Nejste přihlášen/a.
Zdravím ,byl jsem na STK s Fiatem Grande punto 2006, benzin 1,4 , 8V včera jse neprošel na emise, prý mám vadný katalizátor? No , ale to jsou další peníze navíc , katalyzátor 10 000. nová technická.
Proto se ptám , ono se to nějak zpřísnilo , celorepublikově?
Mám pocit, co jsem tam čekal , takvenku jezdí různí kamarádičkové a k okénku nikdo nejde. Probíhá to bokem.Tak jsem asi starej blbec , který nemá známosti a proto neprojde?
Nevím, jaké máte zkušenosti?
Nezpřísnili se emise, ale jsou kvalitnější-citlivější přístroje na měřeníE, většina emisních stanic je už má.
Jak proběhla emisní?jel jste tamse studeným motrem? provedl jste "nějakou" údržbu? (iu nafty skoro nutnost , u benzínu neuškodí) tzv ITALSKÁ údržbaToto vše dokáže ovlivnit výsledek emisní. Proto VŽDY před TK je třeba motor zahřát na provozní teplotu, pak mu dát pořádně záhul (na svém do kopce na 3° skoro do omezovače, vyhnat povouky) pak byli emise u dvacetiletéhop auta snad s původním katem vždy vyhovující!
Nic novýho.
Nalej lihobenzín a měl by projít (pro upřesnění nutné vidět hodnoty z emisí)
Nová technická ne, jen opakované emise...
už to tam snad je, ale ještě k tomu kolik toho lihu mám nalít do nádrže? 30.8. jedu znovu jinam na kontrolu, přece nebudu kupovat do 16 let starýho auta katalyzátor? Projedu to do kopce pořádně na trojku a zahřeju to a potom tam pojedu na 7 hodinu ráno .
Líh ne, nalil bych do nádrže celou plechovku VIF a pořádně bych to do kopce- stoupání aspoň 17% - protáhl na trojku.
Asi to tak Bude, Všicni tam chodí už dohodnutí s technikem , já jsem byl vyjímka , taky jsem na to doplatil , emise zaplatil a vyhnali mě jako nevyhovujícího na měření . Kup si nový katalyzátor a pak přijď.
Nojo. Katalizátor časem ztrácí efektivitu . Když jsem šmejdil na am. diskusích o vytápění , tak tam uváděli , že katalizátory v krbovkách vydrží cca 6000 hodin provozu. S autem je to asi jiné , ale princip je jasný , nic nevydrží věčně.
asd1 těžko říct, když mu kyslík oblbuje lambdu a ta přidá motoru ještě víc směsi. Já bych nejprve přetěsnil.
Lubosnovak - No jo svinstvo jak pro koho spíše pro jaký motor, Kolega měl Matyse a když jel dálkovou nalil etanol (aby ušetřil na palivu),ale prvních cca 20km , než se motorůrek dostal na provozní, tak to zlobilo,Osobně jsem jezdil od čistého etanolu po různé poměry s motorem 1,8i16V 81kW a ten jel líp ma etanol než na třeba 98 čí 100oktanové benzíny, a Mitsu 2,4GDi? ten si jen chrochtal, taky no problém, jezdil na etanol stejně jako na N95 !
Emise se měří online už nějaký ten pátek to bude.
Jak neprojdou přes readiness kod, že nejde třeba lambda nebo tak, tak je online systém nepustí dál na tisk protokolu, aby se to nedalo kamarádíčkovsky o*ebávat.
Leda že nějakej filuta naměří jíné auto a doloží jiné fotky a VIN. Nevím, jestli to tak ještě jde.
Tak to bych si šel stěžovat za vedoucím, jak to, že jeho podřízení ani nevědí, jaká auta mají nebo nemají zásuvku OBD. By mě zajímalo jak chtěl vyčíst readiness kódy...
@boban skoro a kéž by ten GAZ určitě má nějakou hodnotu na rozdíl od toho mého. Jako neříkám jezdí pořád slušně, ale dá se říct, že ho už moc lidí v čr nemá a nemá ani hodnotu. Jezdí dá se říct spolehlivě, ale koroze a žraní oleje je nepřítel
já mám seata v naftě a zrovna jak jsem měl jet za pár dní na technickou tak mi začala haprovat teplota na budíku...bylo to v zimě a já i když jsem to hodně projel tak ručka budíku se vychýlila je pár milimetrů...dal jsem nový termostat a stejné a objednal jsem čidlo---ale musel jsem na STK byl jsem objednaný pár měsícú...a na technické mne na emisích vyrazili...takže jsem vyměnil čidlo a budík začal ukazovat jak má-to čidlo je dvojité-jeden obvod je pro budík a druhý pro řídící jednotku motoru a auto vlastně jelo v modu studeného motoru...a emise na opakovačce už byly ok...nemám na to už nervy a příště to hodím raději přes známý servis...sice něco zaplatím ale ten klid za to stojí
nevím , jestli to tam bude ta tabulka , já jsem byl jak opařenej , odešel jsem odtud s tím , že mám vrazit do starého auta dalších 14 000 za výměnu karalyzátoru?
