Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se motor dokáže poškodit?

Od: kotlikovec42 odpovědí: 14 změna:

Zdravím, je mi jen 19 let a nejsem moc zručný v technický oblasti aut, ale přesto se zeptám. To, že když mi motor takzvaně chcípne při špatném provedení rozjezdu, určitě nějakým způsobem ničí auto. Zajímá mě co konkrétně se dokáže poškodit a na co dávat pozor. Mám Fabii III 1.4 TDI 66kw, kdo něco o tomto motoru ví, ví že to je jeden z nejhorších downsizingových motorů, zpočátku výroby tam byly dvouhmoty které se pak přestavěly na pevné setrvačníky, tudíž motor je s převodovkou spojen napřímo. Chod u těchto 3válcových motorů je jak u traktoru, auto už mám nějakých 8-9 měsíců a přijde mi, že tehdy když sem ho kupoval v bazaru tak měl klidnější chod (ale může se mi to jenom zdát), jakožto moje první auto jsem cca první 2-3 měsíce měl ještě takové ty začátečnické chyby typu, že někdy mi to při rozjezdu chcíplo nebo když jsem zaparkoval a čekal jsem na někoho tak jsem stál na brzdě a nevyřadil jsem a pustil spojku. V té druhé situaci vždycky bylo nejvíc slyšet jak něco zakřupe v motoru/něco tam bouchne (dnes se mi to už neděje), může se tímto poškozováním udělat nějaká vůle v klikové hřídeli nebo něco jiného poškodit?
Naposledy co jsem pouštěl spojku do kvaltu bylo už hodně dávno, motor za ty 4 měsíce funguje v pořádku (občas mu docela dávám jestli dokáže turbo táhnout tak jak má a auto se nesesype), ostatní co měli tento motor s tím najezdili cca nějakých už 200tis km+ a jsou s tím spokojený, každopádně to brzo budu připravovat na technickou v autorizáku, tak tam by to mohli kdyžtak zkouknout a říct jestli není něco na výměnu.

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar diesel
"tudíž motor je s převodovkou spojen napřímo" Hmm to jako fakt a jak řadite když je to napřímo? není tam náhodou spojka? Mezi motorem a převodovkou? nebo je tam automatická převodovka, která nemá spojku?Pletet jablka s hruškami. dvouhmota je setrvačník který eliminuje=zabranuje přenosu vibrací od motoru na převodovku. V úpdstatě vašimi chybami trpí především převodovka, spojka .
kotlikovec42
hodnocení

Nemyslel jsem to tímto způsobem, vím že od toho tam mám tu spojku k rozpojování a odpojování motoru od převodovky, ale pokud dvouhmota zabraňuje vibracím od motoru na převodovku a pak interiér, tak pevný setrvačník těmto vibracím nezabraňuje a něco/nějaká určitá síla/vibrace se přenáší navíc někam a někde.

zam

Ach jo,dvojhmota.Vždy byli perka v lamele a taky jsme jezdili.Ale proč nevymyslet něco složitého a náročného aby si snad motorista nejezdil levně.I ostatní chtěj mít prospěch.;)

Zam, ty pružiny v lamele jsou stále,ty mají úplně jiný účel!
Tazatel,vibrace do kastle tlumí zavěšení motoru a převodovky, nikoliv dvouhmotový setrvák.

 

k2
hodnocení

4x

Teoreticky snad nejake zvysene namahani silentbloku ulozeni motoru/prevodovky, prakticky to vse bude pod nejakou "mirou meritelnosti opotrebeni" ci statisticke chyby mereni.

 

hodnocení

2x
Pokud je motor jinak ok, tak mu to nijak zvlášť neuškodí, takže se tím netrapte. Řidič se musí přizpůsobit motoru, který v autě má, on si ten motor řekne, co se mu líbí, a co ne. Necítí a neslyśí to leda tak opravdová blondýna.

 

hodnocení

0x
V autorizáku vám toho moc nezjistí..Ale na to přijdete až časem;) Tam max.udělají brzdy a olej..Jinak auto sice dostává čouda puštením spojky s kvaltem, ale trpí nejvíc rozvody..Pak ta spojka a možná poloosy...
007cz
Ani ty brzdy nezvládnou, oni totiž v tom autorizaku nesledují odborníky na poradnách a nevědí, že při lehkém brzdění brzdí jen jedna destička.
I ty jeden rejpale;) Třeba někdo z nich poradnu čte..jak to můžeš vědět? Teď už budou chytřejší,když jsem jim to vysvětlil;)
asd1
Když takovej hejl s tímhle přijde do autorizaku, tak zajasaj a vymění mu půl auta za 50k s tím že to všechno bylo nutny :D neautorizak podobné za 30. A ještě tam spíš něco pojebou :D
Tazatel-nehledej co by se mohlo opravovat ale jezdi. Ona ta 1,4 TDI je jeden z nejhorších motoru,tak nemá smysl ještě do ní sypat další a další prachy. Jen běžnou udrzbu= olej,filtry,vif a občas italská údržba,rozvody.

Lehké brždění, že se opotřebuje jen jedna deska je na úrovni brždění setrvačností auta a odporu vzduchu. Tak snad nikdo nebrzdí, aby měl brzdnou dráhu desítky a stovky metrů volně.

Při takovém brždění se upaltńuje spíš tření pneumatik, tření v ložiskách kol, aerodynamika a nebo terén.

Nebudeš mi zase věřit, ale nás takhle učil a nutil jezdit v autoškole starý kloboučník-instruktor.Před 20lety, kdy nebyl provoz a Felda byla novinka *smich* Fakt jsme museli jezdit, jako kdyby auto nemělo brzdy..Kdo je použil víc než se pánovi zamlouvalo, tak dostal po*eb! A spousta kloboučníků a šetřílků takhle jezdí..Není jich moc, ale jsou..

Pak se v pátečním provozu ucpává magistrála :-D.

Kloboučnící takto jezdí dones. Pak mechanici neustále řeší zaseknutá turba, zakarbonovaná sání a nefunkčí EGR :-D.

Daleko dražší špás nežli brzdy.

 

jap®
hodnocení

0x
Postupně se to naučíš, moje první auto asi taky dostalo trochu na prdel... Lidi dělají s autama horší věci. Nestresuj, měň pravidelně olej, nenakládej tomu za studena a vše bude v pohodě. Naopak za tepla neuškodí mu dát sem tam za uši...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]