Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Golf LPG šlape, na benzín nejede

Od: reedi odpovědí: 28 změna:
Dobrý den,
mám Golfa 1.6 2002 na LPG a poslední týdny mě trápí, při startování vstřikuje palivo ale nenastartuje na benzín. Po pár pokusech nebo se startovacím sprejem a přímým vstřikováním do sání naskočí. Auto sepne na LPG a motor přede jak beránek, na LPG auto jede bez problému.
Golf byl v servise. Je kompletně zkontrolováný, diagnostika nehlásí žádné problémy ani se vstřikováním. Jsou měněné svíčky, startér, palivový filtr, vypuštěná nádrž s novým benzínem a čerpadlo běží jako nové. Při startování jsou svíčky mokré. Jelikož to není servis na LPG nevěděli si s tím rady dále.
Proto se obracím a rád bych věděl co s tím, už si nevím rady. Volal jsem do servisu na LPG a pán se mi vysmál po telefonu proč chci opravovat LPG, když auto na LPG jede. Poslední možnost je snad jen ta, že by nějaký systém od LPG špatně řídil přepínání mezi palivem, nějaký špatný kontakt či kabel.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

3x
Výměn servis. Je třeba zkontrolovat základní údaje. Auto je adaptovany na plyn, na benzín ne, takže jako první zresetovat Rj a naučit na benzín. Pokud to pojede tak plyn do adaptaci asi keca = postupně je prenastavi pro plyn a na benzín to pak nejede... tj. Příčina může být v nastavení plynu. Často prasarna,tak to chce někoho kdo opravdu umí diagnostikovat a serizovat benzín i plyn a prokousat se i bastlem od plynare...
Podívat se jen na výpis chyb a pak naslepo měnit díly není diagnostika,to dělá lama která neví...
reedi
hodnocení

To mohu zkusit vlastně i sám. Odpojím z baterie + na nějakou dobu a počkám. Řídící jednotka by se měla zresetovat a vymazat chyby.
Jinak s každým dalším telefonátem do nějakého servisu opravdu zjišťuji, že je skoro až nemožné sehnat někoho, kdo umí nastavit jak benzín tak plyn zároveň -> přehazují si mě jeden ke druhému a nikomu se do toho nechce.

Když jako první odpojíš plus, tak dlouhým kovovým klíčem můžeš šáhnout o kovový motor druhým koncem nebo o plech karoserie a zkratovat baterku, která dodá i 700A a to ti ten klíč rozsvítí v ruce nebo bouchne baterka.

Mínus je totiž na karoserii hlavní ukostření.

Proto se vždy odpojuje nejprve mínus!

Pozor na to. ;)


Gumídka musím trochu opravit.

Lada - žiguli měla + na kostru, takže první se vždy odpojuje kostra.

( takže to nemusí být mínus, ale musí být první kostra ).

Máš pravdu, ale zrovna u žigula bylo oboje. Viz schéma žigula. Kostra na mínus. Takže asi první modely z Ruska dovezeny do ČSSR měli kostru plus?

avtobase.com/...

Ale dneska už všechny auta mají ukostřené mínus.

Náš tehdejší soused na chatě měl jednoho z první série Žigulíků v Česku a měl na kostře "-". Nemám povědomost o tom, že by se do Česka nějaké Žigulíky s "+" na kostře dostaly, navíc když origo Fiat 124 měl na kostře "-".

 

hodnocení

0x

Je to přesně tak, jak píšeš v poslední větě. Elektrikáři co zapojují LPG naprasí tovární elektroinstalaci svými udělátky a odpojují důležité okruhy, aby zmrtvily origo vstřikování a mohl se vstřikovat plyn.

Někdy je jejich práce odvedená podobně jako napadení elektriky kunou. Zamotané drátky bez krimpování nebo pájené spoje, které se lámou či odhalené pod obyčejnou páskou, která časem sklouzne a neplní funkci ochrany a izolace a v neposlední řadě třeba i nekvalitní relé na přepínání a odpínání okruhů co tam napatlou. Klidně ti tam dají nějakou sra*ku za 50kč a nekoupí kvalitní relé Bosch nebo Kracker nebo AEV či HELLA. Ta relé totiž stojí 3x -4x tolik.

