Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak auto ochránit od koroze

Od: jap® odpovědí: 15 změna:
Dobré ráno,
vím že to tu už bylo ale rád bych si přečetl nové nebo další zkušenosti.
Co je nejlepší do dutin, na podběhy co nejsou zakrytované plasty a obecně celý spodek.
Pokaždé tu docela dost lidí radilo nějaké směsi olejů a nafty do dutin že vosky časem vytrdnou. Stejně tak se mi nezamlouvá ani nějaký asfaltový nátěr jelikož jsem byl hodněkrát svědkem jak se malou prasklinou pod to dostávala voda a celý to pod tím hnilo. Teď jsem se s tím v práci setkal opět. Co používáte a jak to provádíte aktuálně vy?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Pravidelně voskovat dutiny.

Co 3 roky tam zaprášit vosk na dutiny a hlavně měnit ty krytky prahu, pokud už jsou načaté, ztvrdlé a netěsní a nedolehnou.

Všechny ostaní babské rady = totální smrad v autě

 

hodnocení

1x

Veľmi dobrý je transformátorový olej,ten sa teplom prechádza do plynného stavu a rozchádza sa po celom priestore dutín.

k2

To musi byt zazitek na takovem aute pak neco v okoli dutin svarovat ci lakovat.

Dělá se to právě proto, aby se nemuselo nic svařovat..A co byste chtěl na mastném podvozku lakovat? Mastný je právě proto, aby nereznul..takže jaké lakování?
k2

@doutnak: Staci drobny tukanec/spadnuti z heveru,kdy se udela dulek do prahu, sklouznuti do skarpy v zime, ci nejake lokalni misto koroze vlivem ne uplne dobre konstrukce (typicky vice plechu pres sebe). Neexistuje 100% ochrana, at to napajcujete cimkoliv a svarovani ci jen oprava laku na opiskovanem prahu je pak nocni mura...

Ale at si to kazdy napatla cim chce, klidne i olejem. Normalni clovek to udela tak, jak pise @gumidek (vosk k tomu urceny a pravidelne opakovat). Kdyz vim, ze auto casto trapim v bordelu, tak klidne co 2roky, kdyz najedu "par" km rocne, tak treba 1x za 5let a musi to vydrzet az do "technickeho zastarani" auta. Pokud auto obcas myju a udrzuju, tak se pod nej ohnu a hned vidim, zda je potreba neco resit nebo ne a nemusim tam lit olej a podobne praseciny. Tyto "konzervace" aut do mastne koule jsou prezitky dob minulych.

k2,to,že je niečo staré neznamená,že je to zlé. Že prežitok doby,len hlupák vyhadzuje staré veci,ktoré funguju.

k2

@slavco31: Tak sup sup sbirat vyjety olej, aby bylo cim natirat plot. To taky funguje krasne, tak za hlupaka nebudete.

 

jenda*
hodnocení

1x

Přesně stejný zkušenosti! Černý nátěry k ničemu, tam kdy byla rez je znova a loupe se to. Navíc to rezne pod tou barvou. Podobně dutinový vosky, co jsem vyzkoušel, tak to časem vytvrdne a odpadne. Dlouho jsem hledal a asi před dvěma lety na YT našel XCP Rust Blocker. Jak jsem zjistil, tak se to dost používá v Brittánii na letadla a lodě a píšou o tom tamní motorkářský servery. Prodává se to dokonce i u nás. Já XCP používám třetí rok a teď hodlám podvozek stříknout potřetí. Používám taky na dutiny. Za mě dobrý. Co bylo zrzavý zčernalo a udělala se na plechu něco jako žvejkačka. Hlavně to pod tím nerezne! Ale musí se to každý rok stříknout, což není problém. Stačí vlastně litr na rok včetně dutin. Respektive míň, protože na místech kam přímo nestříká sajrajt od kol to drží slušně. Mám i sprej a cákám to všude kolem baráku na cokoliv rezavýho. Takhle mi už druhý rok drží obyčejná zámková vložka na vrátkách - ta vstva tam je pořád. Vložka byla původně zrezlá.

Vosky se taky musí každý rok či dva stříknout do dutin. Nevidím v tom rozdíl.

jenda*

Až na to, že XCP vydrží v dutinách bez problému několik let - protože netvrdne jako běžný vosky. Ubývá to pouze na podvozku jen na místech, kam stříká sajrat od kol.

 

hodnocení

0x

Dělal jsem soukromě 3 auta, po zkušenostech doporučuji jen výrobky značky Bilt Hamber, ty jsou bez zápachu! Žádný jetý olej, tlumex, underbody, resistin apod. smrady. Můj postup:
dutiny: antikorozní vosk Bilt Hamber Dynax S50 (je tmavě hnědý, stačí jeden sprej na celé auto, nutno dokoupit hadičku Injection Lance zvlášť)
nátěr pro části podvozku s již existující korozí: Bilt Hamber Hydrate 80 (stačí přejet meděnným kartáčem a pak natřít 2x v rozmezí 30min. vsákne se dovnitř koroze)
nátěr na podvozek: antikorozní vosk Bilt Hamber Dynax-UC (je průhledný, tzn. celou dobu pak vidíte stav pod tím nátěrem!)
oplach podvozku po zimě: Bilt Hamber Atom-Mac (ředí se vodou, vydrží opravdu dlouho)

Ceny jsou vyšší, ale stojí to za to.

Také mám zatím dobrou zkušenost s BiltHamber. S50 do dutin/ o hadičku jsem si řekl a asi jednou dostal, jinak ne/. Na plochy používám hnědý UB aby bylo vidět kde je aplikováno. Zatím ošetřena také 4 auta- 2 x osobák, 2x dodávka/ karavan a vypadá to zatím po 2 letech slušně. Hydrate 80 mám také, zatím nepouzit. Co byla rez např na nápravě 20 letého Ducata tak jsem strikl UB. Každý rok v létě, po důkladném umytí spodku, počkám 2...3 teplé suché dny a zkontroluji a případně dostriknu.Zadne pachy nepozorují, jen např z otvorů dveří vyteče něco vosku S50 na práh.
PS - beru od Ahifi a vzhledem k odběru si myslím, že hadička by měla být automaticky dodána. No a kdyby byla o 20 cm delší také by byla užitečnější.

 

hodnocení

0x

Blokátor (zastavovač) koroze. Např. Festprimer.

 

hodnocení

0x

Když už se to tu řeší. Nemá někdo zkušenost s XCP Rust Blocker? Já teď koupil v nejbližší době stříknu. V čr se moc nepoužívá ale v anglii dost a testy na yt byli taky dobrý. Třeba někdo ze zdejších rádců bude mít zkušenosti s nějakými výsledky protože já něco budu vědět až příští rok a to stejně člověk pořádně nic nezjistí.. :)

 

id
hodnocení

0x
Ptáte se jak to aktuálně děláme. Já nedělám nic, ale každých 5 let vyměním auto ještě před korozí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]