Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm)

Od: boby odpovědí: 34 změna:
Měl bych asi velkou prosbu na karburátorové mágy.
Prostě sem namíchal palivo 1:50 vyčistím svíčku ta jiskru hází.
Nastartuju na volnoběh během asi 10 vteřin zdechne.
--nejde nastartovat na sytič hned zdechne--
--bez sytiče občas nastartuje hned ale nejde do otáček --
Takže sem vyndal karburátor kompletně rozebral vyčistil v ultrazvuku složil a výsledek to samé.
Při běhu motoru lítají kapičky benzínu ze sání.
Akcelerace je mizerná a když zajedu do trávy tak to jakoby zdechne a nechce se točit.
++ odstředivá spojka 120mm nová++ nepomohlo
Komprese je krásných 10baru
Tak už jedině změřit podtlak
Karburátor je vyčištěný profouknuty, jehla je nastavená, zavírací jehla zavírá a otvírá palivo, plovák je ok tak už fakt nevím čím by to bylo a nový karburátor je cca 900kc jestli to pomůže.
Jde použít karbec že sekačky s košem? 4takt?
To mě ještě napadlo než budu objednávat karbec nový asi z Číny.
Jo a když dám páčku plynu úplně naplno tak drží volnoběh
Tak teď co s tím dělat. Je to bezpojezdu a motor je Robi 55 se spojkou AGZAT.
Předem všem děkuji kdo to dočetl až do konce

Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm)
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #2
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #3

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar kornel

zdravím...od novoty- čtyřtakt hondu vari- prostě buď motor někdy nešel do otáček nebo v tahu chcípal-taky to blblo i podle počasí-...reklamace byla o ničem-dokonce jsem to tam měl u nich v opravně ještě 2x a nedalo se s nimi dohodnout-připadal jsem si jak podvedený idiot a bylo vidět že mne mají na háku...podle nich vše ok-dal jsem to i jinde na dílnu a taky s tím nehli..a tak jsem s tím nějak přežíval. a až rok po záruce přestalo to dávat jiskru takže odešla zapalovací jednotka-při demontáži jsem zjistil že tam byla taková dlouhá vlásečnicová prasklina v tom plastovém obalu jednotky-naštěstí je nahoře na motoru takže sundal se ten vrchní plast- rychlá výmena... po výměně - už to je víc jak 15 let -bez problémů...pěkný den

boby
hodnocení

Kornel: díky za tip ! Servis už ani nenavštěvuju. To co umí oni je výměna dílů za díl i když to tím není a hamba by je fackovala kdyby priznali to že neměli pravdu. Prostě nechápu jak se takové podniky můžou živit. Motor musí mít prostě podtlak a kompresy a když to nemá tak zlobí. Určitě se zaměřím na těsnosti jak karteru tak klikové skříně,na kterou mám také podezření.

 

hodnocení

0x

Do Vari do dvojtaktu sa mieša olej 1:40 s benzínom. Originál motor Vari má asi 135 cm2. upresnite čo tam vlastne máte. Na tomto karburátore na fotke sa dá len nastavovať prisávanie vzduchu. Dotiahnúť skrutku s pružinkou na doraz a povoliť 3/4 otáčky. Nič iné sa tam nastaviť nedá.Tá páčka s tromi dierkami slúži na reguláciu otáčok a je ovládaná cez tyčku od klapky pri ventilátore. Často sa zanáša tá tryska čo je naskrutkovaná na vrchu karburátora.

boby
hodnocení

Díky moc za odpověď, no je tam motor 50ccm jak z Babety prostě robix ROBI 55 2KW
právě sem vyhodil plovák ten je ok
Hlavní trysku - průchozí -OK
Ventil na vpouštění paliva do plovákové komory funkční zavírá -ok
Takže mi je divný že to dělá tohle.
boby
hodnocení

Sem zapoměl že sem karburátory vyčistil v ultrazvuku a pěkný hegeš z toho vyplaval a následně jehlu,trysku a vypouštěcí ventil paliva do plovákový komory..
No a dírku po dírce asi 8bar profouknul. Těsnění je nové. Fakt už sem z toho na prášky.
Asi bude rozborka motoru všechno je utěsněny nový gufera na klice jediný ten karb.
Nejde mi do hlavy že čím mám méně plynu tím víc točí ale zajedu do trávy a motor se začne dusit až skoro zdechne.

