Nejste přihlášen/a.
V tomto okamžiku už nevyreklamujete nic, protože jste do toho nechal servis hrabat. Šance byla, dokud byste auto vracel s tím, že má vadu a servis nechal nejvýš udělat jen kontrolu vozu. Jak začali opravovat, tak bohužel..
Nějaká naděje by mohla být, kdyby se našel servis, ve kterém to auto bylo před prodejem a kde snad zavadu řešili. Kdyby se z nich podařilo vymámit zprávu, pak by to byl důkaz, že původní majitel o vadě věděl a to by byla dost jiná situace.
Jinak samotné tlaky neříkají, jestli jsou to kroužky, nebo vršek. Chce to minimálně ještě zkusit s olejem, aby se vědělo. Obojí se dá u auta v této ceně jestě řešit. Ty kroužky by šly prvně zkusit uvolnit i chemicky.
Zalezi na veku automobilu, cene a najetych km. Od jiste hranice nema auto skryte vady, ale pouze opotrebeni odpovidajici veku a najezdu.
To je tezky, zivotni cyklus auta (1 modelu) je cca tech 9let, ale najeto to zas tolik nema, pokud tomu najezdu tedy verite.
Tady je kazda rada draha. Odstoupit od smlouvy tezko, takze zbyva reklamace. Lepe na to jit po dobrem, tedy zkusit na prodejce, aby financne se podilel na oprave. Sice Vas to neco bude stat, ale zase vysledek je jisty. Nebo pak po zlem, ale to muze skoncit vleklym soudem (ktery samozrejme platite) s nejistym vysledkem...
Osobne nevim, proc by mel byt motor po smrti. Zalezi, proc je na tom 3. valci bez tlaku, a co by stala oprava.
k2 / diesel :od kdy záleží na ceně,věku a najetých km? Kde je ta hranice,kdy auto má/nemá skryté vady,ale pouze opotřebení? Ukaž mi ten zákon ze kterého čerpáš.Dojebat motor lze i po jednom km na fungl novém autě.
Při koupi bylo O.K. Tohle se bude těžko prokazovat jako skrytá vada.
Ideální je takovej motor vyhodit a vzít z bouračky druhej. Zvláště u běžného typu v daném modelu auta.
Pokud sis koupil auto v září, tak by se dle zákona mělo jednat o skrytou vadu, která na voze existovala v době prodeje. To platí, pokud prodejce neprokáže, že vada v okamžiku prodeje neexistovala. A nechce se mi věřit, že by autu odešel plně funkční motor bez závad a to během pár týdnů běžného používání. Takže by ti auto měli na vlastní náklady opravit nebo dát slevu z kupní ceny. Odstoupit od smlouvy v tomto případě nelze.
Na druhou stranu, zničený motor je natolik podstatná závada, že pokud by ti to prodávající sdělil, určitě by sis auto nekoupil a v takovém případě lze od smlouvy odstoupit. Bohužel také dost záleží na tom, jak je napsaná kupní smlouva.
Jak s tím souvisí za kolik ho koupil? V ústní smlouvě za ,,milion,, a papírově za ,,korunu,, a to má na něco vliv?
Jak jednoduché řešení, tazatel zvoli soudního znalce, který (ne)prokáže, že šlo o skrytou vadu, že je motor opotřebená a tazatel spor (ne)vyhraje.
(Tolika poradců se snažilo, i neporadců co útočili na názory jiných.)
Jasně, já to taky nezpochybňuji. Až to znalec prohlédne, vydá stanovisko, dejte vědět. Jinak je debata k ničemu.
Krásně se debata rozvinula, mistní odborníci na auta mají jiný názor, nežli Vy, ale to vůbec nevadí. Vaše první ivětší vestice bude do znalce, který rozhodne, zdali je pravda na Vaší straně. Pak rychle soud, pak odvolání, pak výsledek, který Vás uspokojí a pomalu vymoci z prodejce plnění soudu.
Na jak dlouho to tipujete?
Teď situace jiná, obraťte si role, Vy jako prodejce a on jako kupec. Jaký bude Váš postup?
76 reakci na věc, která je tazateli jasná. SOUD.
prodavam to o cem vim ze je ok
Ale on věděl, že to je OK. Ale co Vy, vrátil byste peníze, nebo to dal opravit za svoje?
@pepasup:Kdybych prodaval tak drahou vec tak si vse zjistim a prodavam to o cem vim ze je ok.
Zajimava myslenka. Kolik aut uz jste prodal? Jak se prakticky u auta zjisti, ze je vse OK? To se rozebere do sroubku, vse se zkontroluje a zase slozi, jako se to dela u zavodnich stroju? Co soucastky ktere "nevyhovi" kontrole? Ty tam vratite, nebo vymenite za nove? Jakym zpusobem otestujete nerozebiratelne veci (RJ, airbag)?
P.S.: Co si vlastne mam predstavit pod pojmem "je OK"? Z principu veci je ojete auto vzdycky nejak opotrebovane...
Jako laik, který nezná katalizátory se ptám, katalizátor je ve výfukovém vedení za motorem, kde jsou plyny z motoru tlačeny ven, nebo se ty plyny nasávají z výfuku do motoru?
@milancukrar... motor není ventilátor co by stabilně foukal usměrněný vzduch. Sací svody jsou krátké a hned za motorem hodně zahnuté. Vznikají četné turbulence plynů a motor může plyny částečně nasát zpět.
Častý jev u motorů, které mají katalyzátor hned za svody. Hlavně časté u 1.2HTP motorů.
Dlouhé svody s minimem zahnutí kanálů jsou k vůli nedostatku místa v motorovém prostoru spíše u závodních vozů. U nich je "výplach" plynů nejefektivnější s minimem turbulencí co by plyny zbytečně zpomalovaly.
007cz... nejsem motorář a ani neznám 1.6GDi a T-GDi, ale turbová verze, když koukám na fotky an googlu má na hlavě motoru turbo a pak až kat.
Jak se tedy nasají úlomky katu, když musí překonat doprotivky roztočenou turbínu?
Nejedná se o rejpání, jen se ptám...
Když jste to kupoval tak diagnostika ukazovala nějaká vady, nebo se dělala až to přestalo jet?
Každopádně ten motor není zrovna něco od čeho bych očekával, že vydrží milion km na to jsou jiné motory. Taky by mi při koupi bylo divný, že s tím dotyčný najel 6 tisíc km a už se toho zbavuje.
Osobně bych řekl, že jste to zničil tou Vervou 100 smíchanou s aditivy, prostě jste najednou uvolnil všechny usazeniny pokud do toho do té doby někdo lil jenom normální benzín a motor ten uvolněný bordel nedal...
Jenže tohle není 25 let staré auto, které "jede i na řepkový olej".
Takže před koupí žádná diagnostika nebyla, když to dělal až servis? Tak jak teda víte, že tam ty zavády už nebyly a tudíž nejsou skryté. To, že neuděláte pořádnou kontrolu je totiž váš problém a ne skrytá vada
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.