Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svítí dálková a potkavaci svetla současně

Od: kikii odpovědí: 19 změna:
Dobrý den,

Prosím Vás, dnes jsem jela do práce. Když jsem z domu odjížděla zapla jsem jako vždy světla a rozsvítila se na displayji ikona potkavacich světel. Po cestě jsme se stavila do obchodu, při výjezdu z obchodu jsem opět pootočila knoflíkem do stejne polohy jako předtím a rozsvítila se mi současně s ikonou potkavacich světel. Po cestě z práce domů mi svítí obě ikony. Nevíte v čem by mohla být chyba? Jak docilim toho aby mi svitily jen potkavaci světla? PS:Jsem žena, naprostý laik, co se aut týče.
Děkuji.
Mám Fabii II. ROK VYROBY 2008.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

No žena... ... OK

Páčkou od blinkrů se přepínají jak blinkry po směru otáčení volantu, tak k sobě a od sebe se přepínají dálková a tlumená.

Stačí páčku opět přitáhnout k sobě do nautrální polohy a dálky vypnout.

Ale nenapíšu co si o tobě myslím, protože jsi napsala přesně typ vozu a to cením zvláště u takového dotazu.

Super ;)

U Renaultů se totiž přepínají dálky a tlumená jen mačkáním s aretaci pouze k sobě na click.

U VW (škoda) je to přehazováním páčky k sobě a od sebe. Jako řadit 3 přes neutrál na 4.

@gumidek

střídám v práci 6 aut a u každého je to jinak...a třeba taková TESLA je vrchol minimalizace,marnš jsem tam hledal páčku ovládání stěračů.Takže se tazatelce nedivím. Auta se předávají stylem -máš řidičák tak jeď...a pak se řeší některé specifické ovladače

Odpověď chlapa, který je dokonalý, gumidku představsi, že zrovna u Fabia 2 rv 2008 my odešly páčky pod volantem tím stylem, že mi opravdu současně svítila obě vlákna v H4 zárovkach. Vyřešila to až výměna obou páček, nelze každou zvlášť...taky ti přijdu jako debil co neumí přepnout světla?

Páčka od blinkrů není specifický ovladač a Teslu sem neplantej. To je mimo všechno.

Páčka od blinkrů je na všech evropských autech i US autech stejná. Pochybuji, že řídila V3S nebo Tatru 148, kde je nožní spínač na přepnutí dálek a tlumených.

To samé pedály. Jako kdyby se někdo ptal, že se nemůže rozjet, protože je přehozená spojka s brzdou...

...

Závada být může, ale proč nenapíše, zda ví, jak přepnout a že zkoušela přepnout a nešlo to? Aha, že?

jasně,v prvé řadě je třeba vědět co a jak má fungovat.Jenže pokud se dotyčná nemá kde zeptat,zeptá se tady.Když jsem poprvé seděl v FII, taky jsem se divil že můžu mít najednou zapnuté potkávací,dálkové a dokonce i hmlovky ...

A ono při normálním provozu dokáže svítí kontrolka tlumených a dálkových světel společně? Aha že...už jen to že umí číst kontrolky, tak trochu vypovídá o tom že nebude negramotna co se týče auta. Jasně není to popsané dokonale, ale vy dokonale dokážete popsat třeba vaření, abyste není před ženou za debilní?

Většina koncernů umí dálková společně s tlumenýma a nejedná se o závadu. Příkladem je třeba IV Golf nebo Fabie 1.

Taky může mít xenony, starou lampu na halogenky nebo novou lampu fl na halogenky H7, ale s čočkou jako mají xenony a tam jdou svítit oběma. Nová lampa s čočkou nemá H4 u FII! Tam může svítit tlumené i dálkové normálně!

Jen plácáte doměnky dokud nevyzkouší co by měla vědět.

5J1941017D tohle světlo má 2x H7 halogenky

5J1941018C tohle H4ku

oprava...xenony FII neměla. Jen OII a SII

Roky 2008 mají zrovna obě možnosti.

Bi-Halogen jednu H7 a dálka s tlumeným dělá clonka v čočce a halogenka nezhasíná.

Nebo H4ku bezčočkovou optiku světlometu.

...

