Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Funkce alternátoru

Od: jiricek® odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

zkusil jsem měřit za jízdy napětí akumulátoru voltmetrem v otvoru na zapalovač. Zaráží mě, že očekávané napětí 14 - 14,5 V měřím jen při volnoběhu nebo brždění motorem (sundám nohu z plynu), jinak, třeba při plynulé jízdě na dálnici, je to v podstatě klidové napětí 12,3 V. Není problém v alternátoru?

Děkuji

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar promon

Zřejmě jde o novější auto, postižené systémem Start/stop, s čímž souvisí tzv. inteligentní nabíjení. Inteligentní ovšem jen podle názvu, jinak je to paskvil, který se chová přesně tak , jak popisujete

Tady to máte pěkně popsáno i s grafy - bohužel, tuto pitomost na rozdíl od start/stopu nelze vypnout čudlíkem pod rádiem *bzum* auto.cz/...

 

hodnocení

6x
avatar mikihans
To dělá většina nových aut a se stop-start to nijak nesouvisí. Prostě řízené nabíjení tak, aby to co nejméně zatěžovalo motor (a tím zvyšovalo spotřebu paliva). Při ustálené jízdě to nabíjí trochu, při brždění motorem na maximum a s plynem na podlaze vůbec.
Tedy nejedná se o vadu, ale o vlastnost (byť ne zrovna přínosnou pro životnost baterie).

Přesně tak. Alternátor funguje jako elektrodynamická brzda. Čím větší proud je z alternátoru odebírán, tím více brzdí řemenový pohon a samotný motor, který musí vydat více paliva a hlavně více emisí.

Inteligentní dobíjení spočívá v tom, aby auta vypustila co nejméně emisí a tak už došlo dramaticky tak daleko, že se reguluje i buzení kotvy alternátoru a tím i výkon dobíjení.

lil
OK, tenhle názor znám, ale cim je podloženo, důkazy, že to je horší pro životnost akumulátoru?
I když teda, klidové na pití standardního akumulátoru by mělo být 12,6 V…
Ale ty různé novoty už můžu mít odlišné napětí, vážně to nejde vypnout? A ten akumulátor taky asi bude specielní

Akumulátory jsou EFB, což je vylepšený obyč aku se zaplavenými deskami, jen ty desky jsou poctivé a tlusté. Díky tomu je aku při stejných fyzických rozměrech asi o 5Ah menší.

Snese pak větší zacházení co by trakční na opakované vybíjení a nabíjení. Přesně tohle inteligentní dobíjení dělá.

Top jsou pak v těchto systémech akumulátory AGM, kde je mezi elektrodama elektrolyt nasáknutý ve skleném vláknu.

EFB lze použít i v obyčejných autech a menších obytňácích.

AGM ne. To chce vyžší napětí pro dobíjení.

 

vernon
hodnocení

0x
Mild-hybridy tím "netrpí". A u některých aut se to dá vypnout vytažením konektoru...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]