Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna spojky bez setrváku

Od: jarin® odpovědí: 6 změna:

Přátelé, zdravím Vás. Nastal okamžik, kterého jsem se nejvíc bál. Na mé milované 147 1.9 JTD 85kw odchází spojka do věčných lovišť. Když jedu slušne, šolichám plyn a nevytáčím to tak je vše celkem ok, když to ale přišlápnu tak vyletí otáčky a nic. :D

Mám dilema. Je tam ještě technická na rok a půl (doufal jsem, že to do té doby vydrží) no bohužel... Ten motor je tam top, kastle...asi škoda mluvit :D ale rok a půl mi příjde jako dlouhá a je mi celkem líto to auto posílat do pryč. Najedu cca 10 tisíc ročně a tohle popojíždění mi to dostačuje a jizdní vlastnosti jsou top. Ale vzhledem k té kastli se mi do toho nechce už moc sypat peníze, respektive jsem si říkal, že ta technická před půl rokem byla poslední, přece jen to auto mám 7 let a chce to změnu.

Ale pořád si říkám, že bych rád našel způsob jak to auto opravit levně. :D Bohužel, setrvák má taky nejlepší letá za sebou, když podřazuju na 2 tak to dělám téměř do zastavení protože jinak ti vibrace jsou dost solidní. Samozřejmě by si zasloužil vyměnit. Ale je to drahý. Spojková sada - lamela, přítlačák, ložisko jsem našel za 2900 (+ práce mechanika) ale sada se setrvákem stojí skoro 12 tisíc a pokud k tomu přičtu peníze za práci (fakt nemám skill abych si to udělal sám) tak jsem skoro na 20k a to je za mě ekonomický nesmysl.

Je tedy nějakým způsobem možnost vyměnit jen spojku, nechat setrvák - kterej sice může s sebou do pekel poslat i převodovku, ale jestli to vydrží ten rok a půl, budu rád. Díval jsem se na repas setrváku, který stojí cca 6 tisíc a opět...v kombinaci s novou spojkovou sadou za 8 900 a to už bych mohl koupit rovnou novou sadu. Pak mě napadlo napsat známýmu co kšeftuje s dílama na Alfy jestli nemá zánovní setrvák..nebo celou sadu...ale to už mi mechanik před časem říkal, že to je takový ošemetný, když nemáte jistotu že to má fakt málo najeto.

Já nechci vypadat jako dement co chce ušetřit na setrváku :D ale aktuálně balancuju na hraně, že bych to auto chtěl mít rok a půl a zároveň vím, že ho nechci mít dýl jak rok a půl. Byl jsem rozhodnutý, že až se pokazí spojka, tak to auto jde pryč a kupuju jinou Alfu..ale rok a půl do TK mi příjde jako dlouhá doba a škoda se ho zbavovat no.

Díky za rady <3

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x
To je na tobě,levne seženeš spíš celý shnily auto s funkčním motorem, za odvoz:D
Repas pritlacaku je nesmysl. Bazar levnější ale loterie.
Přes někoho šlo sehnat novou komplet sadu od Sachse za 5k (měl to za nakupku a nepřihodil 3k marzi) a eshop asi8 cardo mptora

 

hodnocení

0x

@jarin

Jediná věc, kde se dá ušetřit, je to že si seženeš komplet sadu i se setrvákem za lepší cenu, někomu se třeba tohle někde válí.

Co se týká mechanika, klidně garážníka, osvědčenýho.

Všechnu práci na Alfě jsem si dělal sám-spojka,rozvody ,předělávka potrhaných kabelů,byla totiž bouraná. Mám ji 8 let. Jezdí krásně. Takže není třeba profi servis, někoho kdo chce dělat dobře

zkus i zahraniční weby ohledně spojky snad se někomu něco bude válet novýho ,taky se mi válí některé nové díly co už nevyužiju

hledej jak podle názvu, tak i podle EAN kodu

ebay.de

ebay.it

nevim co lepší ho lze poradit

 

hodnocení

Asi to poresim tak, ze dam novou spojkovou sadu a setrvak od známého jetý za 1500, od nej je to jistota ze to nebude vyloženě shit. Ještě mi nabízel, ze se muže podívat jestli nemá pěknou lamelu ale prej ty jety moc nevydrží.
Ještě bych potřeboval vědět, kolik km by se na tom dalo najeto? Když to nehonim a řadím ve 2200 otáčkách tak pohoda. Otáčky vylétly když jsem to přišlápl na 5 když jsem chtěl předjet. Nechci to oddalovat zbytečně ale tak 100km bych s tím potřeboval ještě najet.
Hlavně zítra musím jet do Vaňkovky a otec si mysli, že ten krpál do toho parkoviště tam nevyjedu. :D ale tak zlý to myslím zatím (snad) není.
hodnocení

Případně nevíte jak je to u toho JTDéčka časově náročný?

pavel41
Hodne narocny,mechanici tvrdi,ze Alfy tak dva dny prace.zvlast,kdyz je vsechno 20let nehnuty.Vsechny srouby srostly korozi...Spojka na Focus 1 byla oproti 156 kurevsky jednodussi,taky jsem se tam ale obcas zasek. Na alfe jsem musel sundat i napravnici. 1.6TS
Bob

 

gege
hodnocení

0x
Asi to mas nacipovany a oblozeni uz je KO.
Nestaci vymenit oblozeni? Pokud to jeste nekdo dela, dat tam oblozeni Ferodo nebo jiny kvalitni. Klouzala mi nova spojka a vymena oblozeni to vyresila dlouhodobe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]