Chci se zeptat, můj mechanik mi dělal na obou poloosach vnější klouby s manžetou, následně jsem zajel na geometrii kol. Připadne mi že se ale problém ještě dost horšil a při zatáčení hlavně doprava to jakoby dost vibruje a křupe. Může to být i vada vnitřního kloubů u převodovky?
@007 Dva hodně mladý kluky, jeden z nich ksiltovkar, na plný koule pustena debilní hudba a mlácení kladivem do podvozku. Ty bomby kladivem dost spolehlivě prehlusily bordel z repráků. Měl v ruce jen kladivo, ani se nesnažil to dělat přes kus dřeva. Pak vidíš i takový věci jako ohnuta tyčka stabilizátoru, dost patrně po nepresnym úderem kladiva. Sám jsem měl u Alfy slušně nariznuty rameno bruskou(asi měnily tyčky nevím...) , omlaceny rameno kladivem. Zmrdi to jsou Me tvrdili, že by bylo dobrý u Alfy seřídit vpředu příklon, odklon. Ve skutečnosti se zde serizuje jen sbihavost... Tolik k různým experum na geometrii. Hlavně velký poutače u silnice co dělají dojem expertů. Realita-absolventi bez znalostí nebo Ukrajinci co ani neumí česky a auto jim spadne ze zvedaku jako se stalo v Kolíně. Fakt ne hele. Radši mít auto kde se geometrie na předků neserizuje, krom sbihavosti pomocí rejdovych čepů
007cz
Boban, jak serizuješ sbíhavost pomocí rejdovych čepů? Alespoň tak nějak přibližně můžeš mi popsat.
Reklamuj. Může to být i srackovy kloub z vyroby,např.od Kamoky jsem ho viděl, vakl měl už po vybaleni. Příp.chyba montáže např.kusy rzi v kloubů (spadlo mu to do bordelu na zemi např.) Nebo další věci,vnitřní kloub atd.tezko říct. 007 je fajn že hájis kolegy,ale kdybys viděl jaký prasarny vylezou ze servisu tak bys je hnal montpakou z dílny. Např.vymena ložiska v servisu, lozisko chciplo po 10kkm tak další vymena,no a hridel náboje byla narizla 5mm hluboko jak sundavali vnitrni krouzek flexou. A kokot místo aby dal nový náboj tak to zatajil,vyuctoval vymenu loziska a pustil do provozu. Nebo volant po geo nakrivo,reklamaci vyřešili presazenim volantu na tisicihranu,u toho jako bonus pojebali krouzek bagu (autorizak!) Atd.atd.mohl bych vyprávět hodiny...
asd1
Ps vnitrni kloub obvykle necvaka v rejdu ale vibruje ve vyšší rychlosti pod plynem. Kosti stab. Rachtaj na nerovnostech (vakl v kloubu) nebo lupaj podobné jako lupe zatuhly lozisko tlumice při natáčení kol (zatuhly kloub),to by ale nevibrovalo ani necvakalo v rytmu otáčení kol,ale při natáčení do rejdu,loupání bez vibrací nebo rachtani na hrobech.. Je třeba projít všechno v čem se hrabali...
