Dobry den Můžete nekdo vysvětlit ford mondeo mk5 je to osobni auto nebo nakladni Ja vim že je osobni. Protože e combi do 3.5 t Ale me napsali jako nakladni auto Je to možni to zmenit na osobni?
Obávám se, že je to případ, kdy kdysi kvůli odpočtu DPH se, jinak běžná auta, předělávala na kategorií N1 - nákladní automobil. Zpravidla měla tato auta oddělený zavazadelník od prostoru posádky pevnou přepážkou, zatmavená boční skla do zavazadelníku. Jednalo se tedy přestavbu, změnila se hmotnost, nosnost, objem zavazadelníku a někdy, u malých aut, se snížil počet cestujících z důvodu dodržení povolené maximální hmotnosti. Bohužel se jedná o přestavbu a tudíž se musí jít cestou uvést vozidlo do běžného stavu a žádost o schválení přestavby. Dnes již ale není nutné přepážku ani zatemění na autě mít, nicméně kategorie vozidla zustává, ale ničemu to nevadí. Přestavba na osobní auto nemusí být mozná, protože mnohdy bylo auto v kategorii N1 už z výroby, třeba bylo ošizené, přizpůsobené, někdy například rovnou chyběly úchyty pro zadní bezpečnostní pás uprostřed. Občas to jde vyčíst z VIN, kde je to zakodované.
Počet sedadel se použije při výpočtu tzv. Hmotnostního vzorce který je v podstatě rovnici obsahující zlomek kde číslo oznacujici celkový počet míst je ve jmenovateli zlomku... Vysledkem výpočtu dle vzorce je nerovnost podle které se vozidlo definuje jako osobní nebo nákladní...polopate zda je více pro přepravu nákladu nebo víc pro přepravu osob... Kvůli tomuto výpočtu stanovenému EU legislativou se dala krátká osobní fabie kategorie M 1 přestavět na nákladní fabii N1 po snížení počtu míst na 4 kdy muselo dojít k nevratnému odstranění kotevnich úchytů bezpečnostních pásů případně úchytů sedadel u jiných typu osobaku... DPH se dnes odečte i u osobsku ale historický nám na trhu zůstalo nemalé množství podobné upravených náklaďáku které různí orekupnici prodávali po doplnění sedaček a bezp. Pásu neznalý hlupakum jako osobaky... I dnes lidé kupují v bazarech jako 3 X aaa auta s tím že velký TP jim přijde za dva týdny poštou takže až když přijde mozna zjistí že koupili náklaďák... Protože si před zakoupením to nezkontrolovali... Přestavba může ale také nemusí být možná záleží na formulaci záznamu v TP kde je popsán způsob původní přestavby... v každém případě jde o další náklady o které se m vysněné auto prodraží... Náklaďák do 3.5 tuny jezdí na STK kazde dva roky
U nás se v některých případech tak rychle mění legislatina,že to málokdo stíhá sledovat..TK na rok jsem řešil za 20? let na jediné STK , kde to prostě jinak nešlo...byl jsem tam poprvé a naposled
paveldvorak
Dokonce u nového N1 je prvni prohlídka až za 4 roky...v minulosti existovala neurčitá definice speciálního vozidla které muselo na TP každý rok...poslední novela zavedla lhůty technických prohlídek podle kategorii
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.