Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda fabia 1.2 HTP 2011 - olej

Od: tommyansi® odpovědí: 14 změna:

Zdravíčko, jsem tu zas :) v Áčkách mi do fabky nalili 10w40, ale dle výrobce tam má jít 5w40. Když jsem to řešil v jiném servisu, tak řekli, že to mám nechat "dojet" a při příští výměně oleje to nahlásit, že mi tam dají tu 5w40. Jenže ted tedy jezdím na 10w40, ale nikde jsem nedohledal, co za typ tam přesně nalili. Jestli syntetiku, nebo polosyntetiku. Jak velký problém bude, když tam naleju to, co tam není? (dejme tomu, že je tam polo a já tam naleju syntetiku, stane se něco? a obrácene totéž, bude tam syntetika a já tam naleju polosyntetiku, stane se něco?)

Díky za odpověď! Pro někoho snadná věc, pro mě vrásky na čele :D

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Když pomineme polo a syn, tak největší problém jsou přetažené výměny. Tedy zanedbané v intervalech.

Ideál při nájezdech hlavně město je 10 000km nebo jeden rok. Jeden rok je vždy. Olej totiž degraduje. Při krátkých trasách jak mění z vysoké teploty od motoru tu nízkou, tak nakondenzuje v klikové skříni (v bloku motoru) vlhkost vzduchu a ta zkapalní co by voda do oleje a při další projížďce s horkým olejem pomalu odpaří. I tak se totiž olejová náplň ničí.

1.2HTP motory jsou velmi nepovedené a výměny olejů velmi klíčové na životnost.

Norma oleje je VW 502.00

Ideální olej a kvalitní je:

Mobil Super 3000 X1 5W-40 4 l

A filtry vzduchu a oleje MANN nebo Mahle

Vhodné je proplach toho starého 10W40 humusu přípravkem Metabond CL.

Pohlídejte si mechanika, ať Vás nešidí. Takový ten flirt a pak stejně prd pozná, naleju co mám a pac a pusu baby... na to bacha. To se děje často, ale co naděláš.


doplněno 09.08.23 15:52:

První výměnu po 10W40 zkrať na 5000 nebo rok

hodnocení

Děkuji za odpověď, pravidelné výměny určitě plánuji, to zanedbávat nechci, takže prostě po 10tkm, nebo po roce určo auto na výměnu dám. Olej a filtry byly měněný před STK v březnu, od té doby jim stálo na pobočce, najeto nula nula prd.

Teď mi jde jen o to, co tam nalít za tu 10w40ku :D

opět znovu: Mobil Super 3000 X1 5W-40 4 l

A před vypuštěním 10W40 nalít celou lahvičku do horkého motoru Metabond CL, nastartovat a nechat na volnoběh 20 minut a ihned vypustit a započít výměnu.

Olejový filtr musí taky ven a je jedno, kdy byl koupen. Je nasáklý 10w40cítkou.

Vzduchovej můžeš nechat.

A ať mechanik mění těsnící kroužek vypusti olejové vany nebo celý šroub s těsněním dle provedení!

hodnocení

Tak to abych začal řešit mechanika hned, protože olej má nádobku jen na cca 2,5 litru a celkem to papá, takže pokud tam už "nemůžu" dolít nějakou 10w40ku (jestli to teda dobře chápu a nesedím si na vedení :), že těch 10tkm ani nemám najet a radši to hned vyměnit, protože míchat 10w40 a 5w40 dohromady je asi těžká hloupost předpokládám) + teda filtry a zbytek.

Jestli ti motor žere olej, tak nejprve oprav motor. Pístní kroužky, gufera ventilů hlavy, těsnění bloku, vany.

S 5w40 to bude papat víc.

Krom toho spalování oleje ničí katylyzátory, lambdy, svíčky.

 

mathew
hodnocení

0x
Opravdu je v servisní knížce, že tam může být jenom 5w-40? Většinou bývá na výběr víc možností, ale u HTP je asi možné všechno. Jestli to žere víc oleje tak je to jedno a prostě tam dolij to co splňuje specifikaci no a pak bude nejlepší se toho rychle zbavit...

ještě tam jsou long life a třeba 0w pro chladné klima, atd...

Ale to je zbytečné uvádět u motoru, který jezdí v mírném klimatu, má něco odjeto a žere olej ;)

mathew
Toho 0w je, ale třeba mít v kufru celý sud na delší cestu ne? *smich* Právě, že když to žere i 10w tak bych zůstal u toho pokud to splňuje požadavky.

 

hodnocení

0x
@gumidek
Metabond CL-je tenhle přípravek vhodnej pro poplach všech motorů? Mám v Alfě Twin Spark motor, olej starej 3roky,nejakej z LIDLU :D
Typek přede mnou tam lil 8let Castrol blbý hustoty
A teď už asi skoro rok plánuju jeho výměnu *smich*
Ten motor dostává čočku *smich* má smysl ten Metabond?
Dikes

Ten Metabond neuvolňuje kusy, ale ty kusy začne rozpouštět na černou "vodu".

Nebál bych se ho. Nedávno jsem v něm vyplachoval hydroštely. Po tejdnu se krásně zabarvil a bez částic jen tmavší voda.

Ale pokud je ten motor nějakej šrot, tak je to asi jedno, zda použít či ne.;)

Motor právě šrot není, teda rozhodně ne to, co jakou to má na internetu pověst. Tu Alfu chci dojezdit co nejvíc, i když bych potřeboval větší auto. Bude to mít přes 200tkm a zatím Twin Spark i přes debilní předešlé 3 majitele docela dobře šlape, uvidím.

Když jsem tuhle Twin Spark Alfu kupoval v áčkách, tak jsem tehdy po koupi nenaměřil na měrce oleje vůbec nic*smich*. Nenapadlo mě to kontrolovat tehdy. A týpek co mi to auto předával, říkal, že to tam nějak nekontrolujou, ale ujistil mě, jak jsem si vybral dobrý auto*smich*. A pak máš v reklamě jak mají tolik a tolik PROVĚŘENÝCH vozů*smich*

tak ho propláchni a kup si ještě aditivum old spezial.

Ztišilo mi to Fábku s hydroštelama na volnoběh už je neslyším

@gumidek

Metabond Old Spez/...

tam píšou že ten Old Spezial je vhodný jen pro opotřebené motory co mají vysokou spotřebu oleje. Je to vhodný i pro motory co jsou řekněme středně opotřebený a jejichž spotřeba oleje není zas tak velká?

děkuju ti za info*palec*

Old spec jsem lil do motorů nad 100 000km.

Mrkni i na youtube na metabonda. Sice s těma lidma je to takové zavádějící jako u všech srágor a člověk všemu nesmí věřit, ale zkusil jsem a je to opravdu zázrak ten výplach.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]