylere, nechte ho plavat nebo se ho nezbavíte. To, co se mu snažíte vysvětlit, stejně nikdy nepochopí.
@tyler: Tedy kdyz budu tvrdit, ze Zeme je placata, protoze je to muj dojem ci pocit, tak je to OK? Dukazu netreba?
Nikde jsem nepsal, ze novy vs stary olej ma stejne vlastnosti, to je Vas vyplod. Pouze ze jeho "mazaci schpnost" je stale zachovana. Stejne tak jsem nikde nepsal o degradaci.
100tkm je voleno naschval prave proto, aby nezalezelo na tom, kde to motor najede. Stejne tak je tam zdurazneno to osobni auto, protoze u pomalobeznych motoru (lokomotiva), nebo motoru s "velkou naplni" bych si temi 100tis nebyl jisty. Ano, pokud se bavime o beznem motoru osobniho auta, tak pri takovemto najezdu je to, zda to bylo mesto nebo dalnice skutecne jedno. Stejne tak 100tkm neni zadna "kriticka hranice", nejaky vysokootackovy benzin s malou olejovou naplni bude tu hranici mit mnohem nize.
Nový olej výkon nezvedne, ale sníží ztráty výkonu při tření v motoru.
Vidite, to je zajimave tvrzeni. Ale: je tento jev nejak meritelny, tedy nad hranici chyby mereni/statisticke chyby?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.