Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záhadná porucha v elektroinstalaci

Od: kornel® odpovědí: 11 změna:
avatar kornel

zdravím...přišel čas že i já nebudu radit ale sám radu potřebuji-mám Seata Toledo 2 rok výroby 2000 1.9 Tdi a o co se mi jedná-tedˇ během posledních 4 týdnů přijdu k autu a nejde odemknout dálk.ovl.-takže odemknu klíčem-rozsvítí se osvětlení ve voze-zasunu klíček-kontrolky se rozsvítí a normálně nastartuji...jenže vidím vynulované hodiny a zakodované radio-takže se nějak/někde odpojil přívod/ či baterie...nabíjení je o.k-kontrola pojistek u baterie-je tam taková plastová skříňka s plechovými pojistkami-takže jsem to tam vše rozšrouboval o koukl i pod ty matice a očka jestli to tam není vypálené...kontrola kostry taky O.k-už to udělalo hned po skončené jízdě nebo během několika dnů kdy se s autem jezdilo a fungovalo normálně a nic se nesmazalo/vynulovalo aby to pak zase kikslo...za případnou radu kde bych se měl podívat či na co zaměřit moc děkuji...nerad bych se dočkal chvíle kdy to odejde někde na cestě či v lese a podobně...*zed*

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

já bych zkusil jinou elektrickou část spínací skřínky

hodnocení

taky pravda...taky mne to napadlo ale nemám možnost to někde vzít-půjčit...a kupovat to?Ideál by byl kdyby to prostě kleklo a ne takhle-jde-nejde...stejně děkuji...

 

hodnocení

0x
avatar nonek
Kolega, profesí elektro, kvůli podobnému problému postupně rozmontoval skoro celé auto ... nakonec našel problém v kabelovém oku na vývodu baterie... časem došlo k "oddělení" kontaktu kabelové oko - vodič... směr kostra. Vyměnil kabel, skládal auto...
hodnocení

děkuji za radu- to mne taky napadlo a dal jsem novou kostru-jiný typ bateriové svorky a druhou stranu s očkem/novým kouskem startovacího kabelu mám zaletovanou cínem...člověk už dělá pak možné a nemožné věci...

3m

Tak to byl fakt profik...

Jinak svorka na bazerce se bezne casto vakla rukou a zadne problemy na (benzinovem) aute nejsou pozorovatelne. Na dieslu jsou vyssi proudy pri startu i dobijeni.

běžně se nevaklá. to je blábol.

 

hodnocení

0x

Kostřících bodů je víc an karoserii. Né jen ten od baterky, ale i ze svazku od jednotek, světel, atd..

Ještě prověř relé a spínačku.

 

hodnocení

0x
Prvně bych zkontroloval dotažení svorek baterky (a dotlačení! zuste, že svorkou nejde pootočit) a silový kabel kostry i pluska. Pak pojistkovou krabičku na baterce (předpokládám, že tam je stejně jako h O1).
Můžete si udělat takový jednoduchý přípravek z menšího 12V relátka a třeba ledky pro indikaci. Zapojíte do série spínaný kontakt a cívku relé. Pokud tlačítkem přemostíte kontakt, relé sepne a zůtane sepnuté, dokud mu třebas jen krátce nevypnete napájení. Tento přípravek bych postupně přesouval od baterie k pojistkové skříňce. Vždy, když se smaže auto, zkontroloval bych stav přípravku. Buď bude relé v průsvitné krabičce a sepnutí je vidět, nebo paralelně k cívce dáte ledku s odporem 3k3 v sérii. Samozřejmě si to vezme pár desítek mA, ale to při denním ježdění nevadí.

Hlavně né dotahovat. Lidi to dokážou dorvat, až svorka praskne. Přitom nezkusí zahýbat otočením tam a sem za kabel.

Svorku zcela uvolnit a namazanou vazelínou natlačit na pol baterky za součásného otáčení. Až sedne na doraz polu a čumí pol trochu ze svorky, tak pak opatrně dotahovat z citem.

Pokud je svorka vyskočená, tak dotažení nepomůže. Pol baterky je konický jehlan. Ne válec.

Jen doplnění.

 

hodnocení

avatar kornel

děkuji všem co se snaží pomoci...jste moc hodní...ještě jednou díky...*slunce*

 

hodnocení

0x

Prezrite ešte prekostrenie motora a karosérie.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]