Dobrý den, měla jsem bouračku. Moje auto je VW golf V rok výroky 2005 1.9 diesel. Předem říkám, že se v autech vůbec nevyznám, jsem ženská. :D pořizovací cena byla 55 tisíc, za tu dobu co auto vlastním (4 roky) jsem do něj ale už dala daleko více. Bouračka byla čelní náraz, tzn. musel by se opravit 2x air-bag, je prasklina na čelním skle, přední nárazník, mřížka, chladič, víko motoru, přední RZ, levý a pravý světlomet. V protokolu o nehodě je škoda vyčíslena na 60 tisíc. Odpovídá to tak nějak zhruba? Můj mechanik má dovolenou a váhám, jestli auto nechat odtáhnout a zlikvidovat, nebo se pouštět do oprav. Samozřejmě pokud by ta cena byla opravdu okolo 50-60 tis, je to zbytečné vzhledem k pořizovací ceně. Tak prosím o názor. Pod kapotou (motor) vypadá asi v pohodě. Zatím spíš slýchám názory, že to cenu moc nemá. Tak se ptám i tady. Děkuji.
VW 1.9D 2005 330 tis.km je už na první pohled totálka. Myslím, že žádný servis to neopraví pod 50 tis. Kč. Pokud jsou hnuté i podélné nosníky, nevyplatí se asi ani svépomoc. Takže zkusit prodat za nějakou rozumnou (nejvyšší možnou) cenu a koupit něco jiného.
Pro vás to za plnou cenu opravy asi smysl nemá. Pokud je motor OK, prodal bych to za 20 někomu, kdo jen vymění sklo a zbytek vyklepe a poslepuje, nebo poshání po vrakáči. Dost teda záleží na tom. v jakém stavu jsou na autě "drahé věci", jako spojka, turbo, hlava, podvozek, řízení..
leni
Najeto má 330 tis., spojka je Ok - když jsem ho kupovala, říkal mi pán, že se asi bude muset měnit a teda upřímně s ní jezdím dál 4 roky, protože nevykazuje nějaké známky poškození, ani v servise mi nikdy nic neřekli. Je tam samozřejmě i koroze, je to starší kousek. Prahy se dělaly nové, ale jak je na tom podvozek vyloženě nevím. Je trošku obouchané, zrezlé na některých místech, bylo to auto na rozjezd, tak žádná sláva, ani nevím jestli by to někdo za 20 koupil s tím nájezdům a vzhledem k okolnostem :/. Díky za odpověď a názor.
No tak jasně, ty "investice" mají nějakou hodnotu jen pokud člověk ví, co tam nastrkal a že je to uděláno dobře. Tady se to zjevně neví, přesněji to ani uděláno není, ty zmíněné investice šly zřejmě jen do kastle, takže na tomhle autě nemá smysl stavět, leda by si to někdo s pomocí vrakáče opravil jen trochu a dojezdil.
Já měl nehodu. No, spíše ten cyklista, co mi nedal přednost a teď prdí do hlíny. Škoda na vozidle byla policií šetřením odhadnuta na 50 tisíc kč. Reálná oprava v autorizovaném servisu 85 tis. A to byla jen rána od nárazu kola, přední světlomet, kapota, nárazní a blatník. Šasi a jiné důležité konstrukční prvky poškozeny nebyly (airbag a pod.) Pokud mohu porovnat s mým případem podle stupně poškození, tak tady bych to odhadoval taky podobně, méně určitě ne, spíše více.
doplněno 20.09.23 14:48:
Mimochodem, tohle není čelní náraz, to jste se spíše někomu podívala do kufru nebo tak nějak.
Od nehody přes její vyšetření až po závěrečný rozsudek cca 14 měsíců. Nejhorší jsou ty nervy z budoucnosti, nejistota, co s prací bez řidičáku, hrozba občanské žaloby pozůstalých o mnoho milionů a v souvislosti s tím ukliďnování psychicky zhroucené ženy, která kupodivu ode mě neutekla. To odebere tak deset let.
Přitom kdyby měl cyklista helmu, tak by podle pitevní zprávy musel k doktorovi jen s modřinama.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.