Co jsem se jako elektrikář setkal, tak i trasa kabeláže je špatně vedená. Mnohdy přes horké části nebo našponované tak, že kyv motorů svazek láme, což při vypnutém motoru nebo na volnoběh na dílně nejde hned poznat, že to vadí.

Pak co jsem se setkal u Felicií MPi, tak snad Lovato má v návodu ustřihnout 4 vstřikovače které po paralelních skupinkách vstřiku do sání jdou dva a dva do ECU na vstřikování systémem dva a dva střídavě skupinky dvou (systém SIMOS 2P Škoda), tak Lovato má v návodu ustřihnout všešchny, všechny spojist paralelně do jednoho, aby stříkali všechny v jeden čas a ušetřit tak jedno odpínací relé ovládané LPG systémem na zmrtvení vstřiků při jízdě na LPG a při jízdě na benál pak vstřikují 4 vstřiky naráz jak monotronic a naráz stoupne spotřeba paliva a jiné srandy. Místo toho, aby ti de*ili co motují LPG dali 2 relé nebo u složitějších systému 4 relé na všechny 4 vstřiky když už...

Když se na youtube podíváš na nějaká videa, tak ta práce je vždy hrozná. Třeba Elpigas ani nesundávalo sací svody a vrtalo ty díry do sání přímo na osazeném motoru a špony vesele padaly do spalováku motoru, jako že to nevadí, že se ten bordel napeče na píst nebo na talířek ventilu, který nebude těsnit a sníží se komprese...

Prostě LPG přestavby a LPG auta jsou vždy tragédie a nechceš takové ani z bazaru.

Pár jsem jich opravoval na takovou závadu, jak zmiňuješ a už je neberu a nechci ani vidět. Zbytečná námaha. Jen ať končí na vrakáči.

Tobě doporučuji demontáž a sehnat origo svazek motoru bez kutilského zásahu, který bude vpořádku a vykašlat se na plyn.

Kór, když tě pošlou do řiti, že to není LPG... to je mi firmička.

doplněno 21.08.23 10:38:

Ve VAGu bude zásadní zkontrolovat klapku a její adaptaci, čidla teplot a lambdasondy nejlépe v readness, zda je vše OK.

Tazatel nemůže za to, že ty ses netrefil zrovna k těm praseckým přestavbám a velice mylně to vztahuješ na všechny. Znám několik plynařů, kteří pracují poctivě a ty prasárny, o kterých píšeš, by si nedovolili udělat. Dokonce mi k montáži v mém autě řekl technik z autorizáku (vyzkoušený a znalý a šikovný), že je srovnatelná s originál tovární zástavbou. A spolu se mnou by ti tohle řekla spousta spokojených uživatelů LPG! Takže trochu uber a vyjadřuj se prosím méně kategoricky.

hadrová izolační páska byť značková TESA nebo 3M Scotch sice budí doejm jako originální elektroinstalace, ale do motorového prostoru nepatří. Tam mají být naříznuté polyamidové husí krky různých průměru a nezapomenout na průchodkové koncovky a Tčka, jinak jejich ostrá hrany na koncích proklepou izolace vodičů hned u konektoru, jak lezou vodiče s chráničky ven na koncovky.

Lepší firma dá nesmrštitelné bužírky. Nic moc, ale vyhovuje.

Taková blbost, ale cena klidně stoupne o další tisícovku v případě husích krků.

To nepoužívají ani ti nejlepší o kterých píšeš.

Pokud se pletu promiň, ale myslím, že se nepletu. Viděl jsem hromadu během doby v servisech.

Už mlčím...

S tou Felicií jsem to měl přesně jak píše Gumidek. Bylo to tak celá léta a až na jeho radu jsem na to přišel..

@gumidek: Snad máš pravdu. Jak už víš, je mezi námi generační rozdíl a mně asi trochu ujíždí vlak se znalostmi a vědomostmi. Ovšem tím pádem mě překvapuje, že originální tovární zástavba používá izolační pásky, o kterých mluvíš, zrovna tak všichni (tedy pokud vím) dodavatelé sad na přestavby používají převážně svazky v izolačce a ne husí krky. Existuje na to předpis, norma nebo něco podobného? Jedna věc je totiž prasárna, o kterých jsi psal výše a druhá věc je kvalitně provedená instalace podle běžných zvyklostí.

