Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Totálka vozidla

Od: jindrich* odpovědí: 14 změna:

Pokud likvidátor pojištovny rozhodne, že vozidlo nemá cenu opravovat a půjde o aukce kde se prodá.

Tak majitel dostane cenu za kterou se to vozidlo prodá

a někdo říká že pokud má havarijní pojištění tak pokud má třeba spoluúčast 10% tak majiteli pojištovna vyplatí navíc 10% z ceny za kterou se to prodalo

jiný zase říká že pojišťovna to doplatí do odhadní ceny vozidla před nehodou.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Odhadní cena dle stáří a modelu vozu za který se běžně prodává. Cena je ponížena o amortizaci.

 

hodnocení

4x

Aukcí je zjištěna zůstatková hodnota.

Příklad:

Před nehodou má vozidlo obvyklou hodnotu (časovou) třeba 100,000,-

V aukci se bourané prodá třeba za 40.000,-. Tím byla určena cena zbytků, zůstatková hodnota po nehodě. Za tuto vydraženou cenu to můžete, ale nemusíte prodat. Budete li chtít prodat, vydražitel musí koupit. Vás to dopředu k ničemu nezavazuje.

Vzniklá škoda je tedy 60.000,- Kč (prostý rozdíl)

Pokud máte sjednanou spoluúčast 10 %, Pojišťovna vám vyplatí 54.000,-

Pravděpodobnější ovšem je, že máte spoluúčast 10 %, nejméně však 10.000,-, pak vám pojišťovna vyplatí 50.000,-.

Za vozidlo, které mělo před nehodou cenu cca 100.000,- tak tuto hodnotu (bez spoluúčasti) dostanete/můžete dostat.

Celkem s tím nic nenaděláte, můžete s pojišťovnou diskutovat hodnotu před bouračkou.

paveldvorak

pokud to pojištovna spočítala blbě lze její výpočty rozporovat...pokud bylo auto před nehodou v lepším než běžném stavu a lze to průkazným způsobem doložit, lze její tvrzení rozporovat a získat víc, klidně o 5-10 procent, ne-li víc...

u dražšího auta bych neváhal a nechal bych zpracovat posudek znalcem z oboru, klidně bych se i soudil...tam může jíz o desítky tisíc

ten kdo o tom nic neví a je mu vše jedno, ten s tím skutečně nic neudělá

@paveldvorak - u auta za 100tis si jen minimum lidí skladuje podklady o servisu - a ani to nezvedne cenu auta o moc... je velmi těžké uhádat, že cena auta nebyla ceníkových 100tis, ale třeba 150 - to jsou jen představi lidí, že ta šunka má takovou hodnotu...

a ne, nejezdím v novém - zásadně se pohybuji v nákupu aut kolem 50tis Kč

Mám mizernou zkušenost se zmetky s ČKP. Auto po totálce viděl likvidátor pojišťovny, u které byl viník nehody "pojištěn". Viděl fyzicky vrak, posoudil stav auta před nehodou, posoudil hodnotu zbytku vozidla. Na účet mi mělo přijít třicet litrů, vrak se měl prodat za čtverku. Vzápětí se zjistilo, že viníci mourci pojistku sice uzavřeli, ale nezaplatili. Takže ČKP. Ti všiváci od stolu škodu snížili o deset litrů a nic je nezajímalo. Protesty nebrali v potaz, písemné vyjádření znalce o stavu auta je nezajímalo, poslali o desítku míň, cenu vraku zvedli o litr (pro vrak si nikdo nepřijel). A přestali komunikovat. Věděli, že kvůli deseti litrům se nikdo soudit nebude...

 

hodnocení

3x
avatar arne1

Záleží na situaci. Měl jsem dvakrát nehodu která byla hodnocená jako totálka, v obou případech jsem dostal od pojišťovny tolik že jsem to za tu částku bez problémů nechal opravit - a jelo se dál...

 

hodnocení

1x
avatar stir

Pojišťovna nahradí vzniklou škodu po odečtení amortizace, zaplatíš spoluúčast a auto si muzes nechat.

"Amortizace" se odečítala naposledy před asi dvaceti roky. Tehdy to bylo tak, že auto za sto, oprava za třicet, a pojišťovna dala 20, protože "amortizace" - ty díly, co se vyměnily, byly staré a teď tam jsou nové.

To už - zaplaťbůh - neexistuje. Dneska může pojišťovna dokonce za určitých okolností zaplatit opravu dražšší, než je časová hodnota vozu. Ale teda dobrovolně ne...

josefi

měl jsem nezaviněnou havárku (totálka) před třema měsíci..Auto 720000kč ,7 měsiců staré.Pojištovna dala vrak do aukce a prodalo se za 250000kč.Odpočítala amortizaci 10000kč za každý měsíc a dali mi 650000 kč.

Mně paní v pojišťovně ohodnotila dle tabulek cenu vozu na sto tisíc a tak na tuto cenu bylo i pojištěné. Na nižší cenu už to pojistit nešlo, nepustilo jí to. Za 14 dní tornádo, škoda dle servisu cca 120tis, celolak plus výměna většiny skel... Likvidátor napsal max cenu pro servis 69tis, prý víc nedostanu. Tak jsme to vyřešili rozpočtem za 59 mínus spoluúčast pět procent, takže 55. Auto jezdí dál,jen kosmetické vady. To tam ještě napsal, že vozidlo bylo v lepším stavu než průměr vozidel stejného stáří. A hned jsem havarijko zrušil, aspoň se mi ty peníze za ty roky vrátili...

@stir - a to ta spoluúčast mohla být nižší, většina pojišťoven ji snižuje při použití smluvní opravny

Spoluúčast jsem platit vůbec nechtěl, protože viník byl znám:)

 

paveldvorak
hodnocení

0x

odhadní cena je vždy stanovena tak, aby na tom majitel prodělal

odhad pojištovny je nutné vždy KVALIFIKOVANĚ rozporovat a získat tak víc peněz

 

ladalokysek
hodnocení

0x

To asi vždy záleží na pojišťovně, která řeší případ od případu, protože totálka není moc častá. Ale základní pravidlo je, že pokud si škodu nezpůsobíte sám, tak vám pojišťovna proplatí částku, kterou mělo auto odhadnutou před poškozením - nějakých 10% za spoluúčast (záleží, každá pojišťovna to má jinak).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]