Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyplatí se opravovat Octavia 1 1.9tdi?

Od: kita27 odpovědí: 22 změna:

Zdravím,

vlastním Octavii 1 1.9 tdi 66kw z roku 2005, je to tour ještě s tímto motorem. Teď jsem ji dal do servisu a je tam toho dost na výměnu, komplet brzdy, ramena komplet, uložení tlumičů přední, předělání elektriky, zadní část výfuku, přetěsnění motoru, spojka, turbo (s tím souvisí i výměna oleje a filtru), a asi pár dalších maličkostí. Celkový odhad je 50 tisíc s prací.

Otázka je, zda se vyplatí do ní ještě vrážet peníze?

Koupil jsem si před 2 roky za cca 40. Na všechno je záruka a servis má dobré ohlasy a nemyslím si že by to nějak šulili. I kdybych ji teď ve stavu jakém je prodal za 30 (což asi ne protože ty brzdy a elektrika je fakt bída), tak za 80 si o moc lepší auto nekoupím a stejně bych do něj musel vrazit další peníze.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

drol
hodnocení

4x

Takhle stary auto jen pokud si jsi schopen jednoduzsi veci opravit sam

V podstate diagnostika na tohle stoji jeden kabel za 200,- a program do notebooku ktery je 20 let "volne dostupny” a nahradnimdily se valeji vsude... ale musis mit chut to spravovat sam kdyz se ti za to nechce nekomu vyplaznout 30.000 za praci (pocitaji si cca hodina 800,-)

Hodit ze skály

Nejde jen o peníze kolik Chtějí za hodinu. Často ta práce ani za nic nestojí. Jak je to starý auto, šrouby srostly závity taky. Tak vezmou kladivo a rozmrdaj všechno silou, na nějaký stříkání závitů předem na povolení kašlou. Někdy vyrvou kablik z konektoru tak, že to není na první pohled vidět.
tip

Proto platí dvojnásob, starý auto si opravuju sám. Tak si může dovolit ale málokdo, nicméně ten kdo tvrdí že nemá čas, no tak má asi peníze a koupit si nový :))

Rotačka Najede hodně kilometrů a je to hodně úsporný auto, záleží, jak moc je zkorodovaný a jsk moc se s ním chce člověk sr...

 

mathew
hodnocení

1x

Hodit ze skály. A rada pro příště nekupovat si předraženou Škodovku ve stavu vraku ;)

 

hodnocení

0x

Hodit ze skály

Ještě napiš, že plandají látky tapců dveří a padá stropnice a je to komplet.

Ne neoplatí. Vrak.

 

hodnocení

0x

Hodit ze skály

Fakt si myslíte, že nevyplatí?
I když je třeba bez koroze?

Hodit ze skály

Rotačka bez koroze? a tolik komponent KO?

Ale no táák :-D

Gumídku,suseda tu má takú starú rotačku,je druhá majiteľka a v perfektnom stave. Karoséria bez viditeľnej korózie,no neležal som pod ňou,interier ako nový a denne jazdená do práce. Niekedy sa nájde pekný kus, inde je už dvojková Octávka kus šrotu.

Hodit ze skály

Netvrdím, že nenajde. Hodnotím tazatele, jak to doplnil výčtem závad. Nebo si snad myslíš, že se najde zachovalá rotačka bez koroze se špatnou elektrikou, tlumičema, výfukama,atd... jak píše?*hi*;)

 

tyler
hodnocení

0x
Mně přijde ta cena levná a u toho bych začal. Protože jestli je to jen "nástřel" a servisáci "náhodou" zjistí (až budou mít půlku auta rozebranou), že je třeba oprava za dalších 50k, začne být teprve veselo. Vy už v tom budete třeba za 20k, auto nepojízdné a co teď? Přetěsnit motor, ale nezasáhnout do jeho komponent (po takové době), to je práce tak na půl. A jen taková GO motoru musí stát tolik, za kolik vám momentálně nacenili "všechno" ostatní (možná přeháním). A pak je další otázka, jestli to všechno chlapci zvládnou provést kvalitně a u toho vás někde neošulí. Napsal jsem asi nejhorší scénář, ale i ten může u starého auta nastat.