Ta textilní páska TESA se používá hlavně v interiéru. Chrání lépe proti prodření izolace, protože textil je pevnější než plastová páska proti prodření o ostré plechy. Taky má odhlučńovací vlastnosti proti obyčejné izolačce z plastu. Když třeba leží na stropnici kouskem konce třeba u lampiček. Jinak třeba Passaty co vím mají ještě kabeláž ke stropě kotvenou tavkou z nějakého lepšího silikonu, aby ve vedrech hned neodtekl jako obyč tavka. Kousky kabeláže totiž mohou klepat o okolí třeba tapec nebo plech dveří, ale nestává se to i díky dodatečnému kotvení svazků příchytkami.

Mimochodem kdyby někdo věděl, kde seženu textilní izolačku, ale né tu tenkou TESU, ale tu huńatou tlustou jak mikina co je u hlavního kabelového svazku pod palubní deskou u koncernů VW, budu rád.

V motorovém prostoru se nepoužívá. Není totiž moc odolná vůči velkému vedru a saje vlhkost a třeba pokud by nasákla olejem, tak se časem rozlepí a rozblebtá. Proto ji snad žádný výrobce v motorovém prostoru opravdu nemá a použije dobře ukotvenou kabeláž omotanou plastovou izolačkou a tu dodatečně chrání v chráničkách z odolného materiálu přímo pro automotive použití.

Ale každá sranda něco stojí. Izolačka vydrží pár let nebo do záruky montáže a pak si klidně přije´dte a opravíme Vám to rádi a bude další kšeft. Málo kterej servis dělá kvalitní práci jako automotive průmysl při výrobě aut. Neměl by pak co opravovat. To je první faktor. Druhý je čas montáže, protože to dávat do husích krků a krátit je pracné a časově delší. Třetí faktor je celková cena přestavby. LPGčkařů je hodně a zákazník se rozhoduje cenou. Pak to dělají ty paka pomalu na kroutilíkový kontakt zašmodrchámé a zaizolujem izolepou a finíto. Zákázník je většionou laik a nerozumí tomu. 4 roky jezdí a pak servis. Zákazník je rád za opravu a servis za zákazníka, který se periodicky vrací.

Servis, kterej dělá moc poctivě, se uživý málo. Málo kdo zaplatí za ty kravinky, které obsahuje kvalitní kabeláž. Nejsou to jen dráty a konektory, jak píšu.

A protože to dělá tak málo lidí poctivě, tak to skoro taky nikdo neumí, protože se to nikdo ani neučí a hlavně nezná dnešní sortiment. Proč taky, když by takovej svazek stál 2x nebo 4x tolik než od fušera nebo běžné kvality s omezenou životností.

Teď vyrábím jeden svazek na Zetora UR1. Kamarád je blázen a prachy má. Naopak je rád, že bude mít na svazku přípravu na ISO rádio, varovná světla, cyklovač stěračů, tažné, pohasínač stropního osvětlení, pracovní osvětlení za kabinou, maják a vše jednotně nově a v chráničkách včetně koncovek, Tček, Fastonových konektorových těles,atd...

To je jako oslovit stavební firmu, aby ti obložila koupelnu mramorovými panely. Kolik lidí v ĆR odvede práci kvalitně a neznehodnotí materiál. Vždy´t spousta obkladačů něco takového nikdy neviděla.

Na youtube koukám na stavební dozor na Pavla Śimka a čumím, že dnešní dřevostavby, kterých je poslední dobou jak máku stále spousta firem neumí! Řemeslníků je na tři pr*ele, ale jen 2% jsou ti, kteří opravdu umí a dělají tak, jako kdyby to dělali sobě. Zbytek bojuje s termíny a časem a na kvalitě se to vždy projevuje negativně.

Úplně to samé je u firem, které dělají vestavby do aut. LPG, obytné, kontejnerové nástavby, hydraulické ruky, atd...

U těch velkých je to OK co jsem potkal. Třeba na MANu nebo Scanii co se dělají nástavby pro dřevo Doll ve Velké Bíteši. Tam je to kvalitní. Externě jsem tam jezdil taky dodělávat nějaké vybavení.

