Staré vozidlo veřejné dopravy - stížnost kde?

Od: Datum: 26.11.12 19:11 odpovědí: 11 změna: 27.11.12 17:50

dobrý den,

jezdím pravidelně do práce autobusem. Na lince jezdí autobus, který má už svá nejlepší léta za sebou a na jeho stavu je to také znát. Zajímalo by mě, kde je možné si případně stěžovat? Možnost stížnosti u dotyčného dopravce prosím vynechte, tam by to nemělo smysl.

Díky moc.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ladaadal*
Datum: 26.11.12 19:16
 

Nojo, ale snad všichni dopravci jsou soukromé společnosti, tak mě nějak nenapadá, kde jinde si stěžovat. Jedině jezdit s jinou společností, ale to je ve většině případů nemožné. Teda aspoň co se menších obcí týče jako je ta naše.

 
Od: staryautobus
Datum: 26.11.12 19:24
 

No s jinou společností jezdit nemohu, bohužel u nás má monopol jen ta jediná. A ne, nejedná se o soukromou společnost, tam bych to chápal, že jim ty velké společnosti prodávají ty starší autobusy. Jedná se v tomto případě o docela velkou společnost, akciovou. Nechce se mi věřit, že neexistuje nějaká páka, že by někdo nestranný nemohl prohlédnout a zhodnotit stav vozidla.

Když stát tlačí na soukromé osoby, aby využili(dříve, teď už to asi neplatí, nemám přehled) tzv. šrotovného a za špatný stav vozidel je pokutují a vozidlo zabaví, tak je pro mě přinejmenším podivné, že u veřejné dopravy, kde by měla být bezpečnost největší, nechal jezdit autobusy, které mají být už dávno zrušeny.

Od: ondrassek
Datum: 26.11.12 19:27
 

na veřejnou dopravu přispívá kraj nebo obce, takže pokud je stav havarijní tak to zkuste tam a třeba to bude někoho zajímat ...

 
Od: askmenow*
Datum: 26.11.12 20:10
 

"nejedná se o soukromou společnost"

"jedná se v tomto případě o docela velkou společnost, akciovou"

- tato dvě tvrzení se nevylučují, akciovklu si můžu založit já zrovnatak, jako vy...

 
Datum: 26.11.12 19:24
 
avatar

je to jednoduchý princip nabídky a poptávky-on ještě než autobus vůbec nastartuje,musí se splácet(bavíme se o novějším,novém-a to jsou miliony,které si málokdo může dovolit dát na dřevo,pak silniční daně,cejchování tachografu a dalších x poplatků+nafta,kdy v ČR je pomalu nejdražší v Evropě a jedno s druhým těžko si málokterá dopr.firma může dovolit mít vozový park podle poslední módy...Vemte to tak,kolik vás ta cesta do práce stojí-předpokládám,že něco kolem ceny 1 litru nafty,benzínu-a tím se fakt na slušný bus vydělat nedá...

doplněno 26.11.12 19:28:

Pokud má bus platnou TK,zaplacenou sil.dan atd. a je v reálném stavu slučitelným s provozováním na komunikacích(což je něco jiného než "pohledově") tak není důvod-prostě zkuste si schválně zjistit jaké jsou náklady státu na podnikání v čemkoli,trh apod.,předpokládám,že asi fakt nemáte představu a nikdy jste nebyl OSVČ,že...?!? A ještěš poznámka-vaše linka do práce nebude asi nijak vytížena,resp.natolimk důležitá(nemluvě o stavu silnic zrovna tato trasa),aby měl dopravce potřebu tam nasazovat hodnotnějčí busy...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: staryautobus
Datum: 26.11.12 19:40
 