 

hodnocení

0x

Opravit komplet

Má smysl o tom uvažovat pouze za dvou podmínek. Pokud je téměř bez koroze a druhá, podle mě hůře splnitelná podmínka, že váš mechanik je machr, kterej to umí (například to přetěsnění, pokud se jedná o těsnění pod hlavou). Protože jinak i za těch 50 k můžete i po "opravě" nafasovat jen hromadu problémů.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja to vemu dle sebe
Lecos umim s autem si poradim takže sem si ted na nem udelal spoustu věcí s dalšim jako rozvody neco na motoru mi bezplatne pomoh kamarad co ho auta živý odhadem v materialu 25 litrú a ted sem se rozhod že si necham udelat kosmetiku a nakou tu plechařinu
Na to sem levej a ani na to nemam prostor spočetli dme to cca na 50
A co myslíš dam to?
Odpověd ano dam
Vim co v tom autě mam vim že se snim nemusim bat jet kamkoliv a mam tu starou vranu rád jak člena rodiny a chci aby vypadala a hodlam si jí nechat
U tebe jestli si nic sám neuděláš nemáš dobrý kámoše nebo nadšení a hodně peněz tak bych ji asi dojezdil či prodal a hledal něco jinýho ve slušným stavu

 

olinl
hodnocení

0x

Záleží jak je to prorezlé, kolik má najeto, stav akumulátoru, jak jsou na tom pneu, mělo auto pravidelný servis, kam s tím jezdíš nejdál, jak ho běžně využíváš/protěžuješ.. Motor je držák, nad 500 000 najetých kilometrů už bych uvažoval o nejnutnější opravě, doježdění a před další technickou prodat s prodělkem. Zase za 50 000,-Kč (oprava) co koupíš za podobné auto? Ideálně si opravit co nejvíc sám..

Hodit ze skály

Stav akumulátoru? Co stav žárovek?

Stav aku a pneu je opravdu rozhodující *alene* Nezáleží, kolik má auto najeto, ale jaký je skutečný stav..Zda je to "pelech" anebo to je celkem solidní kus..To tady nevyřešíme dopisováním..Skutečný stav musí posoudit majitel..Jsou auta zralá do šrotu a mají tachometrově a věkově málo..A jsou staré vykopávky co vypadají k světu vzhledem i stavem..ikdyž vyžadují investice..Ale jestli to má v háji gumy a baterku,tak šup s tím na likvidaci;) Zase mě tu někdo vyhejtuje, ale baterky kupuji jen ty nejlevnější a mám rekordmanky 10 let..Gumy řeším jen rozměrově a cenově..zase si naběhnu, ale nevadí..Jako důchodce nejezdím..

Hodit ze skály

jestli jsou v dobrém stavu pneu, akumulátor, žárovky, gumičky ve stěračích, kompletní autolékárnička a originální zachovalé koberečky, dalo by se do toho těch pár kaček nastrouhat...

bery*
A co teprve o obsah paliva v nádrži, jak se rozsvítí rezerva, šup s tim do šrotu :) Ačkoli vlastně tyhle motory palivo místo spotřeby většinou vyrábí, takže ubývání by značilo vážnou závadu :)

Hodit ze skály

A kapalina v ostřikovačích jako nikoho nezajímá?!*mala*

 

olinl

gumidek-na žárovky, vodu v ostřikovačích a brzdovku jsem zapomněl*smich**smich* . Co znám, tak auta v bazarech pro běžného zákazníka se prodávají většinou s "dojíždějící" baterií, pneuvzorkem na hraně a ideálně pár dní před technickou.. Škoda že se už tazatel neozval a nepřidal foto zadních a předních lemů nebo prahů.

Hodit ze skály

olin... jo, to je škoda *smich*

Taky jsem při prodeji poslal auto s baterkou na odpis...jen čerstvě odpojenou od nabíječky. Ale cena auta byla 12000, tak co tam budu nechávat Exide za dvojku *frajer*

 

paveldvorak
hodnocení

0x
Někdo celá léta zanedbaval servis a místo drobné investice to raději prodal...50 litrů je dnes běžná cena za roční servisní prohlídku drazsiho auta v lepším servisu...

Opravit komplet

To je právě ten dtruhý pohled. Na jednu stranu zní jako nesmysl vrážet 50k do 20 let starého auta, na stranu druhou, toto člověk u novějšího auta je často nucen dát za prkotinu.. Proto víc než tu částku považuji za důležitější, jestli má člověk mechanika, o kterém ví, že to udělá dobře a že použije kvalitní díly. A takových lidí moc není.

( A jestli o nějakém takovém v okolí Brna, ideálně západ někdo víte, tak uvítám kontakt.)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]