Ale LPG firmy? To je na tom chvostu to nejhorší a dobrejch, co to alespoň mají uspokojivě nebo dobře je velmi málo.

Co jsem se setkal, tak ty kabelové chráničky se používají o dostaveb hlavně u nákl´dáků a speciálních nástaveb na dodávkách. LPG by bylo jen pár desítek cm chrániček a přesto to nikdo neudělá a naprasí tam lacinou izolačku nebo textilní, která není určená do motoru k vůli té nasákavosti kapalinama.

Možná někdo v automotiv má od výroby textilní i v motoru, ale zatím jsem to nepotkal a rozhodně by to muselo být něco hodně odolného a né ta běžná co se používá v interiérových kabelech uvnitř vozů.

To samé bych mohl mluvit o elektrikářských lištách v domech. Co jsem po škole dělal u elektrikářů, než jsem šel na auta, tak nikdo nedělal pečlivě. Kopos má širokej sortiment krytek, kolínek, koncovek, Tček a stejně jak za komoušů, kdy nic nebylo prasí lišty jednu na druhou napřesno bez těchto fičur a ještě na naklepávací hmoždinky, protože je to prostě r\ychlé, ale když se sype zeď u starého baráku, kde nenajdeš itong nebo pořádnou cihlu, tak to chce sádru a klasickou hmoždinu, ale na to mi každej kolega odpověděl:" To ti zákazník nezaplatí a ani šéf, že budeš pořádně a pečlivě makat celej den u jednoho klienta. Je potřeba nabouchat co nejvíc zakázet a aby to drželo, vypadalo na oko a jestli to za rok upadne nebo se bude odchlipovat od zdi je fuk. Tak nás zavolají znova a bude další kšeft". A tímto stylem se mastí snad v každém oboru jak auta, tak baráky.

Takže pokud hledáš nadstandart, tak zjistíš, že ti to poskytne jen málo lidí nebo žádnej, pokud se to nenaučíš ty sám.

Jak to není bežná rutina, tak neumí a neví ani, zda se to či ono dá koupit a kde.

Tolika k LPG elektrikářům... kdyby jsi jen věděl, kolik lidí neumí pěkně nakrimpovat Fastony nebo JPT piny do konektorů a mají je různě zdeformované, že větší zatáhnutí vodič osvobodí od konektoru ven... tragédie, hrůza. Mnohdy vidím ustřižený jiný konektor z vrakáče třeba a naletovaný 10cm kus. To už nikdy neopravíš pořádně, protože ti třeba při této operaci o 10cm zkrátil původní svazek a když v místě letování odstřihneš a sám nakrimpuješ piny a vložíš do konektoru, tak to máš zas krátký, protože nějaký neumětel znehodnotil kabeláž.

Tohle nejvíc dělali LPGčkaři, protože ten systém skoro každé LPG ŘJ zasahuje a odpojuje akční členy (vstřiky, čerpadlo, atd...)

Proto su na takové nas*anej a raději taková auta neberu.

Golf LPG šlape, na benzín nejede
Golf LPG šlape, na benzín nejede #2
Golf LPG šlape, na benzín nejede #3

Mě jednou taky ujede vlak, ale u tohodle ti necouvnu. Leda bych viděl mistrovské dílo na vlastní oči. Třeba na fotce. ;)

21.08.23 15:48
asd1

Gumid, tey seš Exot s velkým E *smich*

Fakt sepiš svoje moudra do knihy, takový Etzold pro škodofkáře a bastlíře, spousta věcí platí obecně. Žádná sranda ani ironie, podobných jako ty je zoufale málo a bylo by škoda kdyby tvoje znalosti zmizely (tim tě neposílám do hrobu*smich*, ale třeba jen kdyby tě přestalo bavit ztrácet čas poradnou *smich* Hodně problémů se opakuje tak je taky zbytečný psát to znova a znova když stačí jednou.. A weby zanikají, dost věcí už tak zmizelo v propadlišti dějin...

Jo, třeba starej Favorit web zkončil a jakej byl super. Tam jsem se dost naučil a načerpal vědomostí...

