Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řazení v autě

Od: veris odpovědí: 31 změna:
Ahoj všichni měla bych otázku.. Jsem řidič začátečník a některé věci mi stále nejdou do hlavy.. Mám problém s podrazovanim, auto mi z trojky na dvojku vždy škubne. Možná je to tím, že jedu příliš rychle,ale kdybych Kruhovým objezdem projížděla na trojku ,mám strach, ze to nevytocim. Proto se ptám s konkrétním dotazem, vjet na kruhový objezd na třetí převodový stupeň a jen celou dobu mírně pribrzdovat? Co když mi klesnou otáčky, dá se pak rychlost znovu ,,nahonnit" pridanim vice plynu? To samé v zatáčce, jedu na třetí převodový stupeň, do zatáčky zpomalím, neprerazuji na dvojku, jen za zatáčkou dupnu na plyn a otáčky mi vyjedou? Děkuji za odpoved

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar jenyk
Při podřazení na dvojku trochu víc přibrzdit. To bude stačit.

 

hodnocení

2x
avatar clas
Kruhac vzdy projizdim na dvojku, pri podrazovani poustim spojku pomaleji a nic neskube.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Nelze jednoznačně odpovědět, záleží na řadě věcí. Při jakémkoliv podřazování (nejen na kruháči) ale stačí pouštět spojku přiměřeně rychle (pomalu) k otáčkám motoru a okamžité rychlosti auta.

 

asd1
hodnocení

0x

Aby neškublo, tak otáčky motoru musí odpovídat rychlosti a řazenýmu kvaltu. Takže při podřazení musíš plynem přidat otáčky motoru. Obecně ca na trojku máš např. 2000, tak vyšlápneš spojku, vyřadíš, plynem přidáš na 3000 zařadíš 2 a pustíš spojku (popis je "zpomaleně")

Opačně podobně, vytočíš dvojku na 3000, vyřadíš, počkáš až otáčky spadnou na 2000, zařadíš a pustíš spojku, pak to taky neškubne (doředu. Nebo 2 vytočíš do 5000 a řadíš rovnou 4 nebo i 5 (záleží na autě jaký má max. otáčky resp. do kolika to má smysl točit) (studený motor takhle nehonit!)

jap®
Asi bych začátečnici nezatěžoval meziplynem.
asd1

Meziplyn je něco jinýho, tohle je jen srovnání otáček motoru aby to odpovídalo kvaltu a rychlosti.

Když nechá otáčky spadnout na volnoběh, podřadí na 2 a pustí spojku, tak je jasný že to škubne, pomalý puštění spojky znamená jen že to škubne trochu míň resp. plynule. Ovšem spojka u toho klouže a auto zpomalí o energii potřebnou na roztočení motoru do otáček. Mmch. pokud tak bude řadit furt, tak to umí o dost zkrátit životnost spojky...

veris
hodnocení

Takže se mám dívat na otáčky, ne na rychlost?
asd1

Na oboje ;) Rychlosti na daný kvalt odpovídají otáčky motoru, pokud ne tak to škubne. Takže pro danou rychlost a kvalt plynem nastavíš otáčky motoru a až sedí (přibližně) tak až pak pustíš spojku.

Příklad opakuju na trojku jedeš 40 kmh/ 2000 otáček, podřazuješ na 2 tam je při 40 kmh ca 3000 otáček, pokud motor točí 2000 a ještě klesá na volnoběh tak to škubne, pokud brnkneš na plyn a vytočíš ho na 3000 tak to neškubne. To je celý.

Plynulý/ pomalý puštění spojky = neškubne to tolik, ale je tam prokluz spojky než motor srovná otáčky na ty vyšší.. Pokud vyřadíš při 40 kmh a během řazení zpomalíš třeba na 20 kmh kdy motor točí 2000, tak otáčky sedí a plynem přidávat nemusíš.

jap®
Nevšiml jsem si že píšete že má celou dobu držet spojku, moje chyba ;)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Záleží na motoru, rychlosti, na zpřevodování,velikosti kruháče atd! tento ,viz odkaz : mapy.cz/... když jedu po Jarošovké přímo do centra a je volno-je to hezky přehledné projedu-v klidu bez zpomalení na 3°a 50km.

Ale i tak stejně většinu mísdtních kruháčů jedu na 3. rychl.° protože motor to zvládně a ani jej tím nepodtáčím.

Ještě doplním A) vedle sebe klidného, zkušeného a ochotného řidiče, B jezdit a jezdit . Jsou řidiči co to mají tzv od boha ale těch je hooodně málo a kdo tvrdí,že mu vše hned šlo -povětšinou kecá!

 

hodnocení

0x

Na to škubnutí bacha. Při podřazování se mění rychlost převodových kol a škubnutí na vodě či sněhu nebo ledu znamená v zatáčce vyletět nebo urvat kola (ne jako že upadnou, ale ztratí adhezi z vozovkou) a auto jede nekontrolovatelně jako sáňky do pangejtu a nabouráš se.

