Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám Simsona S 51, při studeném chodu, jde bez problémů nastartovat. Ale po provozu cca 10km (po zahřátí), se při ubrání plynu chcípne a nejde vůbec nastartovat, s těží jde i roztlačit.
Prosím o radu čím by to mohlo být.
Předem moc děkuji.
Tak teoreticky by to mohlo být několika důvody. Začnu tou nejhorší, z vlastní zkušenosti. Bylo vadné gufero na klice a po zahřátí přestalo těsnit. A nebo může být problém v zapalovací cívce. Občas jsem se s tím u starších neelektronických zapalování taky setkal. Chtělo by to až nastane závada, vyndat svíčku, podívat se jestli je mokrá, jestli dává jiskru...
Jako prvotní diagnostiku doporučuji toto: až to nepojede, tak vyndat svíčku a zjistit, jestli dává stejnou jiskru jako za studena. Tím oddělíme problém s elektrikou od problému s palivem či klikou. Až to zkusíš, řekni výsledek a můžeme přemýšlet dál tím správným směrem! Držím palce!
Jen doplním, jiskra má být ostrá modrá - nesmí být o větším objemu červená, fialová (ta nic nezapálí)
Ano, díky za doplnění, teď ještě doplním já:
Je dobré se držet údajů výrobce motorky o typu svíčky a vzdálenosti kontaktů (jakož i o jiném nastavení). Měl jsem mustanga (JAWA 23) a dlouho jsem experimentoval se svíčkami, s předstihem a odtrhem kladívka (mechanické zapalování), až jsem zjistil, že když to nastavím podle toho co píšou v chytré knížce od výrobce, jede to nejlíp a žere nejmíň...
Tak muj učitel v autoškole reagoval na větu :chcípl mi motor,takto: Chípnout,můžete leda Vy! Ale motor zhasne!.
Jinak vidím problém v odtrhu.Seřídit všechny odtrhy.B
Učitele bych se zeptal jak může motor zhasnout, když ještě nesvítil.
Vás se zeptám, kolik myslíte, že má motorka s elektronickým zapalováním odtrhů?
mně to taky dělalo a bylo to tím že ten celý snímač jsem mněl ze spodu opálený ale tedka mi nejdou světla při zapnutém motoru mám to napojený na baterku ale není to ono myslíte že by to šlo napojit na indukční cívku a nebo na zapalovací cívky?:D
Majky, napojení někam jinam je řešení, které pravděpodobně nebude fungovat tak, jak by mělo. Simák už má dynamo (ne magneto), takže ta elektrika by tam měla fungovat celkem spolehlivě, nedoporučuji improvizaci - něco někam zapojit - radši opravit do původního originál stavu!
Dobrý den.Tak přesně tento problém jsem měl i já.Tak po 10ti km mi Simson zhasnul.Musel jsem vždy někde v příkopě počkat až vychladne.Ze začátku se zdálo,že pomáhá jen výměna svíčky,ale to byl jen klam.Asi po dobu výměny svíčky motor trochu vychladl.Měnil jsem postupně vše možné(svíčky,indukční cívku,kabel svíčky,fajfku,elektronické zapalování-Steuerteil).Nakonec to bylo vadnou inpulsní cívkou-řídícím čidlem na zálkladové desce.Musí se vyměnit inpulsní cívka i s základovou deskou.Je to jeden komplet.Mimochdem tento komplet je dost drahý.Od té doby,již několik let vše OK.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.