Jestli je exot = postižení, tak se hlásím. Nejdu z davem!*frajer*

P.S.: Co máš taky dělat v tom nesnesitelným vedru. Psát na poradnu.

 

hodnocení

0x

Jak už tu padlo, vyměň servis a napřed ber to auto jako když nemá LPG - vypni ho a nech opravit benzínový provoz. Vyndavat LPG kvůli tomu, že nefunguje benzím, je totální nesmysl! Kvalitní servis si s tím musí umět poradit!

Že tě z LPG servisu vyprovodili bylo sice minimálně necitlivé, ale bohužel jsou LPG servisy, které se (kupodivu!) benzínem nezabývají. Dalo se to ovšem vyřešit ve vší slušnosti a situaci vysvětlit.

 

reedi
hodnocení

Chtěl bych ještě dodat, že jsem z Brna a pokud tu je někdo z okolí, kdo by si s tím věděl rady a byl ochotný se na to podívát, budu opravdu rád.*klik* systém je MAGIC 3. Bohužel jsem to auto koupil po pánovi, který s tím jezdil 5km do práce a zpět domů a moc informací o autě nemám.
Auto na benzín momentálně nejede vůbec a v jednotce žádné chyby nehází. když nastartuje, ihned se adusí a chcípne. Pokud auto sepne na lpg a já přepnu přes spínač auto na benzín - opět zase chcípne a zadusí se.
Volal jsem do dalších LPG servisů v Brně a bylo mi řečeno, že mi nemohou pomoci.

 

007cz
hodnocení

0x
Zaměř se na imobilizér.

Golf IV má kontrolku žlutý klíč.

To by snad nepřehlédl. Je to mezi budíkama.

Leda, že by si myslel, že je to servisní interval.

007cz
Nevím co mu svítí nebo nesvítí ale přesně tak se chová plynovka bez transportéru v klíči.

To věřím. Souhlasím.

Ale měla by svítit kontrolka. Bora, Golf IV, Passat 5,5, Fabia 1, Octavie 1... všichni mají kontrolku klíče na immo. Nastartuje a zdechne. Plyn přípravu směsi přebere, takže na něj to jezdí.

ono je to spíše autíčko, ale zadní kolo a práh je symbol klíče

Golf LPG šlape, na benzín nejede #4
bery*
Fakt by to na lpg jelo i bez imo čipu? Vždyť benzínová jednotka pořád hází jiskru a i signál pro vstriky si plynová jednotka bere z odpojených benzínových, otevírání klapky taky dál řídí ta benzínová. Nebo imobilizer blokuje jenom čerpadlo a tim pádem by se dal jednoduše vyřadit přitažením drátu k čerpadlu nebo preklemovanim relatka?

 

Nikdy jsem to extra nezkoumal, ale předpokládám, že odpojuje to čerpadlo.

V systému je zbytkový tlak a jak je pokus o start, tak vstřiky odstříknout ten zbytkový tlak a motor naskočí a pak hned zdechne a už jen startér točí na prázdno a nechatá.

reedi
Kontrolka imobilizéru nesvítí. Diagnostika nehlásí vůbec žádné chyby, nesvítí kontrolka se žádnou závadou. Čerpadlo bylo měřené střiká jak zahradní hadice, svíčky při startu jsou mokré. Těsně před tím, než se mi stal tento problém, kdy mi to poprvé chcíplo na benzín a od té doby už to nešlo jsem udělal jednu zkoušku. Nastartoval jsem na lpg a rozjel se z kopce, auto jsem přepl na benzín - začaly padat otáčky a když jsem šlapal na plyn tak jsem měl pocit, že se to auto dusí a pomalu jsem zpomaloval. Rozsvítila se mi kontrolka EMISSION WORKSHOP.

Jako na maxidotu červeně s bílým popiskem a u toho v budíku svítí kontrolka MIL motoru žlutě?

Přepiš hodnotu readinessu z VAGu sem, co hlásí.

Správně je 0000 0000

bery*
A to čerpadlo jen stříká, nebo jsi měřil i tlak? Před dvěma týdny jsem tady řešil podobnej problem u oktavky 1,6 a byl ruplej husí krk od čerpadla hned v nádrži, takže benzín tekl proudem, ale neměl tlak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]