Za nedlouho mi bude můj mechanik měnit vnitřní kloub poloosy na přední nápravě (dva vnější klouby obou poloos jsou již vyměněné a problém přetrvává) Při zatáčení do prava a rovně při razantnějším rozjezdu to vybruje (jak zbijecka) Chtěl bych se zeptat jestli je pak potřeba udělat geometrii? Tu jsem dělal nedávno po výměně dvou vnějších kloubů. Mechanik říkal, že to povolí v čepech a že tedy není geo potřeba dělat... Dále.. je třeba vyměnit olej v převodovce při výměně toho vnitřního kloubu? Mechanik říkal že ne, někdo mi naopak říkal že jo. Toyota Yaris mk2, 2sz-fe 1.3 vvti, týká se PPpoloosy
Zkontroloval bych ty nový klouby, už jsem potkal šmejd který byl vadný z výroby a cvakal hned, i vy vyšší rychlosti vibroval jako to dělá vnitřní kloub (Kamoka - pokus za levno, výsledek polská sračka zadarmo drahá). Druhej od FAG = OK. Kloub jde zničit i montáží, stačí když se do manžety nasype bordel nebo při nasazování na hřídel ustřihne kousek pojistnýho kroužku...
Geo je potřeba zkontrolovat, i když je čep na kuželu tak se geo čaasto rozhodí. Kontrola stačí i jen projetím - zapamatuj si polohu volantu při přímý jízdě před prací, když se dělá jedna strana, tak pokud se poloha volantu nezmění tak se nezměnila ani geometrie. Pokud je volant jinak tak se to hnulo a je třeba seřídit.
Detaily ohledně výměny vnitřní ho kloubu nevim, ale pokud se poloosa vytáhne tak je dobrý automaticky dát nový gufero, olej pokud je starší tak bych měnil. Novější pokud vyteče tak zachytit, přefiltrovat a klidně vrátit, dolít novým na hladinu. Auto jde i naklonit aby při vytažení poloosy olej nevytekl.
zam
Někdy jsou vnitřní klouby mimo převodovku,mazaný tukem. Např.u renault.
poloosa
Tak se to povedlo výměna vnitřního kloubu byla provedena a vše je v pořádku, volant neuhl
Nikdy jsem nedělal geometrii při rozebrání nápravy- z důvodu výměny poloos třeba a jiných částí..Pokud tedy myslíme části, kde není co seřizovat..Obvykle se seřizuje geometrie při výměně čepů řízení.Dobrý "geometr" vás vyhodí, pokud máte vůle na jakémkoliv dílu nápravy,který má na seřizování vliv..Celá akce totiž nemá smysl! Pokud si chce vydělat, tak vám tam "něco " seřídí,ale nemá to smysl, pokud je v háji čep ramene nebo řízení..pokud je v háji horní uložení tlumiče, prasklá pružina, silentbloky ramen atd..Bavíme se o velkých vůlích..
@doutnak Ja taky nedelal geometrii po praci rozebirani ramen,kulivych cepu atd... Vadnoubgeometrii jsem mel blbymi horbimi rameny. Po jejich vymene se kola sjizdi absolutne rovnomerne a to jezdim s alfou vbzatackach rychle kdyz je videt za zatacku a kolem zadna auta...
V první řadě bych vyměnil machanika, když nepozná vadný kloub a vymění dobrý. Geometrii teoreticky není třeba dělat, on to jen vysadí ze spodního čepu a zas to tam nasadí. U většiny aut jsou klouby mimo převodovku, takže není důvod měnit olej.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.