Nejste přihlášen/a.
U Felicie jsem normálně vnitřní kroužek kuželíkového ložiska normálně naklepal kladívkem přes starý kroužek ložiska. Starý kroužek jsem po obvodu zvenku obrousil, abych ho tam nezaklepal k tomu novému.
Do takto upraveného starého kroužku ložiska jsem vložil zbytek starého vnitřku a středem vložil tlustý šroub a naráz jsem měl rychle a efektivně vhodný přípravek.
Jako rámeček jde použít třeba sklepní okýnko nebo futra (ne ty plecháče z paneláku ale pevný ![]()
Klasika je rámeček ze stovky účka a panenka.
Pokud člověk umí tak to jde i kladivem (ale musí se to opravdu umět, ne do toho bušit jak hluchej do vrat.
"hřídel" zmrazit a "díru" ohřát třeba v troubě výrazně pomůže, pak tam někdy jde prakticky samo.
Nesmí se lisovat přes kuličky, ale do díry za vnější kroužek/ na hřídel za vnitřní, jinak se ložisko zničí.
Při utahování je třeba ložiskem točit a utáhnout na přesný moment (aby si segmenty najely do ideální polohy; utažení stlačuje kroužky a mění se vůle v ložisku. Častá chyba, ložisko pak nevydrží 200 kkm ale desetinu. Prase se pak vymlouvá na nekvalitní ložisko.
Já používám mrožák na ložisko a jednoplotýnkovej vařič na buben/těhlici.
Většinou se to sice stejně má tendenci trochu šprajcovat šajdrem, takže je potřeba pomoct kladivem třeba přes starý ložisko, ale jednou jedinkrát se mi to povedlo tak, že ložisko dovnitř v podstatě zapadlo samo ![]()
Horší bývá dostat to původní ven, když jsem před lety měnil sousedovi přední ložisko na Mondeu, kde není zajištěno ségrovkou, ale opravdu jenom vlisováno, nešlo ničím ven, ani známý s 10t lisem našponovaným až za roh rozsahu si s tím neporadil, až servis na dodávky to vyrazil nějakou megapalicí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.