2x H7 jednu bokem a jednu v čočce má až facelift po roce 2010

Jen pro přesnější formulaci...

glyx
gumidek
Nejde o to, jak to svítí dopředu, ale o svítící kontrolky. Zelená s modrou svítí jen při světelné houkačce. Pri přepnutí na dálková světla pak zelená kontrolka tlumených svetel zhasne a rozsvítí se pouze modrá kontrolka dálkových světel.
To jasně ukazuje na závadu, nikoli nezkušenost řidiče.

Nemáš pravdu. Většina aut co nemají H4ku dvouvlákno svítí současně. Není důvod k přepínání. Naopak je benefit svícení více halogeny. Svítíš tlumeným před sebe a do krajnice a dálkovým současně do dálky do úzka. Pokryješ tak světlem daleko více vozovky.

Protijedoucí v tu chvíli pochopitelně nejedou. Máš dálky. Takže naopak jsi rád, že vidíš víc s obojím (tlumeným i dálkovým)

Alternátor to dá a světlomet taky. To ti může říct úplně každej kdo má třeba nejběžnější Fabii 1 nebo Golfa.

Jenom H4ka na to není dlouhodobě stavěná. Dvě vlákna v jedné baňce jí silně přehřívá a ničí.

Možná najdu video, kde je to vidět nebo ti napíšou majitelé Fábek.

Proto zde nejde jednoznačně říct, že je to závada. Kdyby měla světlomet s H4kou, který se dělal, potom je to závada. Jenomže 2008 model měl i to jednooko s Bi Halogenkou jednou H7mičkou na všechno. Taky tato verze dost blbě svítila a proto přišel facelift s čočkou H7 a hned vedle byla klasika H7 ve volné parabolové optice. To už svítilo líp.

U xenonu v kombinaci s H7 na OII nebo SII taky nezháší, ale doblikne k němu H7 dálka a xenon potkávačka nezhasne.

Stejně tak se chovají dvě H7. Možná právě k vůli možnosti xenonu má třeba F1 takto udělanou jednotně elektriku a F2 elektriku dost kopíruje. Vždyť i třeba BSG jednotku a ovladač světel mají stejnou s předchozím modelem FII a room.

Když mi nevěříte, stačí vyzkoušet nebo další diskuze

forum.skodahome.cz/...

glyx

Upnul ses na žárovky, ale podstatné jsou tady kontrolky.

= světelná houkačka

= tlumená světla

= dálková světla

ulozto.cz/...

Zde jak to funguje video H7 + H7 origo Fabia 1

glyx

Tak teď ji mě dostal. S Fabií už roky nejezdím a byl jsem si jistý, že se takhle nechovala. No nic, pamět člověka klame. V tom případě máš pravdu a odvolávám, co jem odvolal...

 

Ta dvojka se chová stejně, ale měl jsem tu čest jí mít s H7+H7.

Nikdy jsem nekoumal dvojkovou s H4kovou lampou. Tam bych se do velké rozepře rozhodně nepouštěl, protože vím, že u Felicií, Favoritů a Octavie 1 na 100% zhasínala a vlákno přeblikávalo z dálky na tlumené a nikdy obě současně krom světelné houkačky, jak mi popisuješ.

Ale zde je opravdu těžké říct. Zvláště, když tazatelka nespolupracuje. Ročník 2008 totiž mohl mít obě verze lamp. Jak H7 jako Bi-halogen, tedy stále svítící a jen se přepínala před žárovkou elektromagnetem clonka z plechu nahoru a dolu nebo H4ková lampa obyč bez čočky projektoru.

Doporučuji servis a říct o problému a svému umění. Trapnost situace ušetří čas, korunky a odstavení auta než se na něj někdo dostane. Taky by se toho z pohledu servisu na tazatelce dalo zneužít...

 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Třeba přepnout páčkou na tlumená světla? Páčka blinkrů k sobě. Ale to by řidič auta měl vědět, kdy se co zapíná a ovládá.

 

glyx
hodnocení

0x
Viděl bych to na závadu v páčce. Při přepnutí na dálková světla kontrolka tlumených světel zhasne. Obě kontrolky zároveň svítí jen při světelné houkačce. Pokud nepomůže zahýbat s levou páčkou do všech možných smerů, tak vás čeká její výměna. Pozor na to, že nemožnost přepnout dálková světla na potkáváci je nebezpečná závada a nesmíte s tím jezdit.

 

hodnocení

0x
Packa KO. Menil jsem nedavno na octavii a tam jsou h4, patice se malem roztekla.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma potkávací světla

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]