Máte pravdu, že cena nového autobusu jde do milionů korun, to ano, ale na druhou stranu je mnoho dotačních programů na obnovu vozových parků těchto společností, kterých tato společnosti mimo jiné také využívá - nakoupila jeden mikrobus, ve větším městě je většina nových trolejbusů pořízena právě s podporou dotace; dále, TK vozidlo mít snadno může, neboť firma také mimo jiné zprostředkovává měření emisí a kontrolu, takže také v pohodě, pohonné hmoty také bez problémů - provozuje vlastní čerpací stanici za výhodnější ceny, a sice máte pravdu, že cesta stojí něco kolem 1l benzínu, ale stále se zdražuje nejen kvůli zvyšujícím se daním a tak by si snad cestující mohli zasloužit za své peníze také nějaký komfort, právě že se jedná o docela důležitý spoj, kterým cestuje hodně lidí(autobus bývá dosti naplněn).

Opravdu zde je asi vidět, jak stát bazíruje na obyčejných lidech a nutí je do obměny vozidel, ale velké společnosti mají pré - klidně si mohou jezdit s vozidly tak dlouho, dokud se asi nerozpadnou, nebo nevím.

Od: axus®
Datum: 26.11.12 19:26
 
avatar

Pokud je provoz linky dotován městem, tak na městský úřad.

Jinak na lampárnu na hlavák.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 26.11.12 20:01
 

Akciovka snad není státní podnik, má bus STK? Když prošel a nezdá se vám to, stěžujte si na postup STK, ovšem váš subjektivní názor na stáří...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nu*
Datum: 26.11.12 22:14
 

Stížností podle správního řádu / a pravidel stanovených radou města/ se musí zabývat každá obec , městys nebo město, měla by mít formu ustní, písemnou neb elektronickou, pokud uvedete své iniciály a adresu či způsob kam Vám doručit odpověď, příslušný orgán Vám ze zákona odpoví...obce k tomu mají i své inetrnetové stránky, kde komunikují s občany, může to mít formu elektronického dotazu...

Co znamená starý a co znamená že je to na autobusu znát? Každý firma nemá miliony na nákup neoplánů se suchým záchodkem a videem,na druhou stranu nedůstojné perostředí s rozřeznými sedačkami, nedostatkem míst k sezení atd je důvodem ke stížnosti...Také pokud by autobus nebyl v předepsaném technickém stavu a jeho provoz by ohrožoval bezpečnost či zdraví...Pak lze zavolat i policii a ta by mohla uložit řidiči absolvovat prohlídku na STK, případně mu zabránit v další jízdě..ale to by jste jako cestující museli dojít pěšky nebo čekat na náhradní vozidlo

 
Od: janekdol*
Datum: 27.11.12 14:05
 

pred par dny jsem si poprve stezoval na Ceske drahy u Ceskych drah na infolince, pani se mnou sepsala stiznost a odeslala na vnitrni audit. Trochu se mi ulevilo, ale co se bude dit teprve uvidim. Najdete infolinku na dopravce, alespon uvidi, ze to nekomu vadi!

 
Datum: 27.11.12 17:50
 
avatar

janekdol-mohu ubezpečit,že vůbec nic-pro představu,kdyby to nebylo k pláči-je to fakt velká sranda...,ale k věci-včera zrovna přijeli do práce(pozemky jsou ČD a jsou na nich dříve budované hospodářské budovy u nádraží,takové ty jakoby dřevěné haly-nyní různí majitelé-z toho jednu máme my jako stavebniny v Krkonoších) "nainstalovat" dva visací zámky na jednu závoru a původní torzo brány-jsou tam dva vjezdy,a to až z Prahy-a paradox je,že chybí jakékoli pletivo toho pozemku,jsou jen sloupky,takže kdykoli kdokoli tam volně může...Takhle prostě dráhy "hospodaří", z Pha do Krkonoš(120km) přivezou dva visáče a zase odjedou...A podobně to je bohužel u veškerého eráru-čili celého státmního apartátu-pak tu nemá být takový bordel...Takže vaše stížnost víte jak dopadne...?!?

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.