Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Chyba P0016 u Passatu Combi 2018 s motorem 1.6 TDi

Od: rhadley® odpovědí: 3 změna:

Ahoj všichni,

potýkám se s problémem u mého Passatu Combi, který byl vyroben v roce 2018 a má motor 1.6 TDi s výkonem 88 kW. Když zapnu/vypnu funkci stop/start, objeví se hláška o problému s touto funkcí. Po provedení diagnostiky mi byla zobrazena chybová zpráva P0016 - Porucha polohy klikového hřídele - Korelace polohy vačkového hřídele (svod 1, snímač A).

Auto sice stále jezdí normálně, ale na palubní desce svítí kontrolka motoru a začalo také blikat žhavení. Navíc, v minulosti se na auto pokusila kunčička, což způsobilo mírné poškození lambda sondy umístěné nad katalyzátorem. Stojí za zmínku, že se jedná o tzv. takovou tu "tyčinkovou" lambda sondu.

Rád bych se zeptal, zda někdo z vás neví, jakým směrem se ubírat v řešení tohoto problému. Měřil jsem žhaviče a všechny čtyři jsou v pořádku...

Děkuji za vaše rady a nápady.

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Tak teoreticky když je rozdíl s časováním mezi klikou a vačkou tak to můžou být tyto věci. Jde o princip u jakéhokoliv motoru!

Jednak to může být nespolehlivý snímač na vačce, přeskočený rozvod nebo taky vytahaný (špatně napínaný řetěz/řemen)... Pokud to je motor co má variabilní časování vačky, tak třeba i nekvalitní olej apod.

Na motorech TSI (benzín VW, Škoda ..) to je celkem častá závad kde je příčinou vytahaný řetěz.. (ověřená zkušenost).

Jinak to není neobvyklá věc: hledej na dieselforu, je tam toho plno... Lambda, žhaviče a spol s tím vůbec nesouvisí...

Nejlepší je mít, ale to pro tebe nebude možné, na dvou kanálovém osciloskopu ověřit časování kliky a vačky ...

hodnocení

Rozhodl jsem se vyměnit snímač na vačce, což bylo záležitostí stojící pár stovek korun, a za tu investici to rozhodně stálo. Po výměně jsem s autem jezdil nějakou chvíli, ale bohužel znovu se objevil problém s blikajícím žhavením a hláškou "Závada start-stop":// ... V minulosti se tam kuna zjevně pohrála, protože všechny podtlaky byly poškozeny, avšak všechny byly úspěšně nahrazeny novými. Takže problém s vačkovým snímačem to tedy není, a já budu muset pokračovat v hledání řešení :/ ... V posledním momentě jsem si také uvědomil, že by mohly být ty rozvody skočený o zub, takže to bude další věc, kterou budu muset prověřit...

petrovic

Problem s vackovym snimacem resis proc? Diag pise problem s KLIKOVYM snimacem. Ten je na klikove hrideli. Ta je uplne dole v motoru. Pokud kousala kuna, muze byt nacla izolace kabelu a dochazet k sporadickym zavadam. To se musi resit komplexne, ne nahodnou vymenou dilu. A proc jsi meril ty zhavice? Tomu taky nerozumim.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]