Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Starý setrvák a nová lamela - problem?

Od: jarin® odpovědí: 9 změna:
Zdravím, budu mít netradiční dotaz. Řeším teď spojku na té své Alfě, původně jsem chtěl vyměnit jen lamelu, ložisko a přitlačák a můj mechanik mi tvrdil, ze občas si nová spojka s tím starým setrvakem nesedne a musí se to štelovat.
Protože má setrvák KO, rikal jsem si, ze seženu jetej setrvačník a spojkova sada se dá nová. Jenže zas mi tvrdil, ze si to nemusí sednout, ze mi to tam klidně dá ale když si to nesedne, tak si nauctuje víc za práci, ze nejlepší je dát novou sadu i s tím setrvakem, že v té sadě už je to nachystaný a nemusí se tam nic štelovat, nebo případně se mám zeptat toho týpka od kteryho budu brát setrvačník jestli ho nemá se sadou spojky.
Já nepotrebuju ušetřit na starší lamele ale radši tam dam jetou sadu než novou za 13k. To auto je super po technické stránce ale koroze je nemilosrdná.
Spis bych potřeboval vysvětlit, jak myslel, že u té nové sady je to nachystaný. Vždyť když si koupím novou sadu spojky i se setrvakem tak je to všechno zvlášť odděleny, protože montují setrvak asi na 6 šroubu a na nej pak dávám lamale, pritlacak a vystřeďuju to. Přesný postup neznám.
Známe se několik let a tak si myslím, ze nemá důvod mě podelavat ale přijde mi debilni, ze by nová spojka si nesedla se starým setrvakem (standardně se setrvačník nemění když už teda nemá svoje odžitý) a že by to bylo z výroby jako nový nějak nachystany?
Můžete mi to vysvětlit jak to funguje? Jeden můj kamos rikal, ze to je blbost a kravina úplná a druhej můj kamoš co prodává ty díly, tak mi řekl, ze tu sadu v dobrým stavu ma a nějak se k tomu nevyjadřoval. Jsou to 3 lidi nezávisle na sobě.
Díky :D

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar diesel

Standartně se setrvačník nemění ! Dvouhmotový pak dle podmínek stanovených výrobcem. Ale snad vždy jsou dvě varianty! např motor 1,6HDi z výroby dvouhmota, po výměně spojky dán obyčejný. najeto víc jak 50 000km a na chodu motoru ani na jízdě to není znát. bylo znát na ceně - cca o 2/3 levnější díl!

@diesel
Taky bych dal na dosluhujici zrezly auto obyčejný setrvák

 

hodnocení

1x
Pokud je to zrezly auto, tak bych dal klidně obyčejnej setrvák, za předpokladu, že bude přiměřeně opatrně zacházet se spojkou.

 

olinl
hodnocení

0x

Na dvou Feldách po cca 240 000km jsem měnil jen přítlačák, lamelu a ložisko, nezaznamenal jsem po čtyřech letech žádné "nesednutí". Auta téměř denně v provozu, ale je to Škodovka, ne Alfa..

hodnocení

Feldy asi ještě neměly dvouhmotu nebo se pletu?
olinl

Ne, ta zbytečnost jménem dvojhmota tam není. Tuším že už se od dvojhmoty ustupuje..

 

ka
hodnocení

0x

Tvá úvaha je rozumná,

jde jen o to, že když se dělá jedna práce, tak se dá využít sundání převodovky k udělání práce, která už by si to taky zasloužila.

Dvouhmoty trpí svýma neduhama a mají taky určitou životnost.

Zkus při jízdě zahaprovat plynem sem tam a když budou cukance, tak bych to rovnou udělal.

Jinak pokud s tím nemáš v plánu najet dalších sto tisíc, tak to nedělej. Riskuješ ale, že samostatná výměna pak vyjde dráž než nyní, pokud bude nutná.

Mechanici si samozřejmě chtějí v rámci jedné práce vydělat víc, takže těch, co ti radí rozumně je minimum. Proto si najdi takového, na kterého bude spoleh, abys nemusel jeho názory konfrontovat.

Až jej najdeš, prosím o kontakt.

zam

Nová doba.V autopravěku když byl člověk rád že sehnal aspoň obložení lamely,tak jsem měnil jen to.A o žádných problémech nevím.Auto dosloužilo až do autonebe.No byl to moskvič 2140.

asd1

A ten supr moskvič najel kolik km a kolik let vydržel? Ta Alfa bude 20 let stará kára a spojka včetně dvojhmoty při správný obsluze vydrží 200 kkm+ (nepodtáčet motor kdy dvouhmota trpí a nepálit lamelu visením na spojce v kopci atd. Tady jeden kombík 1,9 JTD šel z domu s 350kkm, spojka původní bez problémů, motor taky.. O tom se m. bez generálky ani nezdálo..

Tazatel holt je dilema buď to udělat komplet za draho, nebo nějaký kompromis.. Kastle hnije tak do toho nemá smysl investovat balík a za rok do poslat do hutí. Spíš se může vyplatit dotáhnout celou káru někde ze střední Itálie (kde to nejezdilo u moře ani v horách - sůl)

Nová lamela si nesedne na jetý setrvák, to je spíš nesmysl který vznikne špatným vycentrováním (a mechanik se na to vymluví aby to nemusel zadarmo předělávat, místo toho si nechá zaplatit setrvák a novou práci *smich* )

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]