 

olinl
hodnocení

0x

Tipuji to na problém se směsí benzínu-do "motoru" se ho dostává málo. Do nádrže s benzínem se volně dostává vzduch? Pokud se přisávání vzduchu na nádrži nějakým způsobem ucpe, vznikne v nádrži ubýváním benzínu podtlak a benzín potom neteče do karburátoru-samozřejmě vzduch s malým obsahem benzínu svíčka špatně zapálí.. Svíčka házet jiskru venku může, po našroubování do "motoru" už nemusí, to je známá věc.. Kup si jednu svíci do zásoby, přesně ten typ co tam má být nebo přímou náhradu od jiného výrobce, jinou z něčeho jiného např. z auta tam nedávej, jsou jinak konstruované. Důležité je na svíčce nastavit předepsanou vzdálenost elektrod měrkami a pokud si ji čistil ocelovým kartáčem, tak teď nemusí mít jiskřiště tam kde má mít. Svíčky je lepší přelíznout plamenem propanbutanového menšího hořáku. Fajfka svíčky a VN kabel až k zapalovací cívce si proměřil a vizuálně prohlédl? Zapalování nastaveno podle návodu výrobce? Video o zapal. svíčkách


Zapalovací svíčky -údržba a čištění - - YouTube

boby
hodnocení

Díky za radu, no hele už se v tom vrtám druhej den a furt bez výsledku. Nedrží to volnoběh ale nastartuje a i nová svíčka na 0.7mm odtrh a stejně to samé.
Když se motoru chtělo tak roztočil bubnovku že bych s tím uriznul strom (vtip) , ale prostě to táhlo a teď s tím zajedu do trávy a spadnou otáčky jak na chcipak.
Kroužky nový komprese viz foto za tepla
Ještě podtlak nemám změřený.
A nádrž má víčko s otvorem takže podtlak by se konat neměl.
Nejde mi do hlavy že to není pružný jako křovinak prostě přidám plyn a mělo by to pružně zrychlovat a jediný co se děje že se začne dusit a při běhu litá kapičky benzínu ze sání klapky sytiče. Tak sem zkusil tři karburátory a všechny dělají to samé mám podezření na podtlak válce. Když si sáhnu na sání tak přisaje dobře a hned zdechne.
Použít karbec z křovinaku 50ccm je asi nesmysl že? Mám ještě karburátor z traktůrku a sekaček to asi nepůjde použít?
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #4
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #5

No nevím ale naměřit 10 bar komprese u 2taktu? jak to měříte?

Výška hladiny v plovákovce je OK?

boby
hodnocení

Přesně tento problém řeší na jednom fóru. S tím že volnoběh jsem ještě nezvládnul nastavit a kolik sekaček a favoritů mi přišlo pod ruce vždy to dopadlo a tady jsem bezmocný. Přesně jak popisuje člověk na fóru když se mu chce jede jak ďabel pak zdechne to samé u mě s tím rozdílem že nemám volnoběh a novou odstředivou spojku.
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #6

Otáčky vyletí při chudé směsi. Jednou mi to dělalo přicpané víčko plovákové komory-pode náklonu se špuntík pohnul a víc nebo míň blokl benzín. V určité optimální poloze to jelo super

boby
hodnocení

Klasika jako u Pily .. otevřenou klapku( páčka plynu na plno) a vypnutý sytič a místo svíčky zašroubované měření,, pak tahám za lanko dokud leze hodnota nahoru. Něco je špatně?
Hladinu sem měřil tak že sem nechal napustit benzín do plovákový komory. Pak benzín uzavřel a odšrouboval nádobku plováku a byla plná po okraj. Tady je plovák na pevno- není stavitelný a ventilek na napouštění benzínu běhá lehce a nepřidira se.
Ale když ten samý jev dělají tři karburátory tak už je to podezřelé na motor.