Nechápal jsem, jak mohli v autoservisu nazout typkovi sjetý starý zimní pneumatiky, v době když sněžilo. A ještě do KŘÍŽE. Jedná sjeta dopředu a jedna dozadu. Majitel servisu má absolutně neznalý pracovníky. Ale co, aspoň mu zbyde víc pro sebe. Firma má profesionálně vypadající poutač pro zákazníky Co víc dodávat
Ano spíš to vybruje a hlavně po přidání plynu, zkratka rychlejší projetí zatáčky v nižších rychlostech a s akcelerací. Pokud jezdím opatrně a pomalu tak to vibrování nejde slyšet, zhoršuje se to při dešti a mokré vozovce tam už to jde slyšet někdy i na místě, zahamovàní i za sucha. Na přední nápravě jsem si dělal svépomocí PPrameno s čepem a na obou stranách tyčky stabilizátoru. Později preventivně oba klouby nedávno a problém zůstal. Problémy mám od té doby co jsem večer jel městem a při otáčení jsem přehlíl ostrůvek na tramvaj. Vjel jsem na něj oběma koly, pravou stranu ale daleko razantněji až sem prorazil pneumatiku takže 2. den nato jsem musel koupit i dvě přední pneumatiky. Rameno se stabilizatorama jsem měnil chvíli po kolizi to je před třemi měsíci od té doby jsem mohl najet zhruba 20 tisíc km a nedávno udělal ty vnějšky poloos a ještě stále to zlobí. Nebylo by teda lepší koupit celou pravou poloosu včetně vnějšího a vnitřního kloubů? Jde o to že jeden mě říkal že se musí vypustit olej z převodovky a druhý zase říkal že ne, ten kdo říkal že ne je můj mechanik Práva strana u spolujezdce, ta poloosa. Toyota Yaris MK2, 2008 1.3vvti 64kw, 2SZ-FE
majcoo
A plecháče alebo disky si pozeral či nie sú krivé po hentakej šupe, že ti seklo pneu? U niektorých áut vnútorné kĺby meniť ani nejdú dá sa jedine celá poloos. A tak či tak by musela ísť von z prevodovky. A áno stane sa na strane prevodovky že.nejaka časť oleja vytečie ale nie celý olej. Ten tam vieš doliat späť buď vyšrobovaním spiatockoveho špinača alebo na prevodovke býva tiež kontrolný srob. Neviem ako to má zrovna tvoje vozidlo. Ja by som vozidlo zveril niekomu kto má viac skúseností a nech ti vymení ozaj to čo treba, lebo podľa toho čo píšeš, aj keď.nechcem nikoho uraziť, ale tvoj mechanik zrejme nemá dostatok skúseností, aby si hovoril mechanik. Ideálne pozrieť tie disky či nie sú nejak ohnuté, prípadne prehod predné za zadné a zadné za predné a počúvaj či sa zvuk nejak zmení alebo prípade pôjde viac zo zadu. Za ďalšie by som supol auto na dvihak roztočil predné koleso a počúval či nie je zle ložisko. Môžeš kľudne jednou rukou točiť kolo s druhou sa chyt prednej pružiny. Ak budeš cítiť v pružine chvenie počas toho ako sa koleso točí, máš chytene ložisko. Je to istejšie ako počúvať hluk. Poloos a kĺby dokážu narobiť tiež šarapatu, majú totiž nejakú vôľu. Toto skús na oboch stranách. Niekedy totiž ložisko nemusí hučať pokiaľ nie je zaťažené ako príklad v zákrute. Moj prípad. Tou ranou mohlo dostať dobre na prdel a to čo vibruje je vychyleny náboj a to co huci v zákrute je ložisko. Dosť pravdepodobné Pokial sa ani jedna teória nepotvrdí..dvihak, vyradiť rýchlosť roztočiť koleso a sledovať poloos či sa točí pekne alebo má ovál(hádže). Rovnako obe strany pozrieť. Potom už len skontrolovať čapy a silentbloky ramien či je všetko riadne upevnené dotiahnuté a nemá vôľu. Rovnako tiež môžeš skúsiť keď stojíš na mieste s vypnutými motorom jemne posúvať volantom doprava doľava či tam nie je vôľa.. v riadení.. volant musí hneď zaberať z ťažka. Pokial pôjde čo len pár stupňov ľahko bez odporu, je vôľa v riadení.. ale to by ti snáď na geometrii zistili.
asd1
Jj něco bude vohlyho. Koplej ráfek, ohla osa náboje,ohla napravnice.. pak poškození poloosy nebo vnitřního kloubu jak bourackou tak praci při výměně kloubu (novej homokloub na hridel namrdanej kladivem=vymlaceny dulky ve vnitrnim kloubu...) Dotazy kde tazatel neuvede zásadní informace jsou super... (bouracka o obrubnik)
Na základe čoho menil kĺby? Čo tak poloosy v akom sú stave? Robí to keď stojíš a točíš volantom alebo počas jazdy? Pokial je to mechanik a nie "mechanik", tak zdvihne auto a musí vedieť čo má robiť a pozerať. Kamošovi na Audi A3 pri pukani a vŕzgani menili komplet uloženia tlmičov plus obe pružiny jedna bola odhnita. A robilo to stále. Rovnako mu vymenili homokineticky na jednej strane lebo bola roztrhnuta manžeta. Ale nepomohlo. Vytočili sme kolesá, nezdala sa mi vôla pri "mixovani" s volantom na guľovom cape ramena. Vytiahli sme olej v spreji 2x strekli na čap a prestalo to. Po výmene čapu pokoj. Dvaja "mechanici" nevedeli prísť nato čo to je. Preto píšem ideálne mať nato mechanika nie "mechanika".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.