Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, koupili jsme na leasing přes salon nové auto citroen c4. Auto žere olej a stale se rozsvěcuje kontrolka motoru. Salon to řeší jen tak že dolivá olej a staví se k tomu že je vlasntě vše v pořádku. S autem nejsme vubec spokojeni a o nejaké vyměně vozu za nový nechcou slyšet. Ted udělají rozvody ale to s tím asi nemá co společného. Navíc bude končit záruka ( auto je staré 1,5 roku) Najeto cca 40000 jak se mužeme bránit, necheme za třičtvtě milionu takový vůz? Děkuji
Nějak tomu nerozumím. Máte najeto 40 000 km a mluvíte o novém voze. Nesouhlasíte ani s výměnou motoru, s autem jste nespokojen, zřejmě byste chtěl auto vrátit a dostat zpět peníze. To nepůsobí reálně, zvlášť když údajně nemáte na právníky. Což mi tedy taky není jasné, že nemáte na právníka, když máte 3/4 mega na plečku v plné výbavě.
Pokud motor bere olej a hlavně chladící kapalinu, je tam závada a výměna motoru nemusí být špatným řešením.
Mimochodem, aby si člověk navzdory nedobré pověsti koupil zrovna Citroen, musí k tomu mít nějaký dobrý důvod, jako třeba že už s nějakým Citroenem spokojený byl, jaký byl váš důvod?
že by závist?, víte co to je leasing. Myslím že je uplne nepodstatné proč jsme si vuz koupili. ano předchozí citroen delal dobrou službu. Nikdo nemoh tušit co se stane) že bude auto lkaždou chvíli svservise a jen přidělavá starosti) a splacet se musé stále- a moudra tipu značka má takovou a onakou pověst je uplně mimo mísu. jestli máte radost nad našimi problemi je to vaše věc.
PS. tyhle problemy se neřeší až ted ale už 4 měsíce po ukopi ale to jsem psal
pane Cukrář vi nevidíte tu zjevnou snahu nás zesměšnit a a postavit to do situace že za všechno si mužeme sami?
[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @milancukrar z důvodu porušení pravidel poradny. ]
s tou stížností je to výborný nápad, ale tazatel(ka) má problém..
viita***dnes 11:47 prominte ale nemáme zrovna finance na nejaké pravniky
Jo stím zastoupenim to zkusíme se obratit na jiný autosalon nebo jak to myslíte? ale vetšinou jsou tam opreratorky které nic s prominutím neví
Není to stabilní ale odhadem podle zaznamů z faktur cca 1,5-2l oleje na 5000Km , taky chladicí kapalina mizne, Kontrolka oleje , 1,2, rok vyroby 2021. Pure- Tech. Určitě chceme auto na reklamaci) a žadný nový motor jak navruji atd) zatím se spíš staví k tomu vyčkejte, vyčkejte. rád bych nejaké padne argumenty na ně aby už nemohli nic oddalovat. Notabene nahradní auto je vždy učtovano.
Co by si meli rozmyšlet? Nerozumím ani trochu, že má vuz zjevnou vadu a to se nám nelíbí. Problem s olejem a jine se začali řesit už cca půl roku po koupi na všechno jsou doklady kolik dolivali v koika km atd. Auto na zaruku jsme chteli už davno ale furt nas ujištovali že je to normalní a le už jim to ted taky moc normalní nepřijde ale samo chteji si to udelazt co nejsnasší pro sebe.
navíc jsme se dozvědeli od znamych že mají tyto problemy stejné ale na peugotu taky novém asi ty motory jsou špatné. Nový motor je velký zasah do auta navíc kdyby ho chteli dat už ho davno vymenili.
Pokud mu nabízeli nový motor a on to ocmítl, tak je píp a dobře mu tak. Podobnýmu píp nemá smysl radit, jaký si to udělal takový to má.
Výměna motoru za nový je úplně běžná praxe, buďte rádi, že Vám toto řešení vůbec nabídli. mimochodem: auto, co má najeto 40 tis opravdu není nové auto. Jinak řešit jedině s oficiálním zastoupením Citroënu, pokud nesouhlasíte s postupem autosalonu.
Opravdu není důvod, aby Vám celé auto vyměnili za nové - jiné, mění se pouze část která je porouchaná, ve Vašem případě motor.
Ještě doplním dotaz-jste 1.majitel (předpokládám ano) jezdíte krátké,městské cesty?jak často byl měněo olej a za jaký?!