Pokud je to 2takt,je tam vrchní a spodní komprese. Zkuste zavřít přívod benzínu - mělo by se to chovat stejně (vyletí otáčky a pak chcípne)

olinl

Zkontroluj ještě vypínač benzínu, jestli je průtočný, další je rozpůlit motor a podívat se na gufera na klice+těsnění pod hlavou. Pokud je karbec nastaven správně, tak další je zapalování-nastavení předstihu a odtrhu+kontrola kondenzátoru(u starého systému zapalování), u elektronického zapalování když odešlo se to měnilo celé. zkontroluj i spoje drátů na kostru i uchcycení drátů v konektorech/očkách. Může být vadná/načatá i cívka Magneta-nedodá potřebné napětí do primáru zapalovací cívky pro svíčku a při vyšších otáčkách má slabou jiskru na prohoření směsi benzin/vzduch.

olinl

Pokud máš takovouto věc, je lepší mít i všechny náhradní díly..

boby
hodnocení

Munici : díky za tip, zkusím co to udělá až bude v otáčkách tak mu zavřu benzín a dám vědět co to udělalo
Olinl: jasně že sem připravenej s druhým motorem , jen se mi ho nechtělo předělávat ale budu muset hold jinak se s tím asi nehnu. Když to bude dělat stejně tak už fakt rozebrat motory ale prej se na obou gufera dělala. Na křovinaku když podchazelo gufero tak to ani nešlo nastartovat.
Je fakt divný že nereaguje na plyn jakože dám plnej a místo toho se to začne dusit. Ale nová poznámka když naklopim na sebe řidítka začne jít do otáček a reaguje tak nějak na páčku.. udělám video a šoupnu ho sem .

 

hodnocení

0x
Problém nemusí být v karburátoru. U babetty je nejčastější závadou netěsnící gufera na klice, přes ně se přisává vzduch do motoru. Také může být vadná vysokonapěťová cívka, nebo cívka v alternátoru.
boby
hodnocení

No jasně ale pak by byla svíčka na chudáka bílá a takhle není ani černá ani bílá to je divný. Podtlakem změřím jestli těsní gufera že? Chci si to půjčit z práce dělaj s tím brzdy je to ta vakuová pumpička. Prej se s tím dá zjistit těsnost gufera nikdy sem to nepotřeboval tak bych to vyzkoušel.

 

boby
hodnocení

Tady jsem natočil video co to dělá

motor

Prvně bych tam dal vzduhový filtr, ten je hodně důležitý tady a ovlivňujě plnění směsi do motoru, jde vidět, že část směsi háže ven, proto tam musí být ten vhodný vzduchový filtr, pak bych zkoumal dál, toto může být i ta závada, a takto v trávě bez vzduchového filtru bych to nezkoušel, nasaje si bordel a karburátor se může čistit znova.

boby
Motor: jasné chápu ale nechal sem to venku aby bylo vidět že litá benzín že sání. Samozřejmě že s tím nesekám když nemám filtr. Ale ani z filtrem a čistým výfukem to dělalo to samé. To zdechnuti v trávě sem dával vinu odstředivé spojce ale ta ti není je tam nová.
Po plovák je správně a nepreplavuje se .
Už mi došla trpělivost tak sem to kuchnul a budu řešit utěsnění celého agregátu. Pístní kroužky jsou nové. Těsnění budu dávat motorový tmel.papir je k prdu

 

hodnocení

0x
avatar jura2

Podle videa je vidět stříkající kapky benzinu ven z karburátoru. Pravděpodobně to způsobuje netěsnost pístu vůči válci v oblasti sacího kanálu, který má uzavírat. Místo aby všechna stlačená směs v klikovce byla přetlačena přefuky nad píst - tak vám část směsi se vrací do karburátoru. Těsnost pístních kroužků na to nemá vliv. Aktuálně mám totéž na Jawetě z roku 1958 - když překoná určité otáčky, tak sání dostane určitý rytmus, najednou jde do otáček i tahu (a také prská).

vliv na výkon i otáčky má i sání s filtrem. Nasaďte kompletní filtr, má to vliv na plnění (laděné sání)

boby
hodnocení

Jenže se sáním to dělalo to samé jako na video zajel sem do trávy a bla bla bla.. už sem to kuchnul a vypadá to zajímavě. Podle fotek tam snad vidím jen ložisko ale ne gufero. A ještě bych potřeboval vykoumat nastavení zapalování.
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #7
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #8
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #9
boby
hodnocení

