Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor nejde do otáček

Od: lukasnikl odpovědí: 6 změna:
Dobrý den,
Mám motorku Jawa 21. Spravuji si ji sám.nyni si ale nevím rady,jde o to že mě nastartuje jen na plný plyn a všeobecně se to dusí, nejde do otáček a nedrží volnoběh. Zkoušel jsem vyměnit novou svíčku,indučku a kondenzátor. Ani jedno nepomohlo. Zkoušel jsem i regulovat hladinu karburátoru, ale rovněž to nepomohlo. Budu rád za každou radu.
Předem děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Odhaduji, že motor ztratil kompresi. Ale motorky neznám, nedělám, laik

 

hodnocení

2x
avatar jirka2

Možná ucpaný výfuk karbonem.

 

hodnocení

2x

Musí být CO a ČÍM zapálit, ve správný čas a správné množství směsi.Může být přicpaná tryska nebo rozhašený předstih. Svíčka je mokrá?

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Moc nebo malo vzduchu
Maš nasazenou hadici s filtrem filtr prúchozi?
Pak sou na karbeci 2 šrouby s pružinkou jeden na množství vzduchu druhej na palivo nemaš je utažený na doraz?

 

olinl
hodnocení

0x

Zeptám se, proč si to začal "opravovat", nejelo to osmdesát nebo si to po někom zdědil a poznáváš motorku? Dobré by bylo mít údržbářskou/dílenskou příručku pro tuto motorku a nastavování/práce dělat podle ní Dílenská příručka/... . Styl pokus-omyl je většinou k ničemu, ten je vhodný tak pokud to chcípne z ničeho-nic ne po generálce motoru. Tohle je strašně jednoduchý motor i karburace. Můj typ je špatně nastavená směs-moc benzínu, málo vzduchu. Benzín s olejem máš správně namíchaný, benzín je nový, karburátor vyčištěný od gelových sraženin(biosložky)? Odšroubuj výfuk(zjištění ucpání jak píše rádce jirka) a zkus to "nakopnout"(to startování je u fichtlů hrůza). Pokud je to stejné, schoď hlavu a podívej se na těsnění pod hlavou, jestli není roztržené či poškozené a okolo neprosakuje olej s benzínem-vlastně se můžeš podívat zběžně pod hlavu, jestli tam někde neproniká olej-to by to těsnění netěsnilo a krom jiného může se tamtudy dostávat/přisávat zároveň "falešný vzduch"a motor ztrácí výkon. ..Vyměnil jsem svíčku, kondenzátor, cívku-i jiné vyměněné části mohou být špatné nebo nevhodné. U zapal. svíčky musíš mít přesně daný typ nebo přímou náhradu (od jiného výrobce). U svíčky musí být správná vzdálenost elektrod a je i možnost u starších svíček zanešení karbonem a jiskra může lítat jinudy a prodloužit se, zeslábnout nebo přeletět jen občas. Existuje i měřák na změření tlaku, který vyvíjí "píst"ve válci a hlavě motoru-měřák kompresních tlaků např. Měřící přístroj k/... . Ten kompresní tlak je důležitý. Vyzkoušej i vůli ojničního ložiska, jestli není moc vyčvachtané, změní se tím nepatrně předstih a může motor vrčet "nerovnoměrně".

lukasnikl
hodnocení

Spravuji kvůli tomu, protože když jsem se byl projet a chtěl jsem přeřadit z 1 na 2 tak to začalo ztrácelo otáčky a přidušovat.Myslel jsem že je jen ucpaná tryska.
děkuji za radu
PS: dílenskou příručku mám

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]