Nejste přihlášen/a.
Mám Renault Clio r.v. 2000. Auto je po technické na jaře. Všechno bylo ok, dělala se jen pravidelná údržba. Baterka je nová, svíčky v pořádku, tankujeme u Benziny natural 95. V létě se párkrát stalo, když auto déle stálo, že nechtělo naskočit, zřejmě vypařený benzín, několikrát sešlápnout spojku a na podruhé nebo potřetí naskočilo.
Ale teď, už asi měsíc baterka točí a hned tak nejde nastartovat. Zkusím to 2x, 3x někdy až 5x. Jednou jdu ráno nastartovat a hned naskočí i bez spojky a to několikrát za sebou, další den nebo i odpoledne pak točí a nic, zase třeba na po třetí.
Přišla teorie popojíždění, jezdíme s ním jen 6 km do školy a na vlak. Ale baterka je ok a pod autem není ani loužička.
Přišla teorie odemčeného auta s klíčkem bez pootočení v zapalování. Několikrát se stalo, že jsem čekala na parkovišti s odemčeným autem a klíčky v zapalování bez otočení a když jsem chtěla nastartovat točil motor, ale nenaskočil. Jindy ale naskočil hned.
Děje se to opakovaně a nepravidelně bez ohledu na to jestli je motor studený, teplý, venku teplo, chladno, vhko nebo sucho.
Ještě mě napadla souvislost s imobilizérem, ale to by pak netočil motror.
Máte někdo nějaký nápad?
A začne klasika s výměnou svíček, cívky, filtrů, palivovýho čerpadla, lambda sondy... Vyplázne 20k a furt to bude startovat na dvě věci Jen málokdo v servisu nejdřív proleze komplet elektriku, projde kostry, konektory, pak vezme diagnostiku a zkontroluje live hodnoty z čidel atd. v okamžiku kdy blbě startuje, dtto tlak paliva na liště... To tolik nesype jako výše uvedené výměny dílů naslepo (o kterých řekne že v pořádku nebyly a je tam ještě něco dalšího - a nazdar)
To je jeden z důvodů, proč se mi moc do servisu nechce. Přeci jen je to děděček, ale pravidelně udržovaný a vždy dobře šlapal. Proto se tu ptám, abych třeba chytla nějaký tip než ho vezmu do servisu. Ačkoli náš servisák je spíš toho názoru, že když není potřeba do toho šahat, zkusí alternativy. Ještě mě napadli pojistky. Úplně jsem na ně zapomněla. Mohla by být souvislot tam?
Nevím jak u R, na motoru1,8-16V od tehdy ještě PSA , toto dělalo právě čidlo-snímač polohy klikové hřídele , také to může (u PSA) dělat i slabší AKB, na čidla jde méně proudu neboť maximum bere starter (tak mi to tvrdili různí mechoši). Někdy nahned, někdy na 2, někdy na 6 pokus. První pokus=roztlačit, stačilo jen cuknout motorem a vrčel když předtím nechtěl ani za nic, na snad desátý pokus a nic.Po výměně čidla až do odvozu do "hutí" (barko-ekolikvidace) pak chytal nahned!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.