Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

5ídící jednotka motoru - rizika

Od: rmik odpovědí: 10 změna:

Budu nucen nechat si vyměnit řídící jednotku motoru. Bohužel takřka hned po výměně mne čeká delší cesta (cca 700km) a mám trochu obavu, abych nezůstal někde uprostřed cesty stát. Jsou po výměněn nějaká rizika, nebo je riziko nějakých problémů malé? Nemáte někdo prosím zkušenost?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar mikihans
Jestli je příčinou problému opravdu řídící jednotka a vymění se za originální a bezchybnou, tak bych strach neměl.
Pokud by bylo něco špatně, tak se to projeví pravděpodobně hned.
Taky se mohlo ale stát, že je problém v něčem jiném a jednotku to s sebou vzalo až jako důsledek problému, potom se to samozřejmě může opakovat. Ale to my na dálku opravdu nemůžeme vědět.
rmik
hodnocení

Jednotka je vypálená, bude se dávat z jiného auta (stejný model), kde fungovala OK. Samozřejmě auto ještě trochu projedu, ale dám tak +-100km před cestou.

chad

Tak si to státní tajemství, proč jsi vypálil řídící jednotku, vezmi do hrobu

 

hodnocení

1x

Předpokládám, že vyměníš řídící jednotku se vším co k tomu patří, tedy i s přeprogramovaným imobilizerem ... Pokud tedy nebudeš používat transpoder patřící k dané jednotce. Pokud to tedy není nějaký veterán ještě bez immo... To spíš pro připomínku, abys nespoléhal že jednotku vyměníš a jedeš... A není to třeba vozidlo co má immo ve štítu (tachometrech), nebo starý diesel v čerpadle...

Nepíše auto, ale třeba koncern nemá immobilizér v ŘJ motoru.

Má ho výhradně zvlášť v immoboxu jednotce nebo přímo jako součást budíků.

Budíky pak zakomunikují s ŘJ motoru.

Klíč tedy né vždy komunikuje napřímo s motorovkou.

Málo kdo vymění motorovku s budíky a transpondérem dohromady. Pak musíš i stáčet km, jestli chceš původní hodnotu a kodovat výbavu.

Některá auta nejsou jen vyměnit a jezdit. To šlo maximálně u Favorita a starých pleček.

rmik
hodnocení

Immo je zvlášť, nejrychlejší varianta je prý po výměně používat 1 klíč na odemykání a 1 klíč na startování.

Když si vezmeš immo i s klíčem, tak stejně musíš novou jednotku immo spárovat s jednotkou motoru. To samé i naopak. Nová motorová jednotka se spáruje s původní immo jednotkou.

Třeba u Felicie stačilo jen v přizpůsobení vyresetovat jednotku zapsáním hodnoty nula a uložit. Prostá výměna se rovnala nenastartovaní.

Potom není důvod jedním klíčem odemykat a druhým startovat.

rmik
hodnocení

Tak to už je na mne moc složité, nechávám si to dělat. jde mi fakt jen o to, jestli se po výměně můžou vyskytnout nějaké problémy a je tedy lepší jezdit jen někde blízko, nebo se s tím můžu vydat na delší cestu.

Jednotka sama od sebe jen tak neodejde. Většinou jí poškodí věci okolo. Taky je možné, že neodstarněná příčina odrovná i tu druhou jednotku. Viz třeba přebíjení nebo zkrat nějakého členu...

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Zkontroluj jestli ti dobře dobíjí alternátor nesmí ti přebíjet
Mě přebíjení vypálilo řj motoru
Jinak bych se neobával a jel

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]