Nejste přihlášen/a.
Tak jsem si dle návodu vyměnila ve voze žárovku, která přestala svítit. Přední potkávací... Nová svítí. Jen na té staré nevidím prasklé ani ohořelé vlákno. Jen čepička taková ta šedá možná byla dříve kdysi černá? Jak se pozná, že je už "mrtvá"? Děkuji! Tamara
Já to zkouším tak že do ní "cvrknu" a hned je vidět jestli to vlákno je přerušený.Jinak změřit měřákem.Ale pokud nesvítí a nová jo,tak bude určitě k.o..
Cvrnkám a vlákno vypadá OK. Ale nová zasvítila hned. Jakým měřákem? To spíš do ní pustit odněkud pár voltů, třeba 9, to by se mohla rozsvítit?
Tak muze se prerusit i jinde, nez jen vlakno - treba kontakt na faston atp. Zmerit to jde ohmetrem, nebo pripojit primo na baterku 12V - je potreba kus dratu nebo si pomoci delsim klicem atp...
Nene, nic není stoprocentní!
Zastavili mě "Chrániči a pomáhači", že mi nesvítí přední světlo (H4). Měli pravdu, slíbil jsem že po dojetí opravím, byli slušní. Dojel jsem domů, vzteky praštil do světla a ejhle, světlo se rozsvítilo. Po týdnu na křiživatce dojíždím nějaké pohřebáky nebo co to bylo, prostě přede mnou tmavá skříň a koukám na odraz, opět nesvítím. Tak jsem vyčistil patici žárovky, zkontroloval kabeláž, vše v pohodě. Druhý den vyrazím opět do světa, a jentak kontrolně jsem za prvním rohem zastavil - a opět jako "jednoočko". To už jsem neváhal a na místě žárovku vyměnil. Nicméně jsem začal zkoumat žárovku a pouhým okem naprosto v pořádku. Měřák - pípák pípal, takže téměř nulový odpor, jak nerozsvícené vlákno mívá. Už mi to začínalo vrtat hlavou, vzal jsem kus drátu a připojil natvrdo do auta na baterku. Chvíli svítila, pak zhasla.
Moje teorie: asi bylo vlákno přerušené, ale při vychladnutí celé žárovky se nějak "přideformovaly" oba konce přerušeného vlákna k sobě (případně se nějakou jiskřičkou při zapnutí provizorně svařily, nevím), takže jako studená chvíli fungovala, pak už ne.
Dnes už mám bixenony a klid...
no mrtvá je, protože přestane svítit dám druhou - u mě s mejma tlapama to nehrozí - takže servis - a tam daj druhou...no už jsem je od lonska měnil 2x takže všeobecně stojej asi za prd - nebot asi nejsou určeny na neustálé svícení, zajímalo by mě proč takoví pedanti jako jsou němci taky nemaj uzákoněný svícení ve dne, že bychom zase byli vepředu nebo je to k hov...a oni to vědí spíš než my...
tak nějak,zase chceme být evropštější než sama EU,s bezpečností to nemá za jasného denního počasí co dělat(za deště,šera ap.není co řešit-to je jasný)...,i když- je bohužel spousta lidí schopných "přehlédnout"i červená světla na přejezdu a někteří "specialisté" i samotný vlak ,jenž se na ně z boku řítí,tak ve srovnání s tím jsou rozsvícená-nerozsvícená světla auta,které je x-násobně menší než ta řítící se lokomotiva,úplně zanedbatelná...Navíc je smutným faktem,že když už jsou zmiňovaní "specialisté" slepí,jsou navíc i úplně hluší-poněvadž jedoucí vlak je chtě nechtě slyšet poměrně z velké dálky...
Nesouhlasím, jsem zastánce svícení i za světla, myslím že svítící auto je vidět i za slunečného počasí lépe než nesvítící. Naopak jsem proti Zeleným, energie vydaná na toto svícení je zcela zanedbatelná vůči jiným energetickým ztrátám při většině člověčích aktivit.
Také bych ponechal udělování trestných bodů za nesvícení, jde o ohrožování bezpečnosti jiných při běžném provozu. Dnešní elektronika už za pár korun vyloučí "zapomenutí" řidiče si rozsvítit. Do auta jsem si za dvacet minut namontoval bzučák za 68,-Kč, který když nastartuju tak nepříjemně řve do té doby než rozsvítím. Naopak nechápu plánované zpřísnění za nepoužití bezpečnostních pásů, kdy člověk ohrožuje pouze sám sebe a to jen v kritické situaci. Ale, pardon, to už je na jiné téma...
Ja bych to sviceni naopak zrusil, cim vic se vsechno zjednodusuje a svazuje znackama, predpisama... tim min si pak ridic dava pozor, min se soustredi, vidim to i u sebe. Proste kdyz jedu po dalnici 180, davam si bacha, kdyz jedu v Nemecku min, davam si sakra bacha, protoze kolem muze prosvistet kdykoli auto ve 250. Naopak u nas na dalnici chrapu pri tempomatu a evidentne nejsem sam.
Ty zarovky jsou ruzne kvality ale nezjistil jsem korelaci mezi znackou/cenou/vydrzi... Hodne zalezi na napeti (U Fabie se dava tusim nejaky rezistor do serie, aby se nemusela menit kazdy mesic) a asi konstrukci svetlometu a jeho chlazeni.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.