Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přibývání oleje a častá regenerace dpf

Od: nenar odpovědí: 7 změna:
Dobrý den.
Řeším problém s autem Audi a3 2.0tdi quattro rok 08.
Před 9 měsíci jsem měnil olej. Všechno bylo v pořádku, ale poslední 4 měsíce mi neustále vypaluje dpf filtr. 2 z 5ti jízd se snaží o regeneraci. Značný pokles výkonu, zvýšená spotřeba a dunivy zvuk od zadní části auta (jak v letadle). Bohužel jsem byl pracovně vytížen a první měsíc jsem to neřešil. Druhý měsíc jsem ho protáhl na dálnici, ale problém stále stejný. Před měsícem začalo auto smrdět po naftě a zkontroloval jsem měrku oleje a pribylo cirka 2.5cm nad rysku. Do oleje se dostává nafta, tak ještě v ten den jsem vyměnil olej. Auto se stále snaží o regeneraci 2 z 5ti jízd, někdy 3 z 5ti ,projetí po dálnici nepomáhá. Dnes jsem kontroloval opět měrku oleje a něco málo zase přibylo a pod krytem motoru bylo něco připomínající saze.
Prosím o radu, může přibývající nafta v oleji souviset s dpf filtrem?
Jak řešit nekonečné vypalování dpf filtru, zkusit ho nechat odborně vyčistit v servisu?
Nebo je na motoru něco špatně a “zasírá” filtr?
Když nevypaluje dpf, auto jede super, vykon a všechno v pořádku.
U kamaráda jsem auto napojil na diagnostiku ( dobra diagnostika, žádná levná z aliexpresu) a diagnostika žádnou zavádu neobjevila.
Mockrát diky!

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Ano, přibývající nafta v oleji většinou souvisí s regenerací DPF, protože se nespálená nafta dostává nejen do výfukového systému, ale přes kroužky i do olejové náplně.
Taky ale může přibývat tekoucím vysokotlakým čerpadlem či netěsností kolem vstřiků, záleží na konkrétním motoru.
Ten filtr vyřešte, to není dobré, aby to pořád regenerovalo.
nenar
hodnocení

Zdravím, děkuji za odpověď.
Na sobotu mám naplánovánou opětovnou výmenu oleje, přesně si odfotim stav rysky pro budoucí kontroly, kolik v oleji přibývá a poté to opět zkusim zregenerovat na dálnici.
Minule jsem držel otáčky okolo 2 - 2.2k, což možná bylo málo?
Auto podle manuálu má mít kontrolku zaneseného dpf filtru, ale nesviti a přesto filtr vypaluje, taktéž i ventilátor jede na max.
Jedna se o motor 2.0 170 HP / 125 KW BMN, YEAR FROM 2006 - 2013.
Pokud by regenerace na dalnici nepomohla, bude pravděpodobně filtr k.o? Přeci jen už má auto najeto okolo 250tkm.
Kdyby nedejbože to bylo netěsností vstřiků nebo čerpadlem, oplati se vůbec investovat do opravy nebo auto “dojezdit”?
Případně hrubý odhad, kolik si připravit na opravu?
Mockrát diky!
asd1

Je celkem jasný že regenerace na dálnici nevyřeší nic, jen o to dřív budeš zase měnit olej..

Buď je filtr v hajzlu a auto se ho zoufale snaží zregenerovat (a během regenerace kruhy stíraj naftu do oleje), nebo chčijou vstřiky atd., tj. do oleje se to stírá trvale a + trvale se filtr zasírá sazema = proto furt regeneruje..

nenar
hodnocení

Kdyby byl filtr k.o, svítila by kontrolka? Jelikož kontrolka nesviti. Nebo je možné, že je k.o i nějaký senzor, co tu kontrolku spouští? Na diagnostice totiž také nic neukázalo.
Takže nezbývá, než zajet do servisu ať na to mrknou, co je špatně a jestli má oprava vůbec smysl a jinak to auto holt “dojezdit”?
nenar
Ano, měly by tam být u dpf senzory před a za dpf které měří jak moc je dpf průchozí

 

nenar
hodnocení

Poprosím administrátora o změnu kategorie, všiml jsem si, že jsem tam zadal špatnou, dekuji

 

hodnocení

0x
Nenar
Doporučuju nastudovat něco o dpf na netu, videa... Ať jsi v obraze a případný servis tě jen tak nevojebe

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]