Pokud jde o dva jmenované, pak je to špaténka V těchto autech přibližně stejného stáří je jediná varianta 1,6HDi, byť má kurvítka jako je FAP, tak kvalitami daleko předčí benzíny-o nich se říká že jsou pomsta němců francouzům (údajně pochází od BMW)
Lijou tam! PSA doporučuje Total nějakých klasifikací . Jinak zde je řemen v oleji a první řemeny byly hooodně nekvalitni a olej je leptal.kousíčky oleje ucpávají nějaká sítky v motoru=vydírají se vačky=řere olej a motor je minimálně na výměnu hlavy, která: A)nejde repasovat , B) nesmíse repasovat.jsou výjímky kdy tato motory vydrží víc jak 100 000kkkm a to víceméně osob které dané problémy znají a mění olej co 10 000km za předepsaný olej. pokud chcete víc a podrobněji , hoodně najdete na peugeot -clubu. něc pak na citroen clubu (tam málo)
Ale jinak přesná typ motoru už ani psát nemusíte, 1,2pure tech hvovří samo za sebe. od roku výroby +-2013 v C4 a "bratrských"modelch Peu se doporučuje jednině HDi (nafta 1,6)Kvalitativně převyšují benzíny a dokonce jsou daleko vhodnější na krátké městské jízdy!
Pokud je to vše fakt, pak jediná možná oprava je VÝMĚNA motoru -oprava je na pár tisíck km pokud se udělá dobře. Jste ... že na toto nechcete ´přistoupit. Jinak pak najít "hejla", auto "pošlechtit" a se ztrátou prodat ! S kvalitně sepsanou KS!
Takže nejde o nové vozidlo ale o ojetinu
bránit se můžete soudně, zaplatte si posudek znalcem z oboru který zjistí že auto je před smrtí...před soudem dokážete skyrté vady
Auto, co má najeto 40 tisíc, opravdu není nové auto, nýbrž ojeté. Jediný, kdo tady něco překrucuje, jste Vy, když tvrdíte, že jste pořídil nové auto. Leda, že byste to auto koupil jako nové a Vy jste s tím najel 40 tis km.
Jeden sděluje, že je to závada, druhý sděluje, že je to OK.
Někdo musí správný stav doložit pádným argumentem, která ten druhý uzná, že je to tak. Takže sehnat soudního znalce, aby sdělil, kde je pravda a s tím stanoviskem se obrátit na prodejce, popřípadě na soud.
S autem nejsme vubec spokojeni***s čím konktrétně nejste spokojeni?
stale se rozsvěcuje kontrolka motoru.***co je to za závadu?
Omlouvat se nemusíte, ale s laickým postupem to nezvládnete. Zkuste místním odborníkům, kteří vozidlům opradu rozumí, odpovědět na jejich dotazy.
chci spíš radu jak postupovat že požadujeme nový vuz nebo finance. to je že auto vadné ví všichni i v servise autorizovanem. Akorat je jednodušší pro ne aby auto zustalo vadné nam ne jim...
Ale rady jste zde dostala několik.
Již jste napsala písemně servisu, co po něm požadujete?
Na výměnu vozu zapomeňte, pokud je vadná jen část vozu, tak ta se opraví. Ještě jste neodpověděla poradcům na spoustu otázek.
Na místě tazatelky / nemá peníze/ bych si pečlivě prostudoval kupní smlouvu, budou tam odkazy na příslušná zákonná ustanovení, podle kterých proděj proběhl...v vdalších ustanoveních je popsán postup v případě rekalamce nebo odstoupení od smlouvy, jsou tam definovány i skryté avdy atd...
Jinak od roku 2016 se spory s nepoctivými obchodníky obecně dají vyřešit ZE ZÁKONA mimosudně s využitím ČOI, která kvůli tomu nabrala asi 18 právníků...
doporučuji zavolat na jejch infolinku a poptat se, zda se to vztahuje i na nepoctivého dealera aut
Píp odmítl výměnu motoru, takže právník mu leda tak vyúčtuje 3k za konzultaci na který se dozví že to měl vzít
Spotřeba oleje se vejde do normálu viz návod, spotřeba vody se hodí na nesprávné užívání - asi to honil za studena atd. a prodejce ho snadno vyfakuje. Nový motor je slušná nabídka a jen hlupák jí nevyužije. Na vracení auta není nárok.
Lízt mi někdo podobný 7x s pupínkama a 7x odmítnout mastičku, tak mu dám zamítnutí písemně a dál se s nim nebavim..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.