Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí autobaterie

Od: jiricek® odpovědí: 12 změna:

Mám půl roku starou baterii a po 5 hodinách po nabití (nabíjení trvalo pouze 3,5 hodiny, nabíječka vypnula při hodnotě 14,4 V) mi ukazuje napětí pouze 12,43 V. Po třech dnech ježdění jsem naměřil po 24 hodinách odpojení jen 12,23 V.

Je to napětí opravdu vypovídající veličina? Pokud ano (dobrá nabitá baterie má mít aspoň 12,6 V a napětí by nemělo klesnout pod 12,4 V, hranice je 12,2 V), měl bych tu svou vyhodit...?

Podotýkám, že se startováním nejsou žádné problémy. Multimetr by neměl mít chybu měření větší než 0,5 %.

Děkuji


doplněno 16.09.23 14:08:

Doplňuji auto je Toyota Yaris rok výroby 2017, objem 1,33. Baterie Varta 44 Ah. Start stop systém to nemá, je tam ale inteligentní nabíjení - nabíjí v podstatě jen při brždění motorem a neutrálu, za plynulé jízdy málo.


doplněno 16.09.23 14:49:

Děkuji, to jsem chtěl vědět. Internet je plný tabulek, jaké napětí odpovídá jakému nabití baterie, takže samé internetové nesmysly...

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew
hodnocení

1x

A to nejde ráno nastartovat nebo proč ji měříte a dokonce chcete vyhazovat? Kromě toho na zmeření nabití baterie se nepoužívá voltmetr, který je akorát hodně orientační, ale jestli je baterka nabitá na 100% nebo 50% vám neřekne.

Podle mne jste jenom další v řadě, který hledá problém, kde žádný problém není a baterka bude fungovat dalších 7 let...

 

hodnocení

1x

Napětí naprázdno nevypovídá o stavu baterie vůbec nic. K trochu lepšímu otestování byste musel měřit při zatížení kolem 100 A. Kapacitu můžete ověřit měřením času při vybíjení do známého odporu. Akuma uváděla kapacitu při dvacetihodinovém vybíjení. Pokud nemáte možnost měřit hustotu, nevypovídá nic ani doba nabíjení.

makak
Takže když má baterie 11,5V když auto pár dní stojí, tak to nic nevypovídá o jejím stavu?

Ne.

Celkem běžný jev. Jednomu mému zákazníkovi v servisu ,,koncernofky´´ doporučili, aby Sharana nechával běžet klidně i hodinu na volnoběh, aby se baterie dobila

@makak Stav baterie je možné s jistotou zjistit jen měřením mimo suto.

makak
No a v jakem stavu asi bude baterka,která má často a bezne pár dní pod 12V...a není to žádná AGM apod...

 

hodnocení

0x
avatar promon

Nepíšete základní údaj - o jaké auto jde, o jakou baterii jde.

Pokud jde totiž o novější auto, postižené Start/stop systémem a s tím souvisejícím ,,inteligentní ´´ nabíjení , tak u těchto vozů je naprosto běžné, že napětí baterie šíleně lítá. Zpočátku jsem si myslel, že na Octavii prostě blbnulo dobíjení, ale takhle pitomě se ten systém chová naprosto standardně napříč spektrem výrobců. - Partnery, které jsem měl po Ovci, dělaly to samé, štvalo mě to natolik, že jsem auto před víkendem dal na nabíječku, čímž jsem prodloužil život baterie proti kolegům se stejným autem o dva roky.

No a v současnosti mám nové Doblo a napětí tam lítá i za jízdy od nějakých 11,1V po 14,8V . Ne, že bych to tak prožíval a neustále měřil, ale tyhle GPS bonzáky logují i tyto hodnoty, takže není problém to dohledat

el
Tak jste uvedl krajní hodnoty, ale jaký je median?
Na druhou stranu, pokud se napětí trošku hýbe, tak to prodlužuje životnost,
Třeba malý solární panýlek když je baterie uskladněná, určitě prodlouží životnost
ale ty krajní hodnoty, co jste uvedl, to už je moc… pod 12 by chodit neměla, to bude třeba hodnota při startování?

Ono je to fakt jako na houpačce - nicméně bavíme li se o jakémsi mediánu, tak tam se pohybujeme okolo těch 12-13V . Speciálně pro Vás jsem hodil do grafu data ze včerejšího poježdění - paradoxně nejnižší napětí se vyskytuje při jízde po dálnici na tempomat. *smich*

Ovšem výsledek je celkem tristní - dříve jsme služebáky prodávali většinou s originál baterkou, často s nájezdy 400tkm a víc. Ovšem to šlo o obyčejné baterie a normální nabíjení. Ono totiž při denním jezdění často dlouhých štrek ty baterie byly prostě v dobré kondici. Ovšem - kdeže loňské sněhy jsou - dnes auta se stejným stylem použití, ovšem ,,inteligentním dobíjením´´ odepíší baterku za 2-3roky a to se jedná o odolnější a taky daleko dražší AGM. Ovšem jediná cesta jak tu baterii trošku pošetřit je pravidleně to dobíjet, zejména když auto jezdí jen občas. Stačí nabíječka z Lidlu za pětikilo, navíc je malá, krásně vejde i pod kapotu, sama se po dobití baterky přehodí do udržovacího režimu.

Napětí autobaterie
Napětí autobaterie #2

 

el
hodnocení

0x
Bohužel jsem se s tím už taky setkal, že baterie po několika hodinách až dnech padá na 14,2V Ale startování Ok a ani další pokles už nehrozí
A asi ne náhodou taky varta ;-(
Pokud ale spadne pod 12,0, tak už půjde asi blbě startovat a bude to na výměnu. myslím že mi tohle začala dělat až poté, když se úplně vybila a Michal se mi tak dva dny, pak se mi sice dedulfatoval ale tohle je výsledek.
Pokud ji máte v záruce, tak bych jí zkusil reklamovat, má držet 12,6 dlouhodobě.
Bohužel ty Warty jsou poslední roky dost šizené (velmi slabá vrstva olova).

 

hodnocení

0x
avatar bohumil

Jak už bylo psáno, měření napětí baterie naprázdno o baterii nic neříká, pokud není pod 10 V (vadný článek/ky). Jinak se dá spíše stav baterie "otestovat"tak, že se měří napětí současně se startováním. V případě startu by nemělo poklesnout pod cca 10V a pak se vrátit na hodnotu nad 12 V a pokud se zvýší otáčky, tak max. na 14,4V (dobíjení). Jinak, pro informaci, třeba viz odkaz.

cs.diyvehiclerepair.com/...

 

el
hodnocení

0x
U tebe je problém to inteligentní nabíjení ve voze.
Co máš za nabíječku? Jednou za čas bych jí dobil desulfatorem FOXSUR (na Ali), já mám 7 a 10A verzi.
Vyšla me na 200 (Bejvávalo, dneska už takhle levně nejde koupit asi ) a 450 tahle skvělá nabijecka. Tobě bude ale stačí daleko slabší, klidně 5 A

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]