Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ničí to tlumiče?

Od: jarin® odpovědí: 24 změna:

Zdravím,

mám takovou zapeklitou otázku. Našel jsem si u baráku můj nový oblíbený parkovací spot, je tam strom velkej jak kráva, takže auto celý den ve stínu. Je tam propadlý obrubník, což by nevadilo, ale je tam i hnutý asfalt...prostě takový hrb, není to rovina. Stojí autem kolama na čaře, co nejvíc na levé straně kde je to celkem ok, abych právě na tom nestál, ale i tak by mě zajímalo, jestli kdybych na tom stál tak jestli to může nějak ničit tlumiče víc než třeba normální jízda.

Je mi jasné, že na stlačení tlumiče je potřeba asi vynaložit nějakou větší sílu, ale nevím, jestli mají tlumiče nějaký "klidový" stav a kdybych na tom tím kolem stál tak by to pro ně nebylo dobrý. Je to prostě taková boule, hrb, není to propadlý že by to byla díra, spíš naopak. Nevím, jestli už to tak místní odborníci vytvořili nebo ten na tom asfaltu zapracoval čas. Ale nechci si nějak vědomě ničit své staré milované auto. Máme totiž víc aut, takže to moje občas klidně i 5 dní na tom místě stojí. Ale snažím se parkovat tak abychom na tom nestál.

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x

Tlumič nemá žádnou klidovou polohu. Dalo by se snad uvažovat o nerovnoměrném stlačení pružin nebo kroucení karosérie, jsou to ale extrémní úvahy, které nemají v praxi smysl.

 

hodnocení

2x

nejsem odborník

tlumičům to neškodí, ale pokud máš nějaký kolo stlačený víc, tak se víc namáhá spíš pružina, tlumičům spíš vadí nejvíc neustálý jejich stlačování, kdy se opotřebovává "gufero" pístnice a po čase přestanou těsnit. Kapalina v nich taky degraduje, i vlivem změny teplot. Ale nejsou jen kapalinové, i vzduchové, kombinace

Jestli je to tvé oblíbené staré auto, tak se radši věnuj podchycení koroze, aby se ti nešířila, tlumiče vyměníš bez problémů, stojí pakatel, dávat dohromady zanedbanou zkorodovanou kastli je peklo.

 

hodnocení

1x
Jarine..Odpovím ti trochu oklikou, ale věřím, že odpověď v tom najdeš..Opatrní majitelé, kteří se o auto bojí, tak vymýšlí kde co, aby autu "neublížili"...například "opatrně" brzdí, aby si nepotřebovali kotouče a destičky..JENŽE většina třmenů je plovoucích a funguje to tak, že nejdřív zabere vnitřní destička o vnitřní stranu kotouče..pak teprve nastupuje funkce "plovoucího třmenu"..posune se na vodících čepech a zabere vnější destička o vnější stranu kotouče..Tohle platí u správně fungujících třmenů brzd..Opatní majitelé si teda sešoupou jen půlku kotouče a jen vnitřní destičky..Takže odpovím otázkou..Je taková opatrnost k něčemu? Prodává se půlka kotouče?Prodávají se jen dvě destičky? ;) Zamysli se nad tím;) Tlumič dostává jízdou přes hrboly nafrak násobně víc než stáním na hrbolu
10.08.23 17:30

*palec*

nickys

No to je teda nesmysl, a ještě tady někdo pokyvuje. Ne že by tom přístupu a zbytečné opatrnosti něco nebylo, ale ten příměr s brzdami je uplně mimo. Aby kolo začalo vůbec brzdit, je technicky bezpodmínečně nutné, aby se přitlačily OBĚ destičky ke kotouči. Vůbec není možné, aby u správně fungujícího plovoucího systému, brzdila jen jedna destička na jednu stranu kotouče. Vnitřní deska možná zabere dřív, ale bez okamžité "spolupráce" vnější desky nemá sama šanci nijak brzdit.

@doutnak

doutnáku, paráda *palec*

To je opravdu nesmysl. Právě díky tomu, že je třmen plovoucí, se destičky opřou přes kotouč jedna o druhou, jinak ke stlačení nemůže dojít. Kdyby jedna destička chyběla, tak třmen při vysunutém pístku jen od kotouče poodjede, ale rozhodně ho nepřibrzdí!

