Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Protokol o měření emisí

Od: slavo® odpovědí: 8 změna:

Když jsem si ho doma prohlížel, tak mě "udivilo" na protokolu toto:

povolený obsah CO při volnoběhu ( 696 ot ) max. 0.3 - naměřeno 0.01 - 30x menší

povolený obsah CO při zvýšených otáčkách ( 2371 ot ) max. 0.1 - naměřeno 0.08

při zvýšených otáčkách je naměřeno 8 x více, ale povoleno 3 x méně.

Co kdyby bylo naměřeno ne 0.08 ale např. 0.11 nebo 0.12?

Neměl by být povolený obsah CO při zvýšených otáčkách vyšší než při volnověhu když naměřený je vyšší?


doplněno 03.08.23 07:19:

Auto jsem dal do servisu aby to zkontrolovali a nechali udělat technickou.

Při převzení jsem auto nijak neobcházel, až o víkendu když jsem potřeboval s ním odjet, tak jsem zjistil, že tam není vylepená červená nálepka.

Po vrácení z chalupy jsem zajel na STK kde to bylo a bez řečí ji tam vylepili.

To servis není schopen zkontrolovat, že tam není nálepka když tam s tím je a nebo má na to někoho kdo jim tam s tím jezdí? Servisu se ptát nebudu - ptám se obecně.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

zaseja
hodnocení

3x

Neřeš naměřené hodnoty, ale jestli si prošel.

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Protože spalovací motor má lepší účinnost v otáčkách, než při volnoběhu.
Proto jsou při volnoběhu povolené emise horší, než v otáčkách.
Měří se složení výfukových plynů, ne jejich množství.
Kdyby bylo naměřeno víc, než je povoleno, tak vozidlo neprojde měřením emisí.

 

asd1
hodnocení

2x
Holt servisu i STK musis stát za prdeli a všechno kontrolovat. Mě třeba při dovozu napsali jiný počet airbagu,nenapsali všechny kola z origo technicaku atd. Nevšimnout si tak mě z příští TK vyhodí a byl by velký problém to opravit,obzvlášť pokud by origi TP už byl skartovanej.
Na volnobeh motor nemá ideální spalování,proto horší procento emisí než v otáčkách
Pokud je limit 1,0 a nameri 1,1 tak neprojde a je jedno ze jen o desetinku.

 

jirib
hodnocení

0x
Jsou to hodnoty správného chodu motoru.
Při špatné funkci motoru nebo jeho seřízení,lze přesáhnout hodnoty výrobce jak v nízkých(volnoběžných),tak při zvýšených.Váš dotaz je jen spekulace...
Má-li motor naměřené vyšší emise než-li jsou tabulkové hodnoty,je nevyhovující.A je úplně jedno,zda u první nebo druhé hodnotě.
hodnocení

Je to jenom spekulace, ale proč povolené zvýšené jsou nižší než volnověžné ale ve skutečnosti je to obráceně?

Pretože až pri zaťaženiu sú spaliny vyššie, spaľovanie je odlišnejšie pri vyšších otáčkach,

hodnocení

Ale stále nechápu proč při zatížení jsou povolené hodnoty nižší než bez zatížení, ale ve skutečnosti je tomu přesně naopak.

 

paveldvorak
hodnocení

0x

některé moderní motory fungují jako čističky vzduchu, aklespoň podle papírových hodnot

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]