Nejste přihlášen/a.
Dle vyhlášky
podle českých pravidel řidič nesmí ohrozit řidiče v jízdním pruhu, do kterého přejíždí, a při přejíždění musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy. Pokud při předjíždění řidič mění směr jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním.
Ale pokud se začnou předjíždět kamióny a nebo dodávka kamión tak za chvíli předjíždějícího dojede v levém pruhu rychleji jedoucí vozidlo a brzdí na cca 90 někdy i ze 150.
Pokud musí z dálky brzdit, tak je to omezení a nebo ohrožení?
Občas se stane, že mu to tam "střihne" tzv. před nosem - sice ten osobák to ubrzdí - a to bude asi ohrožení.
To dělají hlavně kamióny s cizí RZ.
Samozřejmě o tom všichni víme, také o tom, že vymahatelnost práva je v ČR mizivá
navíc mýtné brýny často nesou kamery, které fungují, ale jejich záznamy, dokumentující činnost pirátů nejsou využívány ke sjednání nápravy...
ani zákaz předjíždění kamionů by nic nevyřešil, kdo ohrožuje opmezuje a předjíždí, ten by pžedjížděl i pak
je nutné narovnat ekonomické podmínky pro provoz kamionů napříč EU...daňová mýtná a finanční zátěž musí být napříč EU stejná, pak kamiony pojedou nejrychlejší a nejkratší trasou a ČR se vyhnou, současn odpadne i propblém s předjížděním kamionů
Milý zakladateli otázky. Před nedávnem jste sdělil, že znáte zákon 361/2000, který toto vše řeší.
brzdí na cca 90 někdy i ze 150.****to je normální a běžný stav, neodporující zákonu, až na tu 150...
tak je to omezení a nebo ohrožení*** Vám tak dobře znán zákon 361/2000, hned v § 2 píše:
l) nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,
m) nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo,
Každý případ se musí posuzovat v souvislostech. Pokud Vám se zdá porušení předpisu, jiný to tak nemusí vidět.
Velice často stačí ohleduplnost a je vše OK.
Žádná vyhláška, která toto upravuje, neexistuje. Na to je příslušný zákon.
K provozu na komunikacích vám stačí desatero pravidel, to ostatní je v zákoně pro to, aby bylo v případě potřeby (nehoda, výběr pokut) za co trestat.
Pokud vás někdo ohrozí a vám se stane nehoda (nedá vám přednost, vjede do cesty), budete potrestán také. Byť vás ohrozil jiný účastník. Například vám cyklista nedá přednost, byť měl, srazíte jej ač jste jel povolenou rychlostí, budete po zásluze vyšetřován a předvolán k soudu, kde odejdete s trestem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.