Jinými slovy..Měla by zpomalit už před kruhákem nebo zatáčkou..Nemá smysl tam cpát nižší kvalt, když má auto ještě dostatečnou setrvačnost.Na trojku je kruhák pro začátečníky dost "Rychlý"..Záleží ovšem,jakej kruhák..jsou jich mraky

 

veris
hodnocení

No prave proto často aby mi to neškublo najizdim do zatáčky nebo kruhac na neutrál a v případě krihace zaradim az bude rychlost ideální na 2 (to už poznám) v pripade začátky az za zatáčkou

Jet zatáčku nebo kruháč neutrálem je nebezpečné.

Kdyby ti to smýklo na mokru, tak jediná záchrana je přidat plyn u předokolky a ta tě ze smyku vytáhne.

Na neutrál se budeš akorát točit jak kulečníková koule a někde narveš.

Do zatáček kvalt musíš nechávat.

mathew
Vzhledem k dotazu v takovém případě akorát dupne na brzdu a to je lepší ten neutrál, protože ji to aspoň nezdechne.

Vzhledem k dotazu bude vylekaná a benefit nezdechnutého motoru, aby mohla včas odjet a nenarvalo do ní další vozidlo, nevyužije. Je to v tomto případě úplně jedno.

Možná jí to na suchu bude brzdit líp, když zapomene vyšlápnout spojku.

Měla by si zaplatit kondiční jízdy.

Není možné, aby takový člověk měl řidičák. Bez urážky. Proto je tolik nehod třeba kolem dušiček.

25.09.23 20:26

Mathew :-D


asd1

Kdyby ti to smýklo na mokru, tak jediná záchrana je přidat plyn u předokolky a ta tě ze smyku vytáhne

Tak to je pěkná blbost...

S citem. Když dá plnej, tak to má stejnej efekt jako zaduplá brzda.

asd1

Asi tak - jela by rovně, navíc + zrychlení a o to víc auto rozm.dá o obrubníky*smich* Nejlíp funguje spíš lehce ubrat plyn (klopným momentem se víc zatíží předek) a ubrat rejd, kola se chytnou, pak může dál řešit zatočení.

Dobrý s prvním sněhem najít plac a cvičit.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Najdi si nekoho, kdo Te nauci ridit.

To neni mysleno ve zlem, ale sebelepsi internetova rada Te to nenauci.

 

25.09.23 13:19
hodnocení

0x



 

veris
hodnocení

Autoškola me učila vždy před takovýma situacema prudce zpomalit a zařadit druhy převodový stupeň.. Pokud bych to dělala tak,jak jsem byla učená, myslím, že by ve mě bylo vice aut,než jak to delam ted, jelikoz řídící absolutně nerespektují nějakou vzdálenost mezi vozidly

Při řízení se nic nedělá prudce. Řídí se plynule.

Koukni na ta videa a zkus si něco odnést a aplikovat.

veris
hodnocení

Kouknu,moc děkuji
25.09.23 19:50

;)

 

 

hodnocení

0x

Právě proto, že jsi řidič začátečník, tak si nastav auto na projetí kruháčem ještě před kruháčem. To znamená že dojíždíš ke kruháči, máš zařazenou trojku a jedeš bez plynu. Když jsi asi patnáct metrů před kruháčem (klidně si můžeš dát větší rezervu), tak zařadíš dvojku, pouštíš spojku tak jako při rozjezdu a rozhlížíš se, jestli můžeš na kruháč najet.

Pak tou dvojkou projedeš pomalu kruháč, dáš blinkr a při opouštění kruháče přidáš plyn a zařadíš trojku.

Takhle bych to učil řidiče začátečníka. Ale klidně si nech poradit od někoho z řidičů z tvého okolí. Musíš pouze vybrat takového řidiče poradce, který má normální chování na silnici.

... a bude mít trpělivost a umění předat zkušenosti.

 

hodnocení

0x
Veris, to se fakt nenajde v tvém okolí někdo, kdo by ti ukázal to řazení?
Tohle není lehký vysvětlit nebo pochopit prse písmena, to chce, aby někdo koukal jak to děláš - spojka, plyn, řazení

 

glyx
hodnocení

0x
1) Rychlostní stupně řadíš podle toho, jak jedeš rychle. Ne podle toho, jak chceš jet rychle. Tedy napřed zpomalit, pak podřadit. Před zatáčkou (kruhovým objezdem) bys měla jet tak rychle (a mít zařazenou takovou rychlost), jak chceš zatáčkou projet.
2) Pokud podřazuješ, nespěchej s povolením spojkového pedálu. Přes záběr spojky chviličku zpomal, ať se můžou srovnat otáčky motoru a převodovky - od kol roztáciš motor do vyšších než volnobežných otáček. Poště plynulé (až ladné) uvolnění pedálu.
3) Obloukem neprojižděj setrvačností, ale mírně pod plynem, ať tě kola zatáčkou protáhnou. Teprve když jsi za vrcholem zatáčky (začínáš rovnat kola), můžeš víc přidávat plyn. Pomalu do zatáčky, "rychle" z ní ven.
4) Určitě tě v autoškole neučinli před zatáčkou PRUDCE zpomalit, spíš naopak. Žádné prudké pohyby volantem, žádné prudké duápání na brzdu. A ani prudké "dupání" na plyn.
5) Nikdy nedus brzdou motor pod volnobežné otáčky! Motor v nižších otáčkách nedokáže pracovat a rázy motor dost trpí. Proto si přidává a auto se ti pak rozjíždí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma řazení v autě

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]