Nejste přihlášen/a.
Pokud likvidátor pojištovny rozhodne, že vozidlo nemá cenu opravovat a půjde o aukce kde se prodá.
Tak majitel dostane cenu za kterou se to vozidlo prodá
a někdo říká že pokud má havarijní pojištění tak pokud má třeba spoluúčast 10% tak majiteli pojištovna vyplatí navíc 10% z ceny za kterou se to prodalo
jiný zase říká že pojišťovna to doplatí do odhadní ceny vozidla před nehodou.
Aukcí je zjištěna zůstatková hodnota.
Příklad:
Před nehodou má vozidlo obvyklou hodnotu (časovou) třeba 100,000,-
V aukci se bourané prodá třeba za 40.000,-. Tím byla určena cena zbytků, zůstatková hodnota po nehodě. Za tuto vydraženou cenu to můžete, ale nemusíte prodat. Budete li chtít prodat, vydražitel musí koupit. Vás to dopředu k ničemu nezavazuje.
Vzniklá škoda je tedy 60.000,- Kč (prostý rozdíl)
Pokud máte sjednanou spoluúčast 10 %, Pojišťovna vám vyplatí 54.000,-
Pravděpodobnější ovšem je, že máte spoluúčast 10 %, nejméně však 10.000,-, pak vám pojišťovna vyplatí 50.000,-.
Za vozidlo, které mělo před nehodou cenu cca 100.000,- tak tuto hodnotu (bez spoluúčasti) dostanete/můžete dostat.
Celkem s tím nic nenaděláte, můžete s pojišťovnou diskutovat hodnotu před bouračkou.
pokud to pojištovna spočítala blbě lze její výpočty rozporovat...pokud bylo auto před nehodou v lepším než běžném stavu a lze to průkazným způsobem doložit, lze její tvrzení rozporovat a získat víc, klidně o 5-10 procent, ne-li víc...
u dražšího auta bych neváhal a nechal bych zpracovat posudek znalcem z oboru, klidně bych se i soudil...tam může jíz o desítky tisíc
ten kdo o tom nic neví a je mu vše jedno, ten s tím skutečně nic neudělá
@paveldvorak - u auta za 100tis si jen minimum lidí skladuje podklady o servisu - a ani to nezvedne cenu auta o moc... je velmi těžké uhádat, že cena auta nebyla ceníkových 100tis, ale třeba 150 - to jsou jen představi lidí, že ta šunka má takovou hodnotu...
a ne, nejezdím v novém - zásadně se pohybuji v nákupu aut kolem 50tis Kč
Mám mizernou zkušenost se zmetky s ČKP. Auto po totálce viděl likvidátor pojišťovny, u které byl viník nehody "pojištěn". Viděl fyzicky vrak, posoudil stav auta před nehodou, posoudil hodnotu zbytku vozidla. Na účet mi mělo přijít třicet litrů, vrak se měl prodat za čtverku. Vzápětí se zjistilo, že viníci mourci pojistku sice uzavřeli, ale nezaplatili. Takže ČKP. Ti všiváci od stolu škodu snížili o deset litrů a nic je nezajímalo. Protesty nebrali v potaz, písemné vyjádření znalce o stavu auta je nezajímalo, poslali o desítku míň, cenu vraku zvedli o litr (pro vrak si nikdo nepřijel). A přestali komunikovat. Věděli, že kvůli deseti litrům se nikdo soudit nebude...
Pojišťovna nahradí vzniklou škodu po odečtení amortizace, zaplatíš spoluúčast a auto si muzes nechat.
"Amortizace" se odečítala naposledy před asi dvaceti roky. Tehdy to bylo tak, že auto za sto, oprava za třicet, a pojišťovna dala 20, protože "amortizace" - ty díly, co se vyměnily, byly staré a teď tam jsou nové.
To už - zaplaťbůh - neexistuje. Dneska může pojišťovna dokonce za určitých okolností zaplatit opravu dražšší, než je časová hodnota vozu. Ale teda dobrovolně ne...
měl jsem nezaviněnou havárku (totálka) před třema měsíci..Auto 720000kč ,7 měsiců staré.Pojištovna dala vrak do aukce a prodalo se za 250000kč.Odpočítala amortizaci 10000kč za každý měsíc a dali mi 650000 kč.
@stir - a to ta spoluúčast mohla být nižší, většina pojišťoven ji snižuje při použití smluvní opravny
To asi vždy záleží na pojišťovně, která řeší případ od případu, protože totálka není moc častá. Ale základní pravidlo je, že pokud si škodu nezpůsobíte sám, tak vám pojišťovna proplatí částku, kterou mělo auto odhadnutou před poškozením - nějakých 10% za spoluúčast (záleží, každá pojišťovna to má jinak).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.