Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
neprošel jsem STK kvůli 14 let starým pneu, na přívěsném vozíku mám momentálně Kargomax ST-4000 165/70 R13 80N, na to jak málo používám vozík mi přijde cena pneu dost vysoko. Než pojedu na STK musím koupit nové, nejsou to nějaké speacialní gumy, že ne? Koukal jsem na Matador EVO 165/70 R13 79T, mají cca 13 kg menší nosnost, což je ok. Nechtěl bych, aby dělali na STK zase problémy, proto se ptám. Za mě jsou ty staré ok, věřím, že by na jiné STK sezónu prošly, vozík skladuji v garáži. Díky.
Jestli rozdil 13kg je problem ti nikdo nepovi takhle od stolu. Je to stejne jako u beznych vozidel. V Technicaku musis mit napsane jake pneumatiky tam patri a pod napsanou hodnotu (vaha a rychlost) jit nesmis, nahoru muzes.
Jinak neslysel jsem ze by nedavali technikou kvuli stari, spis bych rekl ze bylo uz viditelne poskozeni prave zpusobene starim (popraskane apod). Pokud veris ze jsou v poradku a jinde to projde tak co ti brani zajet jinam?
To je právě ono, v techničáka je 165/70 R13 83 N, to by znamenalo, že pneu nevyhovuje už z výroby. Kola jsou pvodní. Ony tam fakt miniaturní prasklinky jsou, normální technik by vás s tím mininimálně další sezónu nechal, hold jsem mu nepřilepšil na důchod, ale je to jeho právo. Jinde bych možná prošel, ale když na to jednou upozorníte, tak těžko.
Nedávno jsem kupoval nový pneu na obytný přívěs, kde dle teroetické "papírové" ,max hmotnosti 850kg nemusí být zátěžáky ani podle techničáku, takže obyčejný Continentaly 155/r13 79Q s rezervou jednotek kg teoreticky stačily, ale vzhledem k jejich asi 15 let stáří, ač nejevily ani náznak puchření a vzorek byl ještě "chlupatej" z výroby, už jsem se je začal bát decentně přefukovat ... Kvůli možnosti vyššího tlaku a tím lepší stabilitě (při 3 barech gumy vypadaly poloprázdné) jsem hledal zátěžový, ale s ohledem na provoz tak 2 týdny ročně (1-2 tkm) co nejlevnější. Takže vyhrály 155/80 R 13 C 90/88 Q Arivo Transito ARZ 6-M , cena s dph za pár i s dopravou krásných 1630,-, kupováno v eshopu Velko-pneu.
Jen mě na nich trochu zklamalo, že oproti těm starým nezátěžovým Continentalům subjektivně působí subtilnějším dojmem. Moje očekávání například silnějších bočnic, kde jsem se vždycky bál poškození třeba při parkování těsně k obrubníku, bylo bohužel liché.
Ale na nákladní vozík , nebržděný, tedy předpokládám do 750kg, bych je dal hned.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.