007cz
Kristepane...
Zjednodušil jsem ten princip vy šťourálkové *smich* Kdo brzdu jen tak šolíchá,tak má opravdu ojetej víc vnitřek..rozebíral jsem dost aut šolíchačů..Mohl bych pokračovat "kloktačema" na vyšší kvalty v nízkých otáčkách..Ti si auto taky "šetří" ;)

musím se doutnáka zastat *palec*

Náhodou v podstatě vymyslel, jak kupovat jen poloviční množství destiček. Když budeme brzdit hodně opatrně, tak stačí jen ta jedna destička, navíc tak pojedeme plynulejc a ušetříme palivo.

doutnáku*srdce*, děkuji za tip, teď už s každým kilometrem budu jen šetřit a šetřit. Jsi frajer *frajer*

@doutnak... pokud má zaseklé vedení třmenu v držáků od toho šolíchání, tak pak věřím, že se má o co doprotivky opřít a tak může jedna deska přibrzdit.

Jinak je to nesmysl. Stejně jako kdyby mi někdo vyprávěl, že má čtvercová kola a jezdí i 50kou.

 

mnd®
hodnocení

1x

Hlavně aby ti nekakali z toho stromu ptáci na lak auta.To bude daleko víc vidět a oprava bude dražší jak poškození tlumičů.

Zrovna včera jsem si vyslechl nechtěně rozhovor dvou starších žen...Tu jednu,která asi vlastní dům nebo je domovnice, chce kdosi žalovat, že mu vlaštovky z jejího domu poškodily lak auta a ona je prý "povinná s tím něco dělat a za likvidaci vlaštovek odpovídá "...atd..Lidé jsou opravdu zvěř*bzum*
mnd®

Ale lidé jsou zvěř.Však jsou z opice a opice je co -snad ne květinka?

Jo ještě někde bylo,že mu to tam kydnul na kapotu snad čáp?

@mnd: Babovřesky. Jen si nevybavuji, který díl.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Tlumič se opotřebovává pohybem. Čív víc a čím prudší pohyby, tím víc se ničí. Když se nehýbe, nemá se proč ničit a je úplně jedno v jaké je zrovna poloze. Vliv to teoreticky může mít na pružinu, ale aby se to projevilo, muselo by to auto na té bouli stát roky.

 

asd1
hodnocení

1x
Dlouhodobě škodí,hlavně je napruzenej stabilizátor a gumy jeho uložení. Bordel ze stromu,pyl všude pak kvete a hnije. Pak stlačený pero a může ho to pretezovat=dřív unavova trhlina. Tlumici to nevadí vubec.
11.08.23 15:38

správně ;)

 

paveldvorak
10.08.23 16:57
hodnocení

0x

ničí

Jak? Kolik zaparkování nakřivo pod stromem vydrží průměrný tlumič na průměrné Alfě 156 jtd s průměrným nájezdem u průměrného uživatele? ;) Vlastně opatrného uživatele..

 

*sok* a na to jste přišel jak?

paveldvorak

17 let 8 mesíců 3 dny 6 hodin 24 miniut 18 sekund

to vím na to nemusím přicházet

 

hodnocení

0x
avatar pest
Tlumiči to neudělá nic, ale parkování pod stromem bych zrovna za výhru nepovažoval, dokáže to solidně poškodit lak. Pyl, listí, plody... a někdy i celá větev, strom atd.

 

hodnocení

Ty jo, tolik odpovědi k takové otázce jsem nečekal. Tak posílám foto, jen tak. Není to kdovíjaký hrb ale rovina to taky není. Proto parkuju na levé straně co nejblíž čáře a mám tam takový kus místa. :D
Jinak ač parkování pod stromem nemusí být ideální kvůli laku, tak v teplotě interiéru to udělá strašně moc. Včera jsem parkoval normálně a v autě bylo tak 50 stupňů pocitově a dnes při stejné teplotě když stalo auto ve stínu tak pocitově ta teplota byla o půlku nižší. Tak doufám, ze tomu laku ty 3 mesice v létě až tak neublíži.
Ničí to tlumiče?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]