Nejste přihlášen/a.
Aby neškublo, tak otáčky motoru musí odpovídat rychlosti a řazenýmu kvaltu. Takže při podřazení musíš plynem přidat otáčky motoru. Obecně ca na trojku máš např. 2000, tak vyšlápneš spojku, vyřadíš, plynem přidáš na 3000 zařadíš 2 a pustíš spojku (popis je "zpomaleně")
Opačně podobně, vytočíš dvojku na 3000, vyřadíš, počkáš až otáčky spadnou na 2000, zařadíš a pustíš spojku, pak to taky neškubne (doředu. Nebo 2 vytočíš do 5000 a řadíš rovnou 4 nebo i 5 (záleží na autě jaký má max. otáčky resp. do kolika to má smysl točit) (studený motor takhle nehonit!)
Meziplyn je něco jinýho, tohle je jen srovnání otáček motoru aby to odpovídalo kvaltu a rychlosti.
Když nechá otáčky spadnout na volnoběh, podřadí na 2 a pustí spojku, tak je jasný že to škubne, pomalý puštění spojky znamená jen že to škubne trochu míň resp. plynule. Ovšem spojka u toho klouže a auto zpomalí o energii potřebnou na roztočení motoru do otáček. Mmch. pokud tak bude řadit furt, tak to umí o dost zkrátit životnost spojky...
Na oboje Rychlosti na daný kvalt odpovídají otáčky motoru, pokud ne tak to škubne. Takže pro danou rychlost a kvalt plynem nastavíš otáčky motoru a až sedí (přibližně) tak až pak pustíš spojku.
Příklad opakuju na trojku jedeš 40 kmh/ 2000 otáček, podřazuješ na 2 tam je při 40 kmh ca 3000 otáček, pokud motor točí 2000 a ještě klesá na volnoběh tak to škubne, pokud brnkneš na plyn a vytočíš ho na 3000 tak to neškubne. To je celý.
Plynulý/ pomalý puštění spojky = neškubne to tolik, ale je tam prokluz spojky než motor srovná otáčky na ty vyšší.. Pokud vyřadíš při 40 kmh a během řazení zpomalíš třeba na 20 kmh kdy motor točí 2000, tak otáčky sedí a plynem přidávat nemusíš.
Záleží na motoru, rychlosti, na zpřevodování,velikosti kruháče atd! tento ,viz odkaz : mapy.cz/... když jedu po Jarošovké přímo do centra a je volno-je to hezky přehledné projedu-v klidu bez zpomalení na 3°a 50km.
Ale i tak stejně většinu mísdtních kruháčů jedu na 3. rychl.° protože motor to zvládně a ani jej tím nepodtáčím.
Na to škubnutí bacha. Při podřazování se mění rychlost převodových kol a škubnutí na vodě či sněhu nebo ledu znamená v zatáčce vyletět nebo urvat kola (ne jako že upadnou, ale ztratí adhezi z vozovkou) a auto jede nekontrolovatelně jako sáňky do pangejtu a nabouráš se.
Jet zatáčku nebo kruháč neutrálem je nebezpečné.
Kdyby ti to smýklo na mokru, tak jediná záchrana je přidat plyn u předokolky a ta tě ze smyku vytáhne.
Na neutrál se budeš akorát točit jak kulečníková koule a někde narveš.
Do zatáček kvalt musíš nechávat.
Vzhledem k dotazu bude vylekaná a benefit nezdechnutého motoru, aby mohla včas odjet a nenarvalo do ní další vozidlo, nevyužije. Je to v tomto případě úplně jedno.
Možná jí to na suchu bude brzdit líp, když zapomene vyšlápnout spojku.
Měla by si zaplatit kondiční jízdy.
Není možné, aby takový člověk měl řidičák. Bez urážky. Proto je tolik nehod třeba kolem dušiček.
Kdyby ti to smýklo na mokru, tak jediná záchrana je přidat plyn u předokolky a ta tě ze smyku vytáhne
Tak to je pěkná blbost...
Najdi si nekoho, kdo Te nauci ridit.
To neni mysleno ve zlem, ale sebelepsi internetova rada Te to nenauci.
Při řízení se nic nedělá prudce. Řídí se plynule.
Koukni na ta videa a zkus si něco odnést a aplikovat.
Právě proto, že jsi řidič začátečník, tak si nastav auto na projetí kruháčem ještě před kruháčem. To znamená že dojíždíš ke kruháči, máš zařazenou trojku a jedeš bez plynu. Když jsi asi patnáct metrů před kruháčem (klidně si můžeš dát větší rezervu), tak zařadíš dvojku, pouštíš spojku tak jako při rozjezdu a rozhlížíš se, jestli můžeš na kruháč najet.
Pak tou dvojkou projedeš pomalu kruháč, dáš blinkr a při opouštění kruháče přidáš plyn a zařadíš trojku.
Takhle bych to učil řidiče začátečníka. Ale klidně si nech poradit od někoho z řidičů z tvého okolí. Musíš pouze vybrat takového řidiče poradce, který má normální chování na silnici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.