Ještě tohle jak rozlousknout tu půlenou nádheru kde je Klikovka? Nějak sem to dřív dělal stahovákem ale už se to moc nepamatuju. Stopro je tam netěsnost tak to chci položit na motorový tmel .
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #10
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #11

Ten karburátor je originál z toho motora?

boby
hodnocení

Jura2: jasně je to asi tím že je netěsnost k sání ale pístní kroužky se měnily. Přesně jak říkáte v určitých otáčkách přestane házet ven a táhne jen do doby než to položím do trávy a to bych potřeboval vyřešit. To že mi dělal stejný jev 3 karburátor sem si řekl že to stopro nebude karbem. Motor tedy přetesnim . Gufera budu dávat stejné jak na Babetu. Těsnění pravděpodobně motorový tmel . Vysek dokážu udělat ale max kulatý a tohle asi nee. Tmel sem dával na křovinak a jede už 5 rokem ok. Tak zatesnim i karter a skříň klikovky ještě bych ji potřeboval rozpůlit
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #12
boby
hodnocení

Slavco31: ano je to originál montoval se jak na Vari tak na Robi i agzat. Jestli myslíte o nastavení karburátoru tak na toto nastavení to trvalo trávu i rotavator byl při chuti. Po cca roce se to nějak podelalo a začal se dusit . Rozjede se do otáček jak je vidět na videu ale ztratí sílu. Karburátory sem nastavoval jak sedr na 120ce tak lekr na favoritů. A tohle prostě nejde seřídit asi tím že to nebude karbem. Po rozebrání motoru bylo vidět že papírové těsnění nebude úplně ok na těsnění. Uvidíme jak si sedne Wurth a když ne tak budu hledat tužší tmel.

Píst uzavírá sací kanál svou spodní hranou, kroužky to neovlivňují - ty jsou funkční nahoře. Když už to máte rozebráno vložte vyndaný píst do válce a zkontrolujte těsnost - píst a válec v oblasti sacího kanálu (vůli). Zda to není na výměnu pístu ( pak i kroužků)

boby
hodnocení

Myslíte sparovou měrkou? Vyzkouším ale podle pocitu je to na těsno.Kdyz jsem shodil hlavu tak píst jezdil do stran o 3mm zhruba to je dost velká vůle na ojnici. Mám asi 4 písty náhradní,ale s krouzkama to bude horší. Teď to budu celé čistit a přetesnit. Zkouknu rovinnost jako na hlavě když se dělá těsnění pod hlavou a projedu to sparovou měrkou.

Na videu na tom karburátoru je vidieť,že nemáte tyčku od karbarátoru ku klapke na ventilátor. Týmto si motor ovláda,aby sa neprekročili max. nastavené otáčky. Vy si páčkou plynu nastavíte plný plyn a týmto sa to reguluje. Vám tam chýba táto regulácia a dochádza ku predávkovaniu palivom.

 

boby
hodnocení

Slavco31: díky za postřeh ale tyhle motory to nemají. Koukal jsem i na YouTube a ani tam motory zvl DHA 008 nemají. A všem to funguje i bez toho i drží volnoběh. Motor budu komplet pretesnovat. Uvidíme jak to dopadne potom. Kdyžtak bych to musel dodatečně domontovat. Zapalování sem měl taky špatně podle servisního návodu. Toho bude víc, ale díky za postřeh. :)
boby
hodnocení

Ještě mám PDF kde se taky není nic o táhlu nebo sem to nenašel mrkněte
PA 50 - Katalog náhradních dílů.PDF2.31 MB

Nie,ten váš motor nemá reguláciu, no na Vari,čo je ten istý karburátor,tak chýba pružinka pod číslo pozície 45 na rozkrese vášho karburátora,tak či sa to tam neregulovalo.

boby
Trochu se v tom ztrácím. Také co mě velice zaskočilo že píst je 39.22 Simson více na foto. Mám tedy pístní kroužky , nová gufera, nemám ložiska ty se budou dohledávat podle plánku. Písty mám asi tři a ještě zánovní táhlo startéru
Takže něco málo se ještě vyhrávalo.pozoor žádná čína
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #13
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #14
Seřízení Jikov 2820 Vari(motor Babeta 50ccm) #15

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]