Nejste přihlášen/a.
Zdravím, čerstvě jsem vyšel autoškolu a už nějakou dobu řídím a zajímám se o auta, zajímalo by mě jaký by byl váš tip pro mladýho kluka, který by si chtěl koupit auto na kterým by si uměl vše opravit. (zpočátku třeba brzdy, tlumiče, později umět si vyměnit sání kdyby to byla třeba apod.) Chci najít něco co je staré a naučil bych se postupně na něm věci dělat sám abych byl nějakým způsobem zručnější, nejlevnější a nejzajímavější mě napadla jedničková Fábie, ale někteří z vás by možná spíš navrhli trabanta nebo favorita či felicii, tak mě zajímá váš názor. Děkuji.
Pokud se nezajímáte o práci automechanika, jakékoliv auto mladší cca. 15ti let je už problém servisovat doma. Sám si opravit "brzdy, tlumiče..." - je tak nějak divná představa - jedná se o bezpečnost posádky auta, ale hlavně lidí okolo! Takže pokud nemáte alespoň pár let školy nebo praxe v autoservisu u táty, nic takového nedělejte doma sám. Mimochodem - víte, jaké nářadí je nutné pořídit, abyste si mohl tyto věci servisovat?
Kupte si auto, které servis bude potřebovat jen minimální - takže jednoduché, bez kurvítek.
Jaké konkrétně je možné poradit až po lepším popisu požadavků - někdo chce 2 dvéřové, někdo 5ti, někdo 2 místa, někdo 7... a spoustu dalších paramaterů je nutno odvodit od vlastních potřeb
jednou jsem v servisu chtěl pomoct s kompletací brzd - měli fofry... a blbě jsem tam vložil závlačku...- destička mi vypadla ve chvíli, kdy jsem dobržďoval na kraji Brna v koloně
Myslím si, že u aut po roce 2011+ bych si netroufl moc něco servisovat si sám, jelikož je dnes kolikrát problém vyměnit si baterku a seřídit to s elektronikou nebo vůbec vyměnit čelní sklo a seřídit asistenty u novýho superba, u aut kolem roku 2000 by ta elektronika nemusela být tak náročná a nemyslím si, že by se něco zásadního mohlo pokazit čímž bych mohl ohrozit bezpečnost auta, samozřejmě se můžu mýlit. Sehnat si nářadí mi nevadí, jde mi o to sehnat něco co by mohlo být takový kultovní a v případě něčeho si s tím umět poradit, byla by to taková menší zábava ve volném čase s kamarádem si servisovat auto.
už je to dlouho... ale myslím, že jsem tam nedal nebo dal blbě označené...
V každém případě jsem s tím jezdil cca. 150km než to vypadlo
Nevíte jaký je rozdíl mezi 55 a 59kw kromě výkonu? Je tam rozdíl v převodech nebo v tom do kolika táhne motor?
Opel Astra-g všechny opravy zvládnete na koleně, náhradní díly jsou za hubičku. Ale ty nebudete potřebovat, jelikož se nic nekazí
Gčka se hlavně vyhazují pro zkorodované brzdové a palivové trubky. Nevyplatí se výroba a montáž k vůli zůstatkové ceně auta.
Tak hodím "ručník do ringu!"
Cotakhle třeba Xsara? motor 1,9d 55kW nebo ještě HDí 90. z benálů klasická motorizace - 1,4 .Jednoduché poctivé motory, Nebo koncernový bráška Peu 306?!
xsara mi i přes kvalitní ochranný nástřik podvozku při koupi shnila za 3 roky - nicméně uvedený motor je nesmrtelný - pokud by se chtěl hrát s domácí opravou prahů - což evidentně chce - za mne ideální 2,0HDi 66kW - těch je spousta. Tu jednadevítku už tak často vidět nejde...
1,4 v benzínu jsem měl rok na C4 - zdála se mi moc líná, ale bylo to asi kvůli 8mi letům užívání starší paní, která měla nájezd 3000km za rok.
Teď jsem C4 měnil za xsaru picasso 1,6 80kW - a musím říct, že jsem spokojenější... Samozřejmě to i přes prvního majitele a poctivý nájezd i pravidelný servis po těch letech bude chtít opět ošetřit podvozek - chemii prostě člověk neočůrá, podvozky aut, která jezdí, prostě trpí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.