Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klimatizace - zápach, chlazení

Od: jarin® odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

potřebuju radu ohledně klimošky, kterou jsem tady řešil dřív, ale nevyřešil. Koupil jsem si pěnový čistič K2 klima doktor s tím, že jsem to nenastříkal do výdechů ventilace, ale nastříkal jsem celý obsah do prostoru pro kabinový filtry, což by mělo být hned u výparníku. A samozřejmě jsem filtry vyměnil. Spíš to nepomohlo. Četl jsem hodnocení na ten přípravek a spoustu lidí tam psalo, že je funkční a že jim skrz odtok odeteklo spoustu bordelu a mně nic...tak netuším, jestli tam může být nějaká záslepka? Chci si koupit ještě jednou ten pěnový čistič ale od Arexons s tím, že to nastříkám do těch výdechů? Mohu to tam aplikovat bez toho, aniž bych pak vyměnil ty kabinové filtry? Jsou tam měsíc...a nejde o to, že bych se mi nechtělo platit za nový, to je pár stovek..ale nechce se mi je měnit, u AR147 je tak špatnej přístup, že to je bolest měnit, stačí mi to jednou za rok.

Druhý problém řeším ten, že klima chladí hezky, poměrně rychle ale nejvíc chladí na nejnižší stupeň. Mám manuální klimu. Umí udělat zimu, ale v momentě, kdy dám nějakou střední teplotu aby to bylo třeba na 20-22 stupnňů, tak mi příjde, že spíš nechladí nebo málo. Na doplnění jsem byl minulej rok..od té doby se také objevily problémy s tím zápachem. Jinak jsme to testovali s kámošem, směr foukání se mění v pohodě, teplota taky..když to dám aby to topilo tak to topí, když to dám na ten nejnižší stupeň tak to chladí..takže podle něj klapky jsou v pohodě..myslel jsem, že to je klapkama. Ono to celkem málo chladilo už před rokem, ale nakonec se to celkem rozchladilo. Co byste doporučili - zkusti doplnit chladivo, případně umí ta mašina na doplnění udělat nějakej zátěžák, jestli ten kompresor už stojí za starou belu? Rád bych to řešil tak, než se hrabat v palubní desce, já to nezvládnu, kamošovi co mi servisuje auta se do toho nechce, protože to je auto na dojetí za 20k...

V případě chlazení mi jde hlavně o to, že zimu to umí udělat ale pak už jako celkem dost velkou. Máme ještě Giuliettu, která je novější, má míň najeto a má teda automatickou klimu..ale tam když si nastavíte 22 stupnů, tak v auto autě není ani vedro, ani zima..prostě akorát...a já bych to tak rád měl i na té své staré hujdičce 147 :D

Díky za rady!

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Na 159 jsem měl podobný problémy. Zápach byl z toho že se na radiátoru za těch 15 let vyrostly houbičky a jiná neplecha. Čištění pěnou pomáhalo dočasně, vždy tak na 2-3 měsíce a znova. Pak pomohla jenom výměna za nový.
Pěnu jsem stříkál vždy pouze přes horní výdech u okna (byl přímo nad radiatorem), do postranních to nesetříkej protože ti to vyteče všude okolo přes mezery. Nejlepší by byl přístup přímo na radiátor ale tam se často musí vyndat celá palubovka (to bylo u 159).
Co se týká chlazení na jedné straně. Má to 3 příčiny.
1. Nedostatek chladiva. U 159 se mi to stávalo často cca rok a blbě to chladilo na jedné straně (únik byl až 20% za rok běžný už z výroby)
2. Zakousnute/utržené klapky. Taky bych zkusil přes diagnostiku zda se pohybují
3. Ucpaný radiátor, zde pomůže jen výměna (to jsem měl na golfu)
hodnocení

Chladivem to asi nebude. Řešil jsem to už v zimě bez ohledu na klimu. To jsem zase řešil opačný problem, ze levá strana topila hezky a pravá strana která chladí dobře tak zádě min topila.
Tak nevím, jestli ta levá strana má zaseknuté klapky nějak. Zkusím odpo před diagnostiku.

 

hodnocení

0x

pěnou filtry promáčíš...

 

hodnocení

No tak jsem zjistil, že i když mám manuální klimu tak ji mám teď dvouzonovou. Pravá spolujezdcova strana chladí hezky příjemně na jakoukoliv nižší teplotu, zatímco z řidičovy levé strany jde vlažný vzduch který je celkem studený v momentě, kdy to dám na nejnižší stupeň. Takže klapky?

 

hodnocení

Tak jsem přišel na to, že když je motor studený, tak chladí hezky i levá strana. Přestane chladit v momentě, kdy se ohřeje motor.

Potom je neúčiný kondenzátor. To je ten tenký chladič na čumáku auta pod nárazníkem. Voštiny jsou ucpané mouchami a jiným bordelem a chladič motoru ohřeje kondenzátor a ten přestává správně fungovat. Větráky sahary také nepomohou, když neprofouknou chladiče.

Rozebrat a vyprat wapkou po směru voštin seshora dolů, aby se neohnuly.

hodnocení

hmm rozumím, ale proč jen levá strana? Pravá strana chladí normálně i po ohřátem motoru.. Mám manuální jednozonou klimu...no teď se chová jako dvouzonová

ničemu neublížíš. spíš víc pomůžeš všemu takovým úkonem.

proč,...netuším,... možná tam chladivo blbě obíhá splynované, kapalné) výměníkem...nevím.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]