![]() |
Scan EMISE STR.1.pdf | 410.9 kB |
![]() |
Scan EMISE STR 2.pdf | 261.81 kB |
Podle tabulky opravdu KAT asi nefunguje a ještě je naměřen kyslík (děravej vejfuk někde na trubce či spoji a přisává okolní vzduch.
1. Přetěsnit výfuky a diagnostikou nebo nejlépe osciloskopem změřit lambdasondu případně ji ihned vyměnit za novou.
2. pokud nepomohlo a hodnoty se nezlepšily, tak i kat je vadný. Dá se otestovat rozhycováním horkovzduškou a stříknutím čističe brzd, zda se rozsvítí do červena a bude reagovat. Pokud ne, tak je na vyhození.
Děravej vejfuk pozná i laik, když ucpe rukou koncovku a nedělá vejfuk tlak do dlaně, ale někde funí pod autem.
To jsi si měl opravit ještě před technickou a né jezdit s vrakem.
to jsem nemohl tušit , před dvěma lety , bez problémů . Ano ,byl jsem naivn a teď jsem na to dojel . Nedá se nic dělat musím jako důchodce vypláznout další peníze abych mohl jezdit , to už mě asi to auto přežije . Kdo ví co bude za dva roky Na nové nemám , kde bych na to ušetřil a na kole jezdit v mém věku nebudu . Potřebuji se dostat na zahrádku mimo bydliště , doktory , velké nákupy a pod. Také vozím manželku , která je po operaci páteře , tak auto potřebujeme.
Ještě jednou děkuji , za rady.
No tak buď to auto necháte opravit a vložíte do něj potřebné množstvé peněz (což nechcete).
Nebo vložíte potřebné, množství peněz do auta nového a pak nebudete mít několik let starosti s STK. Ale to také nevím zda chcete...
A třetí řešení je chodit pěšky, nebo jezdit na kole. Kolo (zatím) STK nepotřebuje.
Jo, asi tak 4 roky
Na emisích má problém hodně novějších aut hned na první technický. Oproti tomu spousta starých aut prochází v pohodě a nejlíp na tom jsou Trabanti a podobný smraďoši, ty si můžou čoudit jak chtěj
Souhlas s gumídkem, má děravej vejfuk a přisává to kyslík. To může být příčina proč neprošel, nebo taky příčina odpálení katalyzátoru (dlouhodobě to jelo na bohatou směs). Tipuju že to autí taky dost žere
A musí být díl "identický"důlu z prvovýroby za 10 000kč? Nemusí , úplně by stačila na tu jednu (dvě ) emisní náhrada, univerzální kat ( allegro.cz/... ) s poštovným za max 1500kč. se zavařením za max3000kč.POkud je ale někdo líný hledat koupí drahý "originální díl a v servisu dá několka násobek místo ke "garážníkovi za pár šupů, tedy když nemá ani kamaráda se svářečkou! A místo opakovanépak platit raději plnou a jinde. jenže v té jiné stanici si zjistí že jste neprošel a budou ještě přísněji provádět další kontrolu!
jo, ale já nemám žádného garážníka se svářečkou , auto opravna mi to nabízí za 10500 + práce , druhý známý také tak , nechce tam dávat žádné náhrady ,že za to nese odpovědnost při reklamaci. Asi mi nic jiného nezbyde , je mi 70 a chci jezdit s tímto autem , už jsem do něj nastrkal od nového roku skoro 30 tisíc , tak budu pokračovat? To už jsem měl utržené kolo , měnil se závěs kola , potom celá nápravnice , následně tlumiče přední a výměna oleje. ted jsem si myslel, že projdu TK a ouha zase špatný katalyzátor . TK platí do 17.9. tak co mám dělat , koupit si ojetinu která má 2 roky TK a dám za ni tak 25 - 30., tohle auto nabídnout tak za 20-25 tis. bez Tk , jde to vůbec?
Děkuji za rady.
@doutnak, kdybych to řekl já, tak to dostanu sežrat, ale naprosto souhlasím s tímto názorem! To by se mělo tesat do kamene.
No v podstatě souhlasím!, byť jsou opravdu mezi důchodci i tací co majií opravdu málo! a to další? nevím jak kdo, ale moje moto-"raději být za hlupáka a 3x se zeptat než být chytrý a ... udělat špatně.I z tazatelových předchozí odpo je vidět že utrácí zbytečně-VŽDY se najde někdo kdo svaří za málo, proč na dva roky drahý origio kat když může být uni za pár korun, proč nedělat opakovanou když se může zaplatit plná cena...
OT! Jinak , nevím jak vysoký důchod bude, a to jsem oficiálně už ve čtvrtek starobní důchodce.. V úterý jdu naposledy arbajtovat , měl bych i ve středu-vracet věci-nafasované nářadí co nechci (nechám si jen co jsemsi koupil bo nafasované nevyhovovalo) a elektrověci. Ale to mám nechat v autě ,které zítra vracím takže středa bude volná, po a ut bude třeba jan rukavice svačina(peníze na ní) a chut pracovat. Budeme rozebírat plošné lešení v kostele v Kostelní Radouni.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.