Nejste přihlášen/a.
Zdravím, podělim se o problém který ted řeším na Focus 1. Při jizdě slyším pořád popískavaní od kola zda se mi že od leveho předniho. Zkusil jsem demontovat brzdové destičky ( vizulaní kontrola jestli tam něco není i kotouče, ale pořád to přetrvává). Pokud trošku přišlápnu brzdu hned to přestane. Co myslíte že to bude ložisko, či něco jineho? Ložisko sám doma neudělam. Má to cenu měnit kotouče a destičky? Ty stavajicí nejsou nové ale ani sjeté. Nebo to risknout a nechat vymenit v servisu ložisko? Se 100% jistotou to také nevím od ktereho kola to jde. Prosím zkušené o radu.
Ložisko normálně nepíská. Když "odejde", tak spíš nějakým stylem "vrčí".
U vás bych to tipoval na destičky. A může to být i tak, že je vše v nejlepším pořádku. Jen se "nemají rádi" kotouče a destičky (problematika materiálů) a jelikož destičky nejsou vždy vysloveně vzdálené od kotoučů, ale mohou o ně lehce škrtat, může to vyústit k vámi popisované popískávání. A je to normální.
Děkuji. Však jsem to měl rozebrané i sem to vyčistil. Vodící plochy třmenu trochu mázl vazelínou , destičky chodí volně. Po asi 2 km to začlo znova. Kotouč trochu hranu má a po obvodu rezavý, ale to je snad vždy když není uplně novej po čase.U předni napravy žadný plech není u tohoto vozu.
Až někdy skončíte jízdu, tak hned osahejte disky kol. Pokud je střed disku ohřátý až horký, hledejte závadu v brzdách, respektive v brzdové kapalině nikoliv v ložisku. Může být sražená až kašovitá, nebo dokonce ztuhlá podobně jako máslo a má stříbřitou barvu. Pískání může způsobovat právě takto sražená kapalina, která při prvním zabrždění se ohřeje, zvětší svůj objem a pak už neumožní návrat pístu do původní polohy. To způsobí, že destičky se neustále třou o kotouč(to je to pískání), který se spolu s nimi začne zahřívat. Dojde to tak daleko, že už se auto po zastavení nerozjede, až po několika minutách, když se ohřátá sražená kapalina ochladí, zmenší svůj objem a tím se kolo uvolní. Nestačí kapalinu jen doplnit, musí se celá, ve všech brzdách a trukách komplet vyměnit. Hlavně celé brzdové rozvody propláchnout. Nikoliv vodou, nebo čímkoliv jiným, ale jedině kapalinou. Jedno kolo po druhém. Myslím, že když umíte vyměnit, rozebrat brzdy, snadno zvládnete výměnu kapaliny. Brzdovou kapalinu a její stav se nesmí podceňovat. Závisí na tom lidské životy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.