Nejste přihlášen/a.
Zdravím přátelé,
mám dotaz ohledně Fábie kterou teď využívám, který se týká ohřevu motoru, který mi příjde dosti pomalý. O víkendu jsem jel po dálnici, mám dalnici prakticky u baráku a motor jsem ohřál po nějakých 20km jízdy...ano dlouhá doba. Dneska jsem jel pro změnu čistě okrsky a doba cca stejná, respektive teplota na budíku se zvyšovala a snižovala vlivem jízdy. Když jsem jel normálně nebo potřeboval přidat do kopce, teplota se zvyšovala, když jsem jel z kopce dolů tak zas klesala. Asi normální jev. Když jsem jel zpátky tak už to těch 90 stupnu, respektive tu prostřední pozici ta ručička držela dobře...jsem zvyklej na 90tku z Alfy ale Fabie to nemá očislované.
Přisuzoval bych to špatnému termostatu, i když jak jsem psal, to auto má najeto 64 tisíc...tak asi odejít to může, že?
Ale největší zajimavost je, že jsem to auto nechal hodinu a půl stát na náměstí, pak jsem jel domů a i po té hodině a půl ta ručička teploty ukazovala prostředek jako že to je na 90. Tak nevím, jestli je budík divnej, ale i z nafty co se ohřívá pomalej jsem zvyklej, že se ohřeje rychleji.
Díky za rady.
Ještě dodám, že spotřeba mi příjde v pořádku. U Alfy když jsem měl na JTD blbej termostat a taky se mi neohřál motor tak to žralo jak malý prase v zimě když to bylo studený. Teď taková zima sice není, ale myslím, že i tak by se to projevilo nějak.
U Fabie je ručička teploměru uměle stabilizovaná na 90C.
Tedy aby jsi rozuměl, tak 80-100C vždy u VW je ukazováno jako 90C uprostřed.
Pokud pozoruješ, že teplota plave 70-90, tak to už je termostat opravdu v háji. Jízdou náporově vzduch chladič ochlazuje a tím i kapalinu. Trvale otevřený termostat pouští do chladiče vodu stále a tak ti teplota lítá podle zatížení a ofuku chladiče jízdou.
Vyměň ho.
Je s voskovou vložkou a ta může být zdegradovaná, ajk se z autem moc nejezdilo.
Nebo se taky stává, že praskne uvnitř závěsné ouškou.
Originál už nikde není.
Musíš koupit náhradu.
Princip termostatu je, že zavře vodu do chladiče a tak jízdou a ofukem chladiče na předku neovlivníš teplotu motoru. Až se motor přehřívá, tak termostat otevře vodu do chladiče a chladič vodu vymění a ochladí.
Termostat je takový kohout co zavírá vodu velkého chladícího okruhu (chladič).
Pokud stojíš na místě a motor se přehřívá, tak termostat otevře a pustí vodu do chladiče. pokud ovšem náporem jízdy vzduch chladič nevychladí a neochladí vodu, tak i chladič má v sobě přehřátou vodu a je nutné zapnout ventilátory na sahaře chladiče a ty elektricky zajistí